۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

انواع ظروف بسته بندی غذا چه ویژگی‌هایی دارند؟

توسط پویا فراز خلاق | ۲۷ تیر ۱۴۰۲

بسته‌بندی غذا تاثیر زیادی در کیفیت آن دارد. برای همه ما پیش آمده که غذایی از رستوران تهیه کنیم که به دلیل بسته‌بندی نامناسب غذا سرد شده باشد یا محتویات آن با هم ترکیب شده و قابل خوردن نباشند. یک بسته‌بندی خوب و حرفه‌ای مانع بروز این مشکلات می‌شود و غذا را تا زمان سرو تازه نگه می‌دارد.

ظروف مختلفی برای بسته‌بندی غذا و مواد خوراکی وجود دارد. انواع ظروف بسته بندی غذا از نظر ابعاد و اندازه، شکل و ظاهر و حتی کاربرد با هم تفاوت دارند. در ادامه معرفی انواع مختلف جعبه‌های بسته‌بندی و ویژگی هر یک می‌پردازیم.

انواع ظروف بسته بندی غذا

بسته‌بندی غذا با کمک انواع مختلفی از ظروف انجام می‌شود که از نظر جنس و ماده اولیه‌ای که برای ساخت آنها استفاده می‌شود، ابعاد، رنگ و نوع طراحی با هم متفاوت هستند. در ادامه به معرفی انواع ظروف بسته‌بندی بر اساس جنس می‌پردازیم.

کاغذی

ظروف بسته‌بندی کاغذی جزو پرطرفدارترین ظروف بسته‌بندی مواد غذایی به خصوص برای علاقمندان به طبیعت است. این ظروف به راحتی قابل بازیافت هستند و آسیبی به طبیعت وارد نمی‌کنند. ظروف کاغذی که از مقواهای ۳، ۵ و چند لایه تشکیل می‌شوند برای انواع غذاهای سرد مانند ساندویچ یا سیب زمینی سرخ کرده و پاپ کورن مناسب هستند.

PET

ظروف پت، ظروف پلاستیکی هستند که بیشتر برای بسته‌بندی نوشابه، دوغ، آب معدنی و به طور کل مایعات استفاده می‌شوند. این ظروف از ماده پلیمری به همین نام ساخته شده‌اند و به دلیل مقاومت بالا و ممانعت از نفوذ هوا کاربرد زیادی دارند.

پلی ‌استر

از پرکاربردترین انواع ظروف بسته‌ بندی غذا امروزی می‌توان به ظروف پلی استر اشاره کرد. پلی استر ماده شفاف و شکننده است که ظروف آن استحکام مناسبی دارند و علاوه بر اینکه غذا را تازه نگه می‌دارند، ظاهر جذاب‌تری هم برای آن ایجاد می‌کنند.

انواع ظرف‌های بسته‌بندی غذا بر اساس کاربرد
انواع ظروف بسته بندی غذا چه ویژگی‌هایی دارند؟

انواع ظرف‌های بسته‌بندی غذا بر اساس کاربرد

تقسیم انواع مختلف ظروف بسته‌بندی علاوه بر جنس و متریال اولیه ساخت ظروف، بر اساس کاربرد آنها نیز انجام می‌شود. بر این اساس ظروف بسته‌بندی انواع غذا را می‌توان به شکل زیر معرفی کرد:

انواع ظروف بسته بندی غذا: ظروف بسته‌بندی درب‌دار

این مدل از ظروف بسته‌بندی دارای یک درب محکم هستند که بعد از قرار دادن مواد غذایی می‌توان آن را روی ظرف قرار داد و مانع نفوذ ورود هوا به داخل غذا شد. نفوذ اکسیژن و هوا به داخل ظروف غذایی یکی از دلایل اصلی کپک زدن و خرابی غذاها است که با استفاده از ظروف درب‌دار چنین مشکلاتی ایجاد نمی‌شود.

انواع ظروف بسته بندی غذا: ظروف بسته‌بندی پذیرایی

از ظروف بسته‌بندی می‌توان به ظروف پذیرایی اشاره کرد. این ظروف اغلب طراحی ظاهری فانتزی دارند و برای بسته‌بندی مواد غذایی، جهت پذیرایی یا ارائه به میهمانان استفاده می‌شوند. 

ظروف چند خانه

از دیگر انواع ظروف بسته‌ بندی غذا می‌توان به ظروف چند خانه اشاره کرد. این ظروف دارای ۲، ۳ یا ۴ بخش مختلف هستند که هر قسمت از آنها به یک ماده خوراکی اختصاص دارند. این ظروف مناسب ارائه غذای بیرون بر توسط رستوران‌ها و مناسب پذیرایی در پک‌های پایان نامه و غیره است.

انواع ظروف بسته بندی غذا
انواع ظرف‌های بسته‌بندی غذا بر اساس کاربرد

سخن پایانی

در صورتی که به دنبال خرید انواع ظروف بسته بندی غذا هستید، ابتدا باید با مدل‌های مختلف این محصول و تفاوت‌های هر کدام آشنایی داشته باشید. در این مطلب تلاش کردیم به طور خلاصه در مورد این ظروف و انواع آن صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت پویا فراز مراجعه کنید و علاوه بر تهیه ظروف از طریق کارشناسان، راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

در آخر پیشنهاد می‌شود مطالب «بهترین بسته بندی غذای بیرون بر»،«روشهای بسته بندی مواد غذایی»،«بسته بندی غذای بیرون بر» را مطالعه کنید.

سوالات متداول

ظروف بسته بندی کاغذی از چه چیزی تولید می‌شوند؟

برای تولید ظروف بسته بندی کاغذی که مناسب دوست داران طبیعت هستند از مقوای 3، 5 و چند لایه استفاده می‌شود.

مقاوم‌ترین جنس ظروف بسته بندی کدام است؟

ظروف تولید شده از PET و پلی استر مقاوم‌ترین انواع ظروف بسته بندی غذا هستند.

ویژگی ظروف بسته بندی چند خانه چیست؟

داشتن خانه‌های مجزا برای تفکیک کردن خوراکی‌ها، مهم‌ترین ویژگی ظروف بسته بندی چند خانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: