۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

جعبه پیتزا از کجا بخرم؟

توسط میترا دزنابی | ۲۹ شهریور ۱۴۰۲

جعبه پیتزا از کجا بخرم؟ این سوالی است که اغلب صاحبان رستوران با آن روبه‌‌رو می‌شوند. شاید برای شما هم این سؤال مطرح شده باشد که جعبه پیتزا از کجا بخرم که بهترین کیفیت را داشته باشد؟ برای پاسخ به این پرسش، ابتدا باید از انواع جعبه آگاهی داشته باشیم و مشخصات یک جعبه خوب بدانیم تا بتوانیم در زمان خرید آن تشخیص دهیم که آیا این جنس باکیفیت است یا خیر؟ پس با ما همراه باشید تا جوابی برای پرسش خود پیدا کنید.

مشخصات جعبه پیتزا باکیفیت

اگر به دنبال این سؤال هستید که جعبه پیتزا از کجا خریداری کنید، حتماً در فست‌فودی به فعالیت مشغول هستید و برای سفارش‌های بیرون بر خود، به دنبال جعبه می‌گردید. یکی از مهم‌ترین تجهیزات لازم در همه فست‌فودی‌ها، جعبه پیتزا است. این جعبه قبل از آن که یک ابزار برای منتقل‌کردن پیتزا باشد، بیشتر یک بسته بندی هنرمندانه و خلاقانه است که می‌تواند شما را در بازار کسب‌وکار خود، متمایز از دیگران کند.

جعبه پیتزا استاندارد، باید دارای مشخصاتی باشد که در هنگام تحویل غذا، از کیفیت آن کاسته نشود و هنگامی که مشتری درب جعبه را باز می‌کند با یک پیتزای بخار گرفته یا سرد روبرو نشود. پس بهتر است بدانید که شما نباید هر جعبه پیتزایی را خریداری کنید؛ زیرا اگر جعبه‌ها کیفیت خوبی نداشته باشند، قطعاً روی دست‌پخت شما هم تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل در متن ذیل به ویژگی‌های مهم جعبه پیتزا باکیفیت اشاره کرده‌ایم:

شل‌نشدن جعبه با حرارت دیدن

اغلب در فست‌فودی‌های کشور سفارش‌های کم بیرون بر، با موتور جابه‌جا می‌شوند و اگر هم زیاد باشند به‌وسیله ماشین حمل می‌شوند. این مسیرها گاهی طولانی هستند به همین دلیل، طراحی و بسته بندی جعبه پیتزا باید به صورتی باشد که در هنگام جابه‌جایی، با حرارت دیدن و یا ضربه خوردن، شکل ظاهری خود را از دست ندهد.

تناسب ابعاد پیتزا و جعبه

یکی از اصلی‌ترین المان‌هایی که در هنگام خرید بسته بندی پیتزا کرافت باید به آن توجه کنید، اندازه و وزن پیتزا است. پیتزاهایی که دارای وزن بالایی هستند همانند پیتزاهای آمریکایی، جعبه‌هایی با ضخامت بالا برای نگهداری آن‌ها مناسب است. همچنین جعبه نباید به دلیل جابه‌جایی پیتزا برای مسافت طولانی، دچار پارگی شود. برای پیتزاهای ایتالیایی که اغلب بسیار بزرگ تهیه می‌شوند، باید از بسته بندی مقوایی استفاده شود که به‌اندازه‌ای بزرگ طراحی شده باشند که بتوانند آن را در خود جای دهند.

جعبه پیتزا از کجا بخرم؟
جعبه پیتزا از کجا بخرم؟

تولیدشدن در شرایط بهداشتی

دلیل بسته بندی پیتزا جلوگیری از ورود هر گونه آلودگی به پیتزا است، به همین منظور جعبه پیتزا باید به صورتی تولید گردد که این قابلیت را داشته باشد. هنگامی که پیتزای گرم درون جعبه مقوایی قرار می‌گیرد، احتمال چسبیدن پیتزا به آن بسیار است؛ به همین جهت جعبه پیتزا باید مقوا و لایه داخلی مواد آن کاملاً بهداشتی باشد تا از ورود هر آلودگی به پیتزا پیشگیری کند.

وجود علامت سبز سلامت

علامتی که نشان‌دهنده بهداشتی بودن و کیفیت بالای جعبه پیتزا است و توسط سازمان غذا و دارو صادر می‌شود، علامت سبزرنگ سلامت است. درج این علامت نه‌تنها به شما؛ بلکه به مشتریان هم این اطمینان را می‌دهد که این جعبه مطابق با استانداردهای بهداشتی تولید شده است.

امکان خروج گرمای اضافی

در قدیم بسته بندی پیتزا هیچ منفذ خروجی به دلیل حفظ گرمای پیتزا نداشت، این امر باعث می‌شد که بخار پیتزا، جعبه را نرم کرده و کیفیت و تردی آن را کاهش دهد. همین موضوع باعث شد تا تولیدکنندگان جعبه پیتزا، این مشکل را با طراحی منافذ خروج هوا برطرف کنند و امروزه مشاهده می‌کنید که همه جعبه‌ها، منافذی را برای خارج‌شدن گرمای پیتزا دارند.

مقاومت در مقابل تغییر شکل پیتزا

یکی از مسائل مهم در جابه‌جایی پیتزا، تغییر شکل آن است. اگر پیتزای شما دایره‌ای‌شکل باشد باید برای آن، جعبه مربعی‌شکلی خریداری کنید تا در زمان جابه‌جایی فضای کافی را داشته باشد.

گرم نگاه‌داشتن پیتزا

حفظ گرمای پیتزا، یکی از اصلی‌ترین مشخصات جعبه پیتزا استاندارد است. قطعاً برای مشتریانی که پیتزا را به صورت بیرون بر سفارش داده‌اند، یک پیتزای سرد شده نمی‌تواند رضایت آنها را جلب کند و این احتمال هم وجود دارد که تعداد مشتریان بیرون بر شما کم شود؛ بنابراین، شما باید به سراغ جعبه پیتزایی بروید که لایه‌های آن مقاوم است و امکان نگهداری گرما در آن وجود دارد. در این شرایط است که شما می‌توانید رضایت تمامی مشتریان خود را به دست آورید.

قیمت مناسب ترین جعبه پیتزا از کجا بخرم؟
قیمت مناسب ترین جعبه پیتزا از کجا بخرم؟

انواع جعبه از نظر جنس

جعبه پیتزاها هم مانند محصولات دیگر دارای جنس‌های مختلفی هستند و آگاهی داشتن از جنس آن‌ها می‌تواند به شما در جواب این سؤال که جعبه پیتزا را از کجا بخرم کمک کند. در متن ذیل به انواع جعبه از لحاظ جنس اشاره شده است:

جعبه پیتزا بهداشتی

این جعبه دارای سیب سلامت و مهر استاندارد است و در گرمای 470 تا 550 تولید می‌شود. این جنس از جعبه، بافت فشرده‌ای دارد و در مقابل حرارت مقاومت نسبتاً خوبی دارد؛ اما برای پیتزاهای بالای 25 سانت باید به فکر جعبه دیگری باشید؛ زیرا استحکام این جعبه کم است و بیشتر کاربرد آن برای پیتزاهای کوچک است. این جنس از جعبه، قیمت مناسبی در مقایسه با جنس‌های دیگر مقوا دارد.

جعبه پیتزا ایفلوت

جعبه‌های ایفلوت، جنس دیگری از جعبه‌‌های پیتزا هستند که جنس بسیار محکمی دارند. این جعبه‌ها هم دارای مهر استاندارد و سیب سلامت هستند. جعبه پیتزا ایفلوت مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و به دلیل کنگره‌ای که در وسط کارتن آن وجود دارد، غذا را گرم‌تر نگه می‌دارد. این جعبه برای انواع پیتزاها تا 80 سانت مناسب است.

جعبه پیتزا آماده

مدل دیگری از جعبه‌ها به صورت چاپ آماده در بازار عرضه می‌شوند و برای افرادی که نمی‌خواهند در آغاز کار، هزینه زیادی را انجام دهند یا به دلیل کمبود جا در انبار نمی‌توانند مقدار زیادی جعبه سفارش دهند مناسب است. این جعبه‌ها هم به شکل بدون چاپ و هم چاپ عمومی قابل‌عرضه هستند که هر دو چاپ برای دلیوری پیتزا بسیار مناسب است. این جعبه‌ها در دو جنس دوبلکس بهداشتی و ایفلوت بهداشتی تولید می‌شوند.

چاپ جعبه پیتزا

مورد دیگر که به شما در جواب این سؤال که جعبه پیتزا را از کجا بخرم کمک می‌کند، چاپ روی کارتن پیتزا است. چاپ جعبه پیتزا انواع گوناگونی همچون: چاپ فلکسو، چاپ افست و چاپ سیلک دارد.

چاپ فلکسو اغلب بر روی جعبه‌های ایفلوت صورت می‌گیرد و از طریق کلیشه طرح‌ها به شکل تک‌رنگ تا چهاررنگ روی جعبه چاپ می‌شوند.

چاپ افست کیفیت بالایی را شامل می‌شود و جزئیات ریز آن باکیفیت بسیار بالایی روی جعبه پیتزا به شکل تک‌رنگ تا چهاررنگ چاپ می‌شود.

چاپ سیلک نوعی از چاپ است که از طریق شابلون بر روی جعبه پیتزا انجام می‌گیرد و در مقایسه با دو چاپ دیگر از کیفیت به‌مراتب پایینی برخوردار است.

قیمت جعبه پیتزا

تا به اینجا متوجه شدیم که برای انتخاب جعبه باید ابتدا نقدینگی جهت بسته بندی و سپس نوع جنس و چاپ آن را در نظر بگیریم. اگر شما در حال راه‌اندازی فست‌فودی خود هستید و بودجه زیادی ندارید و هنوز برند و نام خود را ثبت نکرده‌اید، می‌توانید از جعبه پیتزا خام بدون چاپ یا چاپ عمومی استفاده کنید.

اما اگر بخواهید جعبه پیتزا را با برند و طرح خودتان داشته باشید و هزینه زیادی نکنید، می‌توانید از جعبه‌ پیتزای دوبلکس بهداشتی استفاده کنید؛ زیرا هم قیمت مناسبی دارد و هم می‌توانید به صورت تک و یا 4 رنگ سفارش دهید. اگر هم می‌خواهید از نظر کیفیت، چاپ برند و طرح بهترین گزینه را انتخاب کنید، می‌توانید به سراغ جعبه‌های ایفلوت بروید.

خرید جعبه پیتزا
خرید جعبه پیتزا

انواع مدل‌های جعبه پیتزا

جعبه‌ها به هر جنس و کیفیتی که باشند دارای مدل‌های گوناگونی هستند و شما می‌توانید، بر اساس نیاز خود آن را انتخاب کنید. این مدل‌ها عبارت‌اند از:

جعبه مربعی

ساده‌ترین و متداول‌ترین مدل جعبه، جعبه مربعی است که از گذشته تا به امروز جهت دلیوری و ارسال پیتزاها به کار گرفته می‌شد. درب جعبه مربعی، هم می‌تواند از آن جدا باشد که به آن مدل 2 تکه می‌گویند و هم می‌تواند به کفی متصل باشد.

مدل شش‌ضلعی و هشت‌ضلعی

این مدل‌ها همان گونه که از اسمشان پیداست دارای 6 و 8 ضلع هستند که به شکل یک‌تکه و 2 تکه (درب و زیره جدا از هم) تولید می‌شوند. این مدل‌ها نسبت به مدل‌های دیگر ارزان‌تر هستند و از زیبایی خاصی برخوردارند.

مدل کشویی

مدل کشویی از دو قسمت کاور و زیره (کشو) ساخته شده است که به آن مدل کبریتی هم گفته می‌شود. این مدل در مقایسه با مدل‌های دیگر قیمت بالاتری دارد. به‌طورکلی، اغلب فست‌فودها مدل مربعی را استفاده می‌کنند؛ اما اگر دوستدار متفاوت‌بودن هستید می‌توانید از شش و هشت‌ضلعی استفاده کنید.

همان‌طور که می‌دانید اولین چیزی که در نظر اول به چشم مشتریان می‌آید، بسته بندی و طراحی جعبه پیتزا است. هر قدر این طراحی جذاب‌تر و خاص‌تر باشد، مشتری احساس بهتری به غذای شما قبل از میل‌کردن پیدا می‌کند، به همین جهت طراحی، یکی از اصلی‌ترین عواملی است که در خرید و سفارش جعبه پیتزا باید آن را در نظر بگیریم.

پیشنهاد می‌شود مطالب «طراحی جعبه پیتزا»،«تولید جعبه پیتزا»،«ساخت جعبه پیتزا»،«بهترین نوع جعبه پیتزا»،«خرید جعبه پیتزا»،«جعبه پیتزا خلاقانه» را مطالعه کنید.

سخن پایانی

ما در این نگارش شما را با انواع مدل‌ها، جنس‌ها و ویژگی‌های جعبه‌های پیتزا آشنا کردیم تا بتوانید، با دانش کافی به سراغ خرید آن‌ها بروید. مهم‌ترین نکته‌ای هم که اشاره کردیم این موضوع بود که طراحی خاص و جذاب می‌تواند، احساس بهتری به مشتری منتقل نماید و شما را در بازار رقابت قرار دهد. پس سعی کنید در سفارش جعبه پیتزا بهترین طرح و باکیفیت‌ترین جنس را انتخاب کنید. شرکت چاپ و بسته بندی پویا فراز خلاق با سال ها تجربه می تواند شما را در این امر یاری رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: