۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

جعبه سفره ای برای بسته بندی غذای بیرون بر

توسط پیمان پاکزاد | ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

استفاده از جعبه به عنوان بسته بندی بیرون بر ابتدا برای بسته‌بندی شیرینی متداول شد. کسی نیست که جعبه های درب و زیره جدا و منگنه خور شرینی را ندیده باشد. این جعبه نخستین نسل جعبه استفاده شده به عنوان بسته بندی بیرون بر بوده است که البته هنوز هم کم و بیش از آن استفاده می‌شود.

به مرور استراکچرهای متنوع و جدیدتری برای بسته بندی شیرینی و شکلات وارد قنادی ها و بعدتر وارد کافی شاپ ها شدند. استراکچرهایی مانند جعبه کشویی ساده و پنجره دار، جعبه درب و زیره جدای پنجره دار و جعبه سفره ای.

جعبه شیرینی

جعبه سفره ای

از جعبه سفره ای بیشتر برای بسته بندی فست فود، بسته بندی غذای بیرون بر رستوران و کیترینگ و برای بسته بندی کیک استفاده می‌شود. علت نامگذاری این جعبه به نام سفره‌ای، نوع استراکچر و روش جعبه سازی آن است. استراکچر این بسته بندی به گونه‌ای است که بدون نیاز به چسب و منگنه، از حالت ورق به حالت جعبه درمی‌آید. و به سرعت نیز می‌توان آن را به حالت ورق در آورد.

این یعنی از یک طرف فروشنده یا ارائه دهنده غذا در رستوران یا کافی شاپ می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان جعبه را آماده و غذا را در آن بگذارد. و از طرف دیگر وقتی مصرف کننده جعبه سفره‌ای غذای خود را دریافت می‌کند می‌تواند به سرعت آن را از حالت جعبه به یک سفره مقوایی برای غذای خود درآورد.

موارد استفاده از جعبه سفره ای

از جعبه سفره‌ای می‌توان برای بسته بندی موارد زیر استفاده نمود:

جعبه همبرگر سفره ای
جعبه همبرگر سفره ای
جعبه غذای بیرون بر سفره ای مقوایی
جعبه کترینگ سفره ای
جعبه دونات سفره ای تکی
جعبه دونات سفره ای تکی

متریال جعبه

استراکچر جعبه سفره‌ای به گونه‌ای است که تولید جعبه با هر نوع مقوا یا ورق امکان پذیر است. انتخاب نوع مقوا یا ورق ابتدا بستگی به ویژگی‌های محصول دارد و بعد باید هویت بصری و برند در نظر گرفته شود. زیرا تمام انواع هویت بصری را نمی‌توان روی تمام انواع ورق و مقوا اجرا نمود.

جعبه پنجره دار

جعبه سفره ای را می‌توان به صورت پنجره دار نیز تولید نمود. ایده جعبه سفره‌ای پنجره دار برای کیک و شیرینی می‌تواند جذاب باشد اما برای فست فود هایی که گرم سرو می‌شوند به هیچ عنوان مناسب نیست. زیرا بخار فست فود روی طلق پنجره را می‌پوشاند. از طرفی یکی از ویژگی‌های جعبه مقوایی برای فست فود جذب بخشی از رطوبت بخار غذا توسط مقوا است که با قرار گرفتن طلق در جعبه عملا از سطح مقوای جعبه کم می‌شود و امکان جذب رطوبت کاهش می‌یابد.

جعبه کیک دسته دار پنجره دار-جعبه کیک پنجره دار مقوایی
جعبه کیک پنجره دار مقوایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: