۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

بهترین جعبه پیتزا : 16 ویژگی یک جعبه پیتزای مناسب و ایده آل

توسط میثم شفیعی | ۳۰ آذر ۱۳۹۸

مقدمه

در این مقاله قصد داریم تا فهرستی از نکات و ویژگی های بهترین جعبه پیتزا را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر به دنبال خرید و یا مشاهده انواع جعبه پیتزا شرکت پویا فراز خلاق هستید به قسمت جعبه پیتزا مراجعه نمایید. تعدادی از بهترین جعبه های پیتزا در زیر نشان داده شده است:

همه صحبت از ایجاد یک نوآوری و تغییر در بسته بندی ها می کنند. اما وقتی که نوبت به انجام آن می رسد، بیشتر رستوران ها و پیتزا فروشی ها منتظر هستند که شخص دیگری ابتدا این کار را انجام دهد.

داستان دریچه خروج بخار

سال ها پیش دریچه خروج بخار که در لبه عقب جعبه های پیتزای امروزی وجود دارد معرفی شد. هیچ رستورانی را نمی شد وادار به انجام این کار کرد. زیرا آنها معتقد بودند که این دریچه خروج بخار عجیب به نظر می رسد. سرانجام ، وقتی یک واحد مستقل برای این آزمایش مورد استفاده قرار گرفت. دیگران نیز آن را دنبال کردند. امروزه، تقریباً در هر جعبه پیتزا این دریچه خروج بخار وجود دارد و هیچ کس حتی فکر این را هم نمی کند که دریچه خروج بخار عجیب به نظر می رسد.

حال این سوال مطرح می شود که چرا شرکت ها برای آزمایش طرح های جدید برای جعبه ها و بسته بندی های خود کند و آهسته تصمیم می گیرند؟
اول از همه اینکه صاحبان و مدیرعاملان کمتر به بسته بندی و جعبه اهمیت می دهند. وقتی چیزی فاقد الویت از منظر مدیرعامل باشد، فاقد اولویت با همه است. دوم اینکه ، به رغم اهمیت مشتری مداری، اکثر شرکت ها در واقع یک جعبه پیتزا را از دیدگاه خریدار مشاهده نمی کنند.


اهمیت آزمایش فروشگاهی و نظرسنجی پس از خرید

البته چند شرکت وجود دارند که طرح های جدید جعبه را به کمیته اجرایی یا هیئت بازنگری ارسال می کنند. و گاهی اوقات گروه های متمرکز را برای ارزیابی قرار می دهند.
با این حال، به دلیل فقدان دیدگاه خریدار، اغلب به نتیجه گیری نادرست منجر خواهد شد. در گروه ها و کمیته ها ، شرکت کنندگان یک جعبه را با تمرکز روی جزئیات طراحی که برای آنها جدید است، بررسی می کنند.
آنها جعبه پیتزا را از تمامی زوایا دیده و آن را از نظر لبه ها، سوراخ ها و خطوط تا مورد بررسی قرار می دهند. اما متأسفانه، این یک دیدگاه مصنوعی است که با خریداران اصلی پیتزا ارتباط ندارد. چیزهایی که تمرکز مدیران شرکت را به خود جلب می کند ، به معنای واقعی کلمه برای خریداران بی توجه می مانند … و بالعکس.

مراقب نتیجه باشید!

بنابراین ، برای به دست آوردن دیدگاه خریدار از یک طراحی جعبه پیتزای جدید ، باید آن را با نظرسنجی پس از خرید مورد آزمایش و بررسی قرار داد. بدون آن، تصمیم گیرنده و یا طراح جعبه پیتزا فاقد چشم انداز خریدار خواهد بود. به طور خلاصه، تحقیقات گروهای تصمیم گیرنده ممکن است برای آزمایش مواردی مانند تبلیغات و محصولات خوراکی مفید واقع شود. اما می تواند منجر به نتیجه گیری های غلط در مورد جعبه های پیتزا شود.


آزمایش فروشگاه با نظرسنجی های بعدی چقدر دشوار است؟

این ساده ترین و شاید ارزان ترین تحقیقات ممکن است. فقط کافی است یک طراحی جعبه پیتزای جدید را برای یک آخر هفته در فروشگاه بگذارید. سپس با مشتری 15 تا 30 دقیقه پس از تحویل تماس بگیرید. فقط یک نظر سنج نیاز است که مصاحبه تلفنی 30 ثانیه ای را با پرسشنامه یک صفحه ای انجام دهد. یکصد نظرسنجی کامل می تواند به شما بگوید که در کل چگونه خریداران پیتزا، یک طراحی جدید را مشاهده می کنند. یک مزیت اضافی دیگر نیز در این آزمایش ها وجود دارد. و آن این است که مشتریان آن را دوست دارند به این دلیل که این احساس را به آنها می دهد که شرکت به آنچه فکر می کنند اهمیت می دهد.

راه ساده را انتخاب کنید!

بیشتر رستوران ها ممکن است پنج سال طول بکشد تا جعبه های خود را آزمایش کنند. با این حال ، آزمایش فروشگاه با نظرسنجی پس از خرید به قدری ساده است که یک رستوران زنجیره ای می تواند در واقع یک دوجین طرح جدید را در یک هفته ارزیابی کند! این تحقیق اطلاعاتی را در مورد دیدگاه خریدار و عملکرد فروشگاه ارائه می دهد. و این امکان را به شما می دهد تا یک شركت در طی یك ماه ارزیابی عقلانی بسته بندی های خود داشته باشد. یک کسب و کار می تواند با این نرخ یک مزیت رقابتی بالا را بین رقیبان خود کسب کند.


فهرست ویژگی‌های بهترین جعبه پیتزا

برخی از رستوران داران این سؤال را مطرح می کنند که چرا باید اننقدر نگران جعبه باشیم؟– بالاخره ، جعبه، جعبه است. برای آنها توضیح می دهیم که مشتری های آنها زمان بیشتری برای تعامل با جعبه خود صرف می کنند تا اینکه با کارمندانتان در ارتباط باشند!

جعبه بخشی از محصول است!

ر واقع جعبه آن ها بخشی از تجربه خوردن پیتزا مشتری است. – آنها قبل از خوردن پیتزا ، هنگام خوردن پیتزا ، و بعد از خوردن پیتزا ، آن را کنترل می کنند. در واقع جعبه بخشی از خود محصول است. در ادامه توضیح خواهیم داد كه جعبه و روش بسته بندی همراه آنها تا حدودی ویژگی های محصول تحویل شده را تعیین می كند. پس برای سوال چرا وقت خود را صرف فکر کردن در مورد یک جعبه کنید؟ یک دلیل نهایی می توانیم اضافه کنم: بخاطر اینکه بیشتر رقبا شما به این نکته مهم توجهی ندارند. و توجه به طراحی بسته بندی پیتزا توسط شما منجر به ایجاد یک مزیت رقابتی خواهد شد.

چه ویژگی هایی ممکن است در بهترین جعبه پیتزا برای رستوران شما لحاظ شود؟ در اینجا ایده های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. – همه آن ها ، باور کنید یا نه ، امروز قابل انجام است. این موارد را می توان به عنوان یک فهرست از خصوصیات احتمالی جعبه ایده آل در نظر گرفت.

بهترین جعبه پیتزا

متأسفانه، هیچ طرحی (هنوز) قادر به ارائه بهترین جعبه پیتزا در تمامی زمینه ها نیست. اما می توان جعبه ای را طراحی کرد که به بیشترین ویژگی های اولویت شرکت برسد. بنابراین، از این فهرست استفاده نمایید تا یک لیست دلخواه در اولویت بسته بندی برای انتخاب بین طرح های خود ایجاد کنید. این کار به چهار بخش عملیاتی ، محافظت از محصول ، بصری و بازاریابی و راحتی مشتری تقسیم می شود.

انبار جعبه
انبار جعبه

ویژگی های کاربردی و عملیاتی بهترین جعبه پیتزا

اولین نگرانی بیشتر رستوران داران نحوه عملکرد یک جعبه پیتزا در رستوران است. اولویت ها در اینجا با اهداف عملیاتی و چگونگی قرار گرفتن جعبه در سیستم رستوران مشخص می شود.

فضا در بیشتر پیتزا فروشی ها و انبارها کمیاب است. برای صرفه جویی در فضا، از ورق های ای فلوت بیشتر از ورق های بی فلوت استفاده می گردد. ورق های ای فلوت به نسبت ورق های بی فلوت نازک تر بوده و جعبه های بیشتری را به نسبت در انبار اشغال می کنند. جعبه های پیتزا در این حالت به صورت تخت و شیرینگ شده در انبار ها جای می گیرد. و به هنگام مصرف با چند تای ساده بسته می شوند. برای حداکثر صرفه جویی در فضا ، یک جعبه پیتزای تخت را در نظر بگیرید، فضای آزاد شده را می توان به تجهیزات جدید یا منطقه تولیدی گسترده تر اختصاص داد.

راه دیگری هم هست!

راه دیگر برای صرفه جویی در فضای ذخیره سازی روی جعبه های از پیش چیده شده ، استفاده از جعبه هایی که دارای دیواره های جانبی شیب دار است و می توان یکی را درون قالب دیگری به صورت بسته بندی شده مانند پلیت های سیب زمینی و سوخاری جای داد.
برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله جعبه پیتزا مقوایی : روند تولید جعبه پیتزا از گذشته تاکنون مراجعه نمایید.

بهره وری در زمان بستن جعبه پیتزا در دوره های شلوغی رستوران ها بسیار حیاتی است. بنابراین ، داشتن جعبه ای که به سرعت بسته می شود ، مفید است. تعداد فلپ های کنار جعبه پیتزا و نوع مکانیسم بسته شدن از مولفه های بسته شدن آسان جعبه می باشد. برخی جعبه ها دارای چهار فلپ ، برخی سه و بعضی دو تکه هستند. برخی از آنها دارای روش بسته شدن آسان هستند ، در حالی که برخی دیگر نیاز به عملیات بیشتری برای بستن دارند.

برای پیتزا فروشی هایی که جعبه های از پیش چیده شده را در پشته های بلند ذخیره می کنند. داشتن جعبه ای که به راحتی رو هم انباشه می شوند، مفید است. بعضی از جعبه های پیتزا به دلیل زبانه های بیرون زده در لبه جلویی ، به صورت صاف روی هم جمع نمی شوند. با این حال ، تعدادی طرح وجود دارد که از زبانه های قفل واکر استفاده نمی کنند. برای این منظور می توان از طرح هایی مشابه جعبه های میوه در جعبه های پیتزا بهره برد. در این نوع جعبه ها زبانه هایی که در کف جعبه به خاطر قفل لبه ها وجود دارد در شیاری که بر روی جعبه ها تعبیه شده جای گرفته و مانع از لغزش جعبه های رو هم قرار داده شده می گردد.

بسیاری از رستوران های پیتزا کمتر به عملکرد جعبه و راحتی مشتری اهمیت می دهند. برای آنها کاهش هزینه اهمیت بالاتری را داراست. در پاسخ به افزایش قیمت ها ، اخیرا طرح های جعبه پیتزا ارزان قیمت ایجاد شده است. با توجه به اینکه مواد اولیه به کار رفته در جعبه های پیتزا قسمت اعظم هزینه های یک جعبه را شامل می شود، طراحان جعبه پیتزا به سراغ طرح های رفته اند که بتوانند کمترین مقدار ورق مصرفی در جعبه ها را لحاظ نمایند.

جعبه های کم هزینه

این جعبه ها علاوه بر اینکه زیبا و کارآمد هستند، ورق مصرفی کمتری نیز برای تولید نیاز دارند. امروزه خریداران هزینه محور می توانند از میان سبک های جعبه پیتزا کم هزینه، طرح های جعبه پیتزا پنج گوش ، جعبه پیتزا شش ضلعی ای فلوت و جعبه پیتزا هشت ضلعی دوتکه را انتخاب کنند. این طرح ها 10 تا 20 درصد مواد اولیه مصرفی کمتری را به نسبت جعبه های پیتزا مربعی معمولی صرفه جویی می کنند.


بهترین جعبه پیتزا از نظر ویژگی های محافظتی از محصول

آنچه در یک پیتزا فروشی در مرحله اول درون جعبه قرار می گیرد. می تواند یک اثر هنری باشد. اما آنچه مشتریان هنگام باز کردن جعبه می بینند ممکن است بسیار متفاوت تر باشد. برای اینکه کیفیت پیتزا حین حمل حفظ شود باید جعبه های پیتزا به گونه ای طراحی شوند که از آن در هنگام جابجایی محافظت شود.

مقاله جعبه پیتزا
مقاله جعبه پیتزا

جلوگیری از عدم تغییر شکل ظاهری پیتزا

در حین حمل و نقل پیتزا ، برش های پیتزا تمایل دارند به سمت گوشه های جعبه حرکت کنند. در سال 1988 هنگامی که جعبه پیتزا دومینو، جعبه پیتزا هشت گوش را معرفی کرد، اگر چه متفاوت به نظر می رسید اما به نسبت جعبه پیتزای مربع قدیمی شکایات مشتری راجع به شکل پیتزا کاهش پیدا کرد. سالهاست که تنها راه حل برای این منظور ، جعبه پیتزا هشت ضلعی است. امروز یک راه حل دیگر وجود دارد – فلپ های پوشش ضد اسلاید ، که می تواند برای پوشاندن یک جعبه پیتزا مربع معمولی استفاده شود تا یک جعبه پیتزا از شش یا هشت ضلع تهیه شود.

پوشش مقاوم در برابر پیچ و تاب

ورق های فلوت دار اغلب در طول تولید و حمل و نقل تاب بر می دارند. علاوه بر این ، هنگامی که بخار پیتزا با آستر داخلی درپوش تماس پیدا می کند. طرفین سطح پوشش به سمت بالا و مرکز به سمت پایین و در نتیجه باعث چسبیدن پنیر به جعبه پیتزا می شود. هنگامی که یک جعبه در زیر لامپ گرما نگه داشته می شود پیچش تشدید می شود. برای مقابله با این مشکل ، شرکت های تولید جعبه پیتزا جعبه های عمیق تر ، پرهزینه تر و یا درب های پلاستیکی را پیشنهاد داده اند.

استحکام بالا در جعبه

یک جعبه باید علاوه بر اینکه قادر به نگهداری پیتزا و جلوگیری از ضربه خوردن آن در هنگام حمل باشد باشد. باید در مواردی که چندین جعبه روی هم قرار گرفته و حمل می شوند مقاوم بوده و درب و کف آن خم و یا پاره نشود. این امر به ویژه برای پیتزاهای ضخیم تر اهمیت دارد. جعبه ها از نظر استحکام انباشته بسیار متفاوت هستند. برخی از آن ها محکم بوده در حالی که بعضی از آن ها نظیر جعبه شیکاگو فولدر ضعیف هستند.

حفظ گرما

برخی می گویند ورق با فلوت بی که ضخیم تر است گرما را بهتر از فلوت ای حفظ می کند. برخی معتقدند که یک جعبه هشت ضلعی گرما را بهتر از یک جعبه مربع حفظ می کند. زیرا فضای هوای کمتری دارد. برخی از افراد ادعا می کنند که همه این موارد فرضیه ای بیش نبوده و کلید نگه داشتن گرما یک پاکت پیتزا با کیفیت است. این افراد به آزمایش هایی اشاره می کنند که نشان می دهد پیتزا در پاکت بیرون بر تحویل حتی در بسته بندی در کیسه کاغذی گرم می ماند.

حفظ تازگی و ترد ماندن پیتزا پس از حمل

ده ها سال است که عاشقان پیتزا می خواهند پیتزا خود را پس از بسته بندی و حمل ترد و تازه مصرف نمایند. دو دلیل برای نرم شدن پوسته پیتزا وجود دارد. ابتدا، بخار ساطع شده توسط محصول هوای کم تحرکی ایجاد می کند که سطح خارجی پوسته را نرم می کند. دوم، آب محتویات پیتزا بین برش ها جریان پیدا کرده و در زیر پوسته می چرخند. علت اول را می توان با لحاظ نمودن دریچه خروج گرما و یا استفاده از ورق های فلوت دار منفذ دار بر طرف نمود. برای از بین بردن علت دوم، از یک سینگل زیر پیتزا بهداشتی استفاده می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله اصول طراحی و ساختار جعبه‌های پیتزا از گذشته تاکنون مراجعه شود.


بهترین جعبه پیتزا از نظر ویژگی های بصری و بازاریابی

میزان نگرانی بیشتر مشتریان نسبت به تصویر جعبه این است: آیا باید با یک یا دو رنگ چاپ کنم. آیا باید از مقوای سفید یا قهوه ای (کرافت) استفاده کنم؟ اما اگر کسی هستید که به دنبال نوآوری می گردید، این لیست از ملاحظات را مرور کنید.

مقاله جعبه پیتزا
مقاله جعبه پیتزا

برخی از دارندگان یک سطح مربع را ترجیح می دهند. زیرا فضای چاپ بیشتری را فراهم می کند. و این به دلیل احساس بزرگتر بودن آن است. این موضوع باعث شده است که آنها از بکاربردن یک جعبه هشت ضلعی جلوگیری کنند. با این حال ، اکنون یک جعبه هشت ضلعی وجود دارد که ظاهر یک جعبه پیتزا مربع، از جمله یک سطح مربع شکل را دارد. – در واقع ، ترکیب مزایای جعبه پیتزا مربع و جعبه پیتزا هشت ضلعی در یک واحد را داراست.

برخی از جعبه ها احساس شل و شلوغی دارند. و از این طریق تصویری با کیفیت پایین ارائه می شود. جعبه های دیگر دارای ساختاری محکم و سفت هستند که تصویری با کیفیت بالا را نشان می دهد. جعبه هایی که دارای یک درپوش پوششی هستند و با دیوار جلوی آن درگیر هستند، بیشترین احساس اطمینان و کیفیت را دارند.

ورق های ای فلوت قابلیت چاپ پذیری بالاتری نسبت به ورق های بی فلوت دارند. اگرچه چاپ پیش از تولید ورق که هم برای ورق های ای فلوت و هم برای ورق های بی فلوت می تواند مورد استفاده قرار گیرد. بهترین کار چاپی را فراهم می آورد. برخی از کارشناسان بر این عقیده هستند که بهترین جعبه پیتزا با استفاده از مقوای سفید رنگ بوده و کیفیت بالاتری نسبت به جعبه های پیتزا با مقوای کرافت دارند.

انواع روش‌های چاپ جعبه پیتزا

امروزه جعبه های پیتزا به سه روش چاپ می شوند. روش اول چاپ افست بر روی مقواهای دوپلکسی است. این مقواها به صورت چند لایه هستند. شامل مغزی و روکش. در روش دیگر از چاپ فلکسو بر روی ورق های موج دار استفاده می شوند که به نسبت روش اول کیفیت چاپ پایین تری را داراست. ولی به نسبت دارای استحکام بالاتری است. در روش سوم جعبه های پیتزا به صورت لمینیتی تولید می گردند. در این روش ابتدا رویه کار با استفاده از مقواهای پشت طوسی و یا گلاسه چاپ افست صورت می گیرد. سپس بر روی سینگل و یا ورق سه لایه لمینیت می شود. در این روش هر دو مزیت استحکام و کیفیت چاپ وجود دارد.

اگر می خواهید با یک رستوران پیتزا در جهان مخلوط شوید. از یک جعبه مربع استفاده کنید. اگر می خواهید با اکثر افراد متفاوت باشید. از یک جعبه غیر مربعی استفاده کنید. با این حال ، اگر می خواهید هویت برندسازی قابل توجه ای داشته باشید، از یک آرم و یا لوگو مناسب با طرح گرافیکی جذاب بر روی جعبه خود استفاده کنید.


بهترین جعبه پیتزا از نظر ویژگی های راحتی مشتری

بسته بندی مناسب پیتزا برای مشتری نگرانی اکثر پیتزا فروشی ها است. در اینجا سه گزینه برای راحتی مشتریان برای بررسی وجود دارد.

جعبه پیتزا کاربردی و خلاقانه
بهترین جعبه پیتزا

یک بررسی نشان داد که در 56 درصد موارد خرید پیتزا تمام آن مصرف نمی شود. و مقداری پیتزا اضافه می ماند. و هنگامی که مردم پیتزا اضافه مانده دارند 43 درصد از آنها آن را درون جعبه پیتزا نگهداری می کنند. (57 درصد آن را از جعبه خارج می کنند. و آن را به یک بشقاب یا یک کیسه منتقل می کنند). این نشان می دهد که برخی از مصرف کنندگان پیتزا می توانند یک جعبه با قابلیت کاهش حجم برای نگهداری پیتزای اضافی را داشته باشند.

جعبه هایی که کوچک می‌شوند!

این جعبه های پیتزا طوری طراحی شده اند که می توان آن ها را با استفاده از خطوط پرفراژی که بر روی آن ها تعبیه شده، تبدیل به یک جعبه کوچکتر برای نگهداری اضافه پیتزا کرد. نکته اصلی در تهیه این اختراعات ، چاپ دستورالعمل های نحوه استفاده بر روی کارتن است.

بررسی فوق همچنین حاکی از آن است که حداقل 42 درصد از خریداران پیتزا برای دفع جعبه پیتزا خود در یک سطل زباله آشپزخانه مشکل دارند. چندین مفهوم جعبه یکبار مصرف انحصاری وجود دارد که با اکثر طرح های جعبه فعلی سازگار است. این مفاهیم شامل روش های تبدیل (تکه تکه کردن) جعبه پیتزا به بخش های بیشتر است.

سرانجام ، برخی از خریداران پیتزا ممکن است از راحتی داشتن صفحات یکبار مصرف لذت ببرند. (برای جلوگیری از کثیف شدن ظروف یا در هنگام عدم استفاده از ظروف). چندین طرح جذاب جعبه پیتزا وجود دارد که امکان تبدیل یک جعبه پیتزا به بشقاب های پیتزا را می دهد.


نتیجه گیری

اگر به دنبال ایجاد بهترین جعبه پیتزا یا صرفاً پیشرفت در جعبه فعلی خود هستید. یک لیست دلخواه از ویژگی های اولویت بندی شده را تهیه کنید. سپس از یک سازنده جعبه یا یک طراح جعبه بخواهید که چند طرح نمونه اولیه را ارائه کند. اگر نمی توانید چند نمونه اولیه از یک طراح یا تولید کننده دریافت کنید. پس شاید شما نیاز به طرح اختصاصی خود داشته باشید.

آزمایش کنید!

در این حالت ، از چند تولیدکننده و طراح بخواهید که هر کدام یک یا دو طرح جدید ارائه دهند. از بین طرح هایی که منطقی به نظر می رسند. از سازنده بخواهید که 3000 نمونه را در اختیار شما قرار دهد. سرانجام ، آزمایش های یک هفته فروشگاهی را همزمان با نظر سنجی پس از خرید انجام دهید. شرکت بسته بندی پویا فراز خلاق آماده ارائه انواع جعبه های اختصاصی و عمومی با طرح های متنوع ساختاری و گرافیکی برای برآورده نمودن تمامی سلایق بازار بسته بندی رستورانی و فست فودی است. هم اکنون شرکت پویا فراز خلاق با بهره گیری از ماشین آلات و متخصصان امر قادر به تولید بهترین جعبه های پیتزا شامل انواع جعبه پیتزا ای فلوت، جعبه پیتزا مقوایی، جعبه پیتزا پرپروک و… در تمامی ابعاد درخواستی است.

پیشنهاد می‌شود مطالب «جعبه پیتزا از کجا بخرم ؟»،«جعبه پیتزا خلاقانه»،«تولید جعبه پیتزا»،«خرید جعبه پیتزا» را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: