۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

جعبه پیتزا خلاقانه چگونه در فروش تاثیر دارد؟

توسط لیلیوم علی‌پور | ۲۷ شهریور ۱۴۰۲

پیتزا یکی از محبوب‌ترین فست فودهای دنیا است. به همین دلیل، اگر صاحب یک مغازه فست فود یا پیتزا فروشی هستید، چه بخواهید چه نخواهید در یک رقابت شدید قرار دارید. اما چه چیزی باعث می‌شود که مشتریان پیتزاهای شما را انتخاب کنند؟ احتمالاً اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد کیفیت است، ولی جعبه پیتزا خلاقانه چطور؟ می‌خواهیم بگوییم که به کارگیری خلاقیت در جعبه‌های پیتزا ساده‌ترین روشی است که به کمک آن می‌توانید برای برند خود یک مزیت رقابتی فوق‌العاده ایجاد کنید. برای آشنایی با انواع جعبه پیتزا کلیک کنید.

جعبه پیتزا خلاقانه
جعبه پیتزا خلاقانه

برای  جعبه پیتزا خلاقانه از رنگ‌ها کمک بگیرید!

یکی از راه‌های اولیه طراحی جعبه پیتزا خلاقانه، دستکاری رنگ و طرح جعبه است. این‌که از چه رنگی استفاده می‌کنید، به سلیقه خودتان بستگی دارد. بعضی از افراد رنگ‌های خنثی و طرح‌های مینیمال را ترجیح می‌دهند. این افراد می‌توانند طراحی‌های خود را به سمتی پیش ببرند که برای مشتری حوصله‌سربر نباشد و اتفاقاً توجه او را جلب کند. به عنوان مثال، بازی با اشکال هندسی با خطوط مشکی می‌تواند یک طراحی ساده و در عین حال جذاب ایجاد کند.

بعضی دیگر از افراد رنگ‌های شاد و اشتهازا را ترجیح می‌دهند. استفاده از رنگ‌های قرمز و نارنجی در طراحی جعبه پیتزا ممکن است کمی کلیشه‌ای به نظر برسد، اما همه چیز به نحوه اجرای این ایده بستگی دارد. در واقع، با استفاده از همین رنگ‌ها می‌توان تصویرهای گرافیکی بسیار جذاب ایجاد کرد که مطمئن باشید پتانسیل این را دارند که قشر جوان را به سمت خود بکشند.

طراحی جعبه پیتزا
طراحی جعبه پیتزا

شکل عادی جعبه پیتزا خلاقانه را برهم بزنید!

از جمله‌ای که خواندید گیج شد‌ه‌اید؟ بگذارید برایتان توضیح بدهیم. چه کسی برای اولین بار قرار گذاشت که جعبه پیتزا باید حتماً مربع شکل باشد؟ اگر دنبال جعبه پیتزا خلاقانه می‌گردید، تمام آموخته‌های قبلی خود را دور بریزید. در عوض، سراغ جعبه‌های مستطیلی شکل بروید یا این‌که جعبه‌های شش ضلعی را انتخاب کنید. حتی می‌توانید دنبال جعبه‌هایی باشید که مثلثی شکل هستند و هر کدام از آن‌ها یک تکه از پیتزا را در خود جای می‌دهند.

جعبه پیتزا
جعبه پیتزا مثلثی شکل

دنبال یک جعبه پیتزا خلاقانه بگردید که چند کاره است!

اگر خوب به این قضیه فکر کنید، چندین و چند ایده مختلف به ذهن‌تان خطور می‌کند. یک جعبه پیتزا خلاقانه می‌تواند چیزی بسیار بیشتر از یک جعبه باشد! به عنوان مثال، روی جعبه‌های پیتزای خود یک کمیک ادامه دار طراحی کنید تا مشتریان شما برای دنبال کردن داستان روی جعبه‌ها پیتزاهای بیشتری از شما بخرند. اگر روی جعبه پیتزای شما یک پازل یا معما باشد چطور؟ آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که می‌توانید روی جعبه پیتزای خود درباره ماه‌های تولد بنویسید و مشتریان خود را شیفته کنید؟

ایده‌های خلاقانه به بازی و تفریح محدود نمی‌شوند. قابلیت‌های دیگر جعبه‌های پیتزا می‌توانند به راحتی مشتریان شما کمک کنند. به عنوان مثال، می‌توانید دنبال جعبه‌های دسته دار باشید تا حمل آن‌ها برای مشتریان شما آسان‌تر باشد. یا این‌که می‌توانید در خود جعبه، قسمت‌هایی را تعبیه کنید که سس‌ و بسته آویشن را داخل آن‌ها قرار دهید و کلاس و جذابیت بسته بندی‌های خود را چند درجه بالا ببرید.

جعبه‌ های پیتزا
قابلیت‌های دیگر جعبه‌های پیتزا

نکات پایانی برای طراحی جعبه پیتزا خلاقانه

حال که یاد گرفتید ذهن خلاقی داشته باشید و از امتحان کردن چیزهای تازه و منحصر به فرد نترسید، وقت آن است که با چند راهنمایی ساده از طرف ما مسیر خود را هموار کنید:

اولین نکته این است که باید مشخص کنید می‌خواهید پیتزای سرد بفروشید یا داغ؟ اگر پیتزای داغ می‌فروشید، باید مطمئن شوید که جعبه شما می‌تواند گرما را در خود نگه دارد. چرا که در غیر این صورت ممکن است پیتزای شما سریع سرد شود و مشتریان‌تان اشتهایشان را از دست بدهند. از طرف دیگر، اگر پیتزای سرد می‌فروشید، باید مطمئن شوید که جعبه شما می‌تواند پیتزا را سرد نگه دارد و از گرم شدن سریع آن جلوگیری کند.

خلاقیت در جعبه پیتزا
خلاقیت در جعبه پیتزا

دومین نکته این است که باید برای جعبه‌های پیتزا خود دنبال مواد سازگار با محیط زیست باشید، زیرا مشتریان امروزی بیشتر دوست دارند از مشاغلی حمایت کنند که به محیط زیست اهمیت می‌دهند. نمونه‌هایی از مواد بسته بندی پایدار شامل مقوای بازیافتی یا کرافت و نشاسته ذرت زیست تخریب پذیر هستند. اولویت شما باید یافتن موادی باشد که غذا را در طول حمل و نقل، تازه نگه دارد. یک روش خوب استفاده از موادی مانند مقوا است که غذا را برای مدت طولانی‌تری گرم یا خشک نگه می‌دارد.

سومین نکته انتخاب شکل و ابعاد جعبه است. یادتان هست که به شما گفتیم مجبور نیستید حتماً جعبه‌های مربعی داشته باشید؟ اگر می‌توانید هزینه کنید، دنبال جعبه‌های فانتزی باشید. اما اگر دنبال مقرون به صرفه‌ترین گزینه هستید، از همان جعبه‌های مربع استاندارد استفاده کنید و در عوض، در طرح یا رنگ روی جعبه خلاقیت به خرج دهید. فقط این‌که برای بدست آوردن ابعاد مناسب، باید اندازه پیتزای خود را بدانید. هدف این است که مطمئن شوید پیتزای شما به خوبی در داخل جعبه قرار می‌گیرد؛ بدون این‌که به زور جا شود یا مدام لیز بخورد و شکلش به هم بریزد.

پیشنهاد می‌شود مطالب «تولید جعبه پیتزا»،«جعبه پیتزا از کجا بخرم ؟»،«ساخت جعبه پیتزا»،«بهترین نوع جعبه پیتزا»،«خرید جعبه پیتزا» را مطالعه کنید.

جعبه پیتزا
جعبه پیتزا خوب

سوالات متداول

بهترین جعبه پیتزا از چه ماده‌ای ساخته شده است؟

بهترین ماده برای ساخت جعبه پیتزا مقوای راه راه است. جعبه‌های راه راه استحکام بالایی دارند، اما در عین حال بسیار سبک هستند و همین موضوع، آن‌ها را به بهترین گزینه ممکن تبدیل می‌کند.

آیا جعبه‌های پیتزا به محیط زیست آسیب می‌رسانند؟

جعبه‌های پیتزا به عنوان یکی از معدود ظروف یکبار مصرف مواد غذایی هستند که از پلاستیک یا استایروفوم ساخته نشده‌اند. در واقع، این جعبه‌ها زیست تخریب پذیر هستند و به همین دلیل، از ظروف سازگار با محیط زیست محسوب می‌شوند.

مقرون به صرفه‌ترین راه طراحی جعبه‌های خلاقانه پیتزا چیست؟

اگر راه‌های گفته شده در این مقاله برای شما پرهزینه به نظر می‌رسند، ناامید نشوید. شما هنوز به بن بست نخورده‌اید و اتفاقاً یک شانس خیلی خوب دارید! مقرون به صرفه‌ترین راه خلاقیت، جملات جذاب و هوشمندانه‌ای است که می‌توانید روی جعبه‌ها بنویسید و مشتریان را به رسالت برند خود جذب کنید.

جعبه پیتزا خوب
طراحی جعبه‌های خلاقانه پیتزا

جمع‌بندی

جعبه‌های پیتزا منحصر به فرد و چشم نواز باعث می‌شود که پیتزا فروشی شما در ذهن اکثر مردم باقی بماند. جعبه پیتزا خلاقانه نه تنها به رونق کسب و کار شما کمک می‌کند، بلکه به مشتریان‌تان نیز اطلاع می‌دهد که شما در مورد بیزنس‌تان جدی هستید. در واقع، فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و از امتحان کردن ایده‌های جدید نترسید و برای اطلاعات بیشتر با شرکت چاپ و بسته بندی پویا فراز خلاق تماس بگیرید تا ببینید که چطور مشتریان شما روز به روز به برندتان وفادارتر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: