۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

خرید جعبه پیتزا، کامل‌ترین بررسی برای یک انتخاب درست

توسط سحر محمدحسینی | ۱۵ آبان ۱۴۰۲

پیتزا یکی از خوراکی‌های جذاب و پرطرف‌دار در بین عموم مردم است که در هر سنی طرفدار خاص خود را دارد، درنتیجه باید برای بسته‌بندی آن از یک جعبه مناسب استفاده کرد تا هم کیفیت پیتزا را حفظ کند و هم عطر و بوی مست‌کننده آن را. جعبه پیتزا از اقلام اصلی و ضروری در فست‌فودی‌ها و رستوران‌ها جهت بسته‌بندی پیتزا محسوب می‌شود. جذابیت جعبه پیتزا یکی از موارد اصلی است که به جذب مشتری و همچنین تبلیغ برند موردنظر کمک چشمگیری می‌کند پس بهتر است در انتخاب آن حساسیت به خرج داده و جعبه‌ای را انتخاب کنید که اندازه استاندارد داشته و تمامی موارد لازم را که در ساخت جعبه پیتزا باید در نظر داشت را به همراه داشته باشد تا پیتزا سالم و باکیفیت به دست مشتری برسد. برای اینکه پیتزا سالم و گرم به دست مشتری برسد باید در ساخت و طراحی جعبه پیترا آن اصولی را رعایت کرد که ما در اینجا آن‌ها را باهم بررسی می‌کنیم. در این مطلب به طور مفصل به موضوع خرید جعبه پیتزا می‌پردازیم.

پیتزایی لذیذ در جعبه ای زیبا
پیتزایی لذیذ در جعبه ای زیبا

ویژگی‌های یک جعبه پیتزای استاندارد

جعبه پیتزا همان‌طور که از نامش پیداست برای حمل‌ونقل پیتزا استفاده می‌شود و نوع و کیفیت جعبه در حفظ کیفیت پیتزای لذیذی که داخل آن قرار می‌دهید مؤثر است. بهتر است برای جریان داشتن هوای گرم چند خروجی روی جعبه پیتزا در نظر گرفته شود. علاوه بر این جهت تازه و ترد نگه‌داشتن پیتزا هنگام حمل، لازم است مقوایی که از آن استفاده می‌کنید باکیفیت بوده تا حرارت پیتزای گرم که در آن قرار می‌گیرد موجب خیس شدن جعبه نشود.

قسمت‌های مختلف جعبه پیتزا باید به‌راحتی چفت شود و به‌راحتی باز و بسته شود تا جلوی سرعت عمل کارکنان فست‌فودی را نگیرد. علاوه بر این مقوای جعبه پیتزا باید جنس محکمی داشته باشد تا به‌راحتی پاره نشود. در خرید جعبه پیتزا  باید به سایز آن نیز دقت کرد و جعبه‌ای متناسب با سایز پیتزا انتخاب کنید تا پیتزا در آن تکان نخورده و شکل ظاهری خود را از دست ندهد.

طراحی جعبه ها به روش اصولی
طراحی جعبه ها به روش اصولی

خرید جعبه پیتزا خام

معمولاً جعبه پیتزا خام برای موارد فوری است که فست فودها با کسری جعبه مواجه می‌شوند، اما بیشتر فست فودهای معتبر با برآورد تعداد موردنیاز که دارند، در بازه‌های زمانی مشخص جعبه‌های چاپی با طرح اختصاصی خود را سفارش می‌دهند. 

جعبه پیتزا خام در جنس‌های ایفلوت، ایفلوت لمینتی، دوبلکس و ایندربرد تولید می‌شود. ورق ایفلوت که در جعبه‌ها استفاده می‌شود، باعث حفظ فرم جعبه پیتزا، نرم نشدن و بو نگرفتن غذا شده و همچنین ورودی و خروجی هوایی که در جعبه‌ها تعبیه‌شده مانع از خمیر شدن پیتزا می‌شود. چاپ طرح‌های اختصاصی  بر روی جعبه پیتزا تأثیر زیادی در جذب مخاطب داشته و می‌تواند به‌طور چشم‌گیری درصد فروش را افزایش دهد. همان‌طور که گفتیم جعبه پیتزا خام معمولاً برای موارد فوری سفارش داده می‌شود و طراحی خاصی روی آن صورت نمی‌گیرد؛ اما جعبه‌های طراحی‌شده به سلیقه مشتری و با درج لوگوی فست فود از قبل سفارش داده می‌شود تا هم کیفیت جعبه و هم طراحی آن حفظ شود.

 طراحی جعبه پیتزا باید زیبا و دارای رنگ‌بندی مناسب باشد و معمولاً از رنگ‌های پراستفاده‌ای همچون قرمز، سبز، نارنجی در جعبه فست‌فود استفاده می‌شود. بهتر است برای چاپ طرح‌ها بر روی جعبه‌های فست‌فود به‌خصوص پیتزا از فناوری چاپ افست استفاده شود چراکه در این فناوری علاوه بر این‌که ماندگاری رنگ‌ها بالا می‌رود، چاپ جذاب‌تر نیز به نظر می‌رسند.

جعبه های مقوایی در طرح های مختلف
جعبه های مقوایی در طرح های مختلف

انواع جعبه پیتزا

جعبه پیتزا از اقلام موردنیاز برای بسته‌بندی پیتزا بیرون بر است. این جعبه‌ها معمولاً با کارتن یا نوعی کاغذ ضخیم ساخته می‌شود. ازآنجاکه باید پیتزا سالم و باکیفیت به دست مشتری برسد باید روی کیفیت جعبه و نوع متریال به‌کاربرده شده در آن دقت کافی داشت. به همین دلیل جعبه پیتزا با ساختارهای متفاوتی تولید می‌شود که عبارت‌اند از:

جعبه مقوایی پیتزا

جعبه مقوایی پیتزا یا کارتن پیتزا از مقوای کرافت تولید می‌شود که مقاومت نسبتاً خوبی داشته و قابلیت چاپ نیز دارد. این جعبه پیتزا در سایزهای مختلف تولید می‌شود که برای بسته‌بندی انواع پیتزا مناسب است.

جعبه پیتزا کرافت

جعبه کرافت از انواع جعبه کارتنی پیتزا است که در شکل‌های متنوع چندضلعی، مربعی، مستطیلی، مثلثی و دایره‌ای تولید می‌شود. مزیت مقوای کرافت این است که به جعبه پیتزا شکلی مدرن و حرفه‌ای می‌دهد و ازلحاظ بصری بسیار جذاب است؛ اما کاغذ کرافت  کاملاً ضد روغن بوده و برای همین لازم است از یک کاغذ زیر پیتزایی در جعبه پیتزا کرافت استفاده شود. یکی دیگر از مزیت‌های این نوع مقوا ارزان‌تر از انواع دیگر جعبه پیتزا است و به همین خاطر بسیار پرفروش است.

جعبه گسترده پیتزا

جعبه گسترده پیتزا برای راحتی در انبار کردن تعداد بالای جعبه‌های بسته‌بندی فست‌فود طراحی‌شده است. این نوع جعبه پیتزا الگوی خاصی دارد و فقط کافی است این جعبه‌ها را از نقاط مشخص‌شده تاکرده تا به‌راحتی به یک جعبه کامل تبدیل شوند.

اسلایسی های خوشمزه
اسلایسی های خوشمزه

انواع مدل جعبه پیتزا مقوایی

مدل‌های مختلفی از جعبه پیتزا  مقوایی تولید می‌شود که هرکدام برای شکل‌های مختلف پیتزا طراحی‌شده‌اند و عبارت‌اند از:

جعبه پیتزا مقوایی مربع:

یکی از انواع جعبه پیتزا، طرح مربع بوده که از طول و عرض یکسان برخوردار است. این مدل جعبه پیتزا، به هر سایزی متناسب با نیاز و سلیقه شما قابل‌تولید است و از رایج‌ترین انواع جعبه پیتزا است.

جعبه پیتزا مقوایی مستطیل:

این نوع جعبه را معمولاً به‌صورت دو تیکه هم تولید می‌کنند. طراحی و تولید جعبه پیتزا، بایستی توسط افراد کار بلد و حرفه‌ای و با دستگاه برش مناسب انجام شود، چراکه در غیر این صورت با ظاهری ناجوری تولید می‌شود.

جعبه پیتزا مثلثی

این مدل جعبه به اسلایس باکس نیز معروف است و علت نام‌گذاری آن‌هم به دلیل اسلایس شدن و یا مثلثی بودن تکه‌های پیتزا است. برش و طراحی قالب این نوع جعبه نیز بایستی به افراد حرفه‌ای سپرده شود. طرح خاص این نوع جعبه پیتزا اگر یک طراحی شیک هم‌روی آن داشته باشد، بسیار جذاب خواهد بود.

جعبه پیتزا  دسته‌دار

این مدل کارتن پیتزا، به‌صورت مربعی است که فقط در بغل‌های آن دسته‌هایی طراحی‌شده است و یک انتخاب بسیار شیک برای جلب مشتری بیشتر است. یکی دیگر از مزیت‌های این نوع جعبه پیتزا علاوه بر ظاهری شیک، حمل آسان پیتزا توسط مشتری است.

جعبه پیتزا چندضلعی (هشت‌ضلعی و شش‌ضلعی)

این نوع جعبه پیتزا، بسیار شیک و مشتری‌پسند بوده و بسته‌بندی پیتزا را بسیار چشم‌نواز می‌کند. این نوع جعبه پیتزا را می‌توان در انواع سایزها و طرح‌ها تولید و طراحی کرد.

هم خلاقانه و هم خوشرنگ
هم خلاقانه و هم خوشرنگ

مزیت‌های استفاده از جعبه آماده پیتزا

جعبه پیتزا برای بسته‌بندی و حمل آن بسیار پرکاربرد بوده و مزایای بسیاری دارد:

اندازه های مختلف جعبه برای اندازه های مختلف پیتزا
اندازه های مختلف جعبه برای اندازه های مختلف پیتزا

قیمت جعبه پیتزا

مهم‌ترین عامل در قیمت‌گذاری جعبه آماده پیتزا فقط و فقط به تعداد و تیراژ آن بستگی دارد و مسلماً قیمت ۱۰۰ عدد جعبه آماده با ۱۰۰۰ عدد متفاوت است. همچنین جعبه‌های آماده نسبت به جعبه‌های سفارشی ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر خواهد بود. اساساً قیمت جعبه پیتزا به عوامل مختلفی بستگی دارد که هرکدام از این عوامل می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت محصول نهایی بشوند. این عوامل مؤثر عبارت‌اند از:

جنس

جنس و نوع متریال بکار رفته در جعبه پیتزا تأثیر مستقیمی بر هزینه آن دارد. جعبه پیتزا عموماً دارای سه لایه رویی، وسطی و سلفون داخل جعبه است که هرچقدر متریال به‌کاررفته در این لایه‌ها بهتر باشد قیمت جعبه نیز بالاتر می‌رود.

طرح

طرح محصول در میزان جنس بکار رفته و قیمت آن تأثیرگذار است. عوامل مؤثر در این مورد را می‌توان نوع ماشین چاپ، تعداد رنگ و نوع رنگ نام برد. مثلاً قیمت جعبه پیتزا تک‌رنگ و چهار رنگ به علت تعداد رنگ‌های به‌کاررفته تفاوت دارد.

نوع بسته‌بندی

نوع بسته‌بندی هم یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت جعبه پیتزا محسوب می‌شود.

سایز

سایز هم از واضح‌ترین موارد مؤثر روی قیمت جعبه پیتزا هست که مسلماً متناسب با سایز، هزینه مواد اولیه جعبه نیز متفاوت می‌شود.

تعداد سفارش

تولید جعبه در تیراژ بالاتر هزینه‌های تولید و مواد اولیه را کاهش می‌دهد و همیشه تعداد بالای جعبه پیتزا برای مشتری ارزان‌تر تمام می‌شود.

پیشنهاد می‌شود مطالب «جعبه پیتزا از کجا بخرم ؟»،«جعبه پیتزا خلاقانه»،«بهترین نوع جعبه پیتزا»را مطالعه کنید.

خرید جعبه پیتزا عمده

معمولاً صاحبان فست فودهای بزرگ و معتبر برای اینکه در زمان‌های شلوغی و خاص خود مجبور به خرید فوری جعبه نشوند، خرید جعبه پیتزا عمده را ترجیح می‌دهند. چراکه هم در قیمت جعبه به‌صورت عمده تأثیرگذار است و هم در زمان معین با خیال راحت سفارش خود را با طرح‌های دلخواه به تولیدکننده جعبه می‌دهند. برای خرید جعبه پیتزا عمده که تیراژ بالایی نیز دارد می‌توان شرکت چاپ و بسته بندی پویا فراز خلاق را انتخاب کرد که با داشتن دستگاه‌های مدرن و تخصصی جعبه پیتزا با تیراژ بالا تولید کرده و باوجود تعداد بالای جعبه، کیفیت آن‌ها حفظ‌شده و سفارش مطابق خواسته مشتری به دست او می‌رسد.

خرید جعبه پیتزا از پویا فراز خلاق

شرکت پویا فراز خلاق که سالیان سال است در کار تولید و طراحی انواع جعبه و کارتن فعالیت دارد، در تولید انواع جعبه پیتزا و در کل جعبه انواع فست فود نیز موفق بوده و سابقه همکاری درخشانی با فست فودهای مطرح در تهران و شهرستان‌ها دارد. این شرکت همیشه سعی دارد از بهترین و باکیفیت‌ترین متریال برای ساخت جعبه‌های خود استفاده کند تا رضایت مشتری را جذب کند. همچنین با داشتن تیم تخصصی درزمینهٔ طراحی توانسته طرح و لوگوهای مخصوص هر رستوران را مطابق با خواسته آن‌ها بر روی جعبه پیتزا طراحی کند و در این زمینه نیز همیشه موفق بوده است. این شرکت همیشه آماده دریافت سفارش انواع جعبه پیتزا در طرح‌ها و سایزهای مختلف بوده و می‌توانید با خیال راحت جعبه‌های فست فود خود را با خلاقانه‌ترین طرح‌ها از این شرکت دریافت کنید.

آیا چاپ و طراحی جعبه پیتزانیاز به تخصص خاصی دارد؟

اگر این کار توسط تیم حرفه ای و متخصص انجام شود قطعأ نتیجه بهتری نیز خواهد داشت.

آیا تیراژ بالا در تولید جعبه کیفیت آنرا کم نمیکند؟

تولید جعبه اگر با دستگاه های تخصصی و مخصوص باشد هیج خدشه ای در تولید وارد نمی کند

نتیجه‌گیری

ازآنجاکه همیشه فست فود و به‌خصوص پیتزا از پرطرفدارترین غذاها در بین مردم است پس بهتر است برای هرچه بهتر و سالم‌تر نگه‌داشتن این غذا و تحویل درست و سالم به مشتری فکر درست و اساسی کرد و برای تهیه جعبه با بهترین کیفیت متریال و اصولی‌ترین نوع آن‌ها به دنبال تولیدکننده‌ای باشید که تمام موارد اصولی را رعایت کرده و جعبه باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ای را به شما تحویل دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: