۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

جعبه همبرگر با طراحی‌های مختلف

توسط میثم شفیعی | ۱۶ دی ۱۴۰۲

ازآنجایی‌که این روزها فست فود طرفداران بسیاری پیداکرده و به دلیل مشغله زیاد و یا دوری راه و بودن ترافیک بیشتر مردم ترجیح می‌دهند تا غذای سفارشی خود را در منزل و یا محل کار خورده تا وقت کمتری از آن‌ها گرفته شود. در این میان همگی انتظار دارند که غذا سالم و داغ به دستشان برسد تا لذت بیشتری از خوردن آن ببرند. یکی از این غذاهای موردعلاقه مردم انواع و اقسام همبرگر است که به دلیل بافت نرم و لطیفی که دارد باید سالم و داغ به دست مشتری برسد. امروزه در فست فودها و رستوران‌ها از انواع مختلف جعبه‌ها برای پک کردن غذا استفاده می ‎شود که هرکدام از آن‌ها کاربردهای خاص خود را داشته و به‌نوعی داشتن آن‌ها در این مجموعه‌ها الزامی شده است. جعبه همبرگر هم یکی از ملزومات مصرفی منحصربه‌فرد و جدیدی است که علاوه بر سالم نگه‌داشتن همبرگر و حمل‌ونقل راحت و آسان آن، جلوه خاصی داشته و معرف برند موردنظر نیز هست و تقریباً تمامی مجموعه‌هایی که می‌خواهند خاص باشند از آن استفاده می‌کنند.

جعبه همبرگر ویژگی‌های بسیار زیادی داشته و با توجه به جدید بودن آن و با داشتن طراحی خاص می‌تواند نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. این جعبه‌ها انواع و اقسام مختلفی دارد، برای آشنایی با این محصول و ویژگی‌های آن، حتماً با ما همراه باشید.

جعبه هایی برای همبرگرهای خوشمزه
جعبه هایی برای همبرگرهای خوشمزه

انواع جعبه همبرگر

همان‌طور که گفتیم جعبه همبرگر انواع و مدل‌های مختلفی داشته که کاربرد همگی یکی بوده اما با وجه به سلیقه و خواست مشتری فرق می‌کند. این مدل‌های مختلف عبارت‌اند از:

جعبه همبرگر سفره‌ای

مدل سفره‌ای یکی از پرطرفدارترین مدل‌های جعبه همبرگر است که به‌صورت یک‌تکه یا دوتکه تولید می‌شود و همان‌طور که از اسم این مدل پیداست بعد از باز شدن، جعبه به‌صورت سفره درمی‌آید که مشتری بتواند در هر فضایی با خیال راحت همبرگر خود را میل کند. در مدل دوتکه، درب جعبه بعد از باز شدن جدا می‌شود اما در مدل یک‌تکه، درب و زیره به یکدیگر متصل‌اند و نقش سفره را ایفا می‌کنند. از جعبه سفره‌ای می‌توان علاوه بر همبرگر، برای سیب‌زمینی سرخ‌کرده، سوخاری نیز استفاده کرد.

جعبه همبرگر قفلی

این جعبه مثل بقیه انواع جعبه غذای بیرون بر به دلیل قفلی بودن خواهان بیشتری دارد چراکه به‌صورت یک‌تکه بوده و درب آن پس از بسته شدن، از دو طرف جمع و اصطلاحاً قفل می‌شود. شکل خاص این جعبه، محافظت از همبرگر شمارا تضمین می‌کند چون نسبت به بقیه جعبه‌ها بهتر می‌تواند از همبرگر شما نگهداری کند؛ بنابراین نباید نگران خراب شدن ظاهر همبرگر و یا خارج شدن آن از جعبه باشید.

جعبه همبرگر صدفی (مک‌دونالدی)

چند سالی است که رستوران‌ها از مدل صدفی و یا مک‌دونالدی بیشتر استفاده می‌کنند و بر اساس آخرین آمار، این جعبه‌ها کماکان به‌عنوان پرمصرف‌ترین نوع جعبه همبرگر در فست‌فودهای ایالات‌متحده نیز هستند و چون جعبه‌های همبرگر مک‌دونالد دقیقاً همین ساختار را دارند به آن جعبه مک‌دونالدی می‌گویند.

استفاده از این جعبه‌ها برای رستوران‌دارها بسیار آسان و سریع است، چون جعبه‌ها مثل لیوان کاغذی درون هم قرار می‌گیرند و نیازی به سرهم کردن ندارند؛ اما مشکل این مدل‌ها، حجم زیادی است که اشغال می‌کند و نسبت به سایر مدل‌ها به فضای انبارداری بیشتری نیاز دارد.

مطالب پیشنهادی:

هم طرح هم رنگ هردو جذاب
هم طرح هم رنگ هردو جذاب

جعبه همبرگر هلالی

یکی از قدیمی‌ترین و کاربردی‌ترین مدل جعبه همبرگر، مدل هلالی است که به دلیل ظاهر زیبا و استفاده سریع و آسان از این جعبه، همیشه مورد استقبال فست فودها و رستوران‌ها بوده است. جعبه همبرگر هلالی ازنظر شکل ظاهری و نحوه استفاده بیشتر شبیه به جعبه‌های قفلی است.

 جعبه همبرگر شش‌ضلعی

این جعبه شش‌ضلعی به‌صورت دوتکه‌ تولید می‌شود و زیره و رویه آن قابل جدا شدن هستند. پس از باز کردن، جعبه به شکل بشقاب درمی‌آید که غذا خوردن را برای مشتری راحت‌تر می‌کند.

جعبه همبرگر درب جدا

این جعبه همبرگر هم به‌صورت دوتکه بوده که هنگام باز شدن درب آن مثل سفره‌ای عمل می‌کند. این مدل جعبه‌ها بیشتر برای محل کارهایی کاربرد دارد که فضای کم و کوچکی برای خوردن غذا دارند.

جعبه درب از بالا

یکی دیگر از محصولات مورداستفاده برای پک کردن همبرگر، جعبه همبرگر درب از بالا است. این جعبه به‌صورت یک‌تکه بوده و درب آن بعد از بسته شدن، از سه طرف چفت و محکم می‌شود. این نوع جعبه، بدون نیاز به چسب زدن به‌راحتی قابل‌استفاده است و در دسته جعبه‌های آماده قرار می‌گیرد.

جعبه کشویی که به راحتی باز و یسته می شود
جعبه کشویی که به راحتی باز و بسته می شود

جعبه همبرگر صندوقی

جعبه همبرگر صندوقی، نسبت به بقیه مدل‌ها متفاوت‌تر بوده و ارتفاع بیشتری دارد که باز و بسته کردن آن بسیار سریع و آسان است.

جعبه همبرگر اسلایدی سالن

برای سرو همبرگر در داخل سالن نیز باید به فکر جعبه بود تا غذا گرم و سالم به میز مشتری برسد. این جعبه برای سرو اسلایدی همبرگر در سالن مورداستفاده قرار می‌گیرد و نسبت به جعبه‌های دیگر همبرگر کوچک‌تر است.

جعبه همبرگر کشویی

این مدل جعبه همان‌طور که از اسمش پیداست به‌صورت کشویی بازو بسته‌شده و از 2 تکه مجزا تشکیل‌شده است که چاپ و طراحی روی تکه بیرونی انجام می‌شود.

جعبه همبرگر خاص

 جعبه همبرگر خاص در اشکال و ابعاد مختلف با توجه به نظر و سلیقه مشتری تولید می‌شود. جعبه همبرگر با جای سس زیبایی فوق‌العاده‌ای داشته چراکه هم جای چند نوع سس مختلف و هم جای سیب‌زمینی جداگانه در کنار همبرگر را دارد.

تناسب رنگ ها در طراحی
تناسب رنگ ها در طراحی

کاربرد جعبه همبرگر

همبرگر به دلیل بافت نرم و لطیف نان و همچنین گرما و رطوبتی که دارد درصورتی‌که در ظروف پلاستیکی یا آلومینیومی بسته‌بندی شود باعث عرق کردن و خمیر شدن نان همبرگر شده و بافت و شکل اصلی خود را از دست می‌دهد. این امر باعث شده که از جعبه‌های مقوایی برای بسته‌بندی و حمل آن استفاده شود تا بخار و گرما جذب مقوا شود و درعین‌حال که گرما و کیفیت غذا را حفظ می‌کند، از خمیر شدن آن نیز جلوگیری کند. به‌منظور حفظ گرما و کیفیت غذا و همچنین حمل آسان می‌توان از پاکت نیز استفاده کرد که بر اساس ابعاد جعبه و تعداد جعبه‌ای که در آن قرار می‌گیرد طراحی می‌شود.

تنوع در طراحی جعبه همبرگر
تنوع در طراحی

 استفاده از بسته‌بندی نامناسب باعث نارضایتی مشتریان و درنتیجه افت فروش می‌شود و به همین علت همواره در فست فود و رستوران‌ها، بسته‌بندی مناسب و جذاب از مهم‌ترین فاکتورهای فروش محسوب می‌شود. همچنین این جعبه‌های مقوایی نسبت به جعبه‌های پلاستیکی یا آلومینیومی در عین کیفیت بالا از قیمت پایین‌تری نیز برخوردارند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای کنترل هزینه‌ها هستند. گاهی سیب‌زمینی سرخ‌کرده در کنار همبرگر سرو می‌شود که بهتر است بجای استفاده از جعبه همبرگر و جعبه سیب‌زمینی به‌صورت جدا هردو را درون یک جعبه قرارداد و این مقرون‌به‌صرفه بوده و فضای کمتری را نیز اشغال می‌کند.

جنس جعبه همبرگر

به‌طورکلی به دلیل ماهیت خاص فست فود بهتر است برای بسته‌بندی آن از متریالی استفاده کرد که هم محکم و مقاوم بوده و هم سبک تا هم کیفیت و گرمای آن حفظ شود و هم در حمل‌ونقل راحت. بهترین گزینه برای بسته‌بندی و حمل این غذاهای خوشمزه مقوا است. مقوای ایندربرد بهداشتی، مقوای پشت‌سفید، پشت طوسی، نچرال کرافت و… که اکثر رستوران‌ها از این مدل‌ها استفاده می‌کنند.

همبرگر ممکن است روغن و یا پنیر زیادی داشته باشد و به جعبه چسیده و باعث خراب شدن جعبه همبرگر شود،

پس برای انتخاب جنس مقوای همبرگر باید حساسیت و اهمیت بیشتری به خرج داد. برای تولید جعبه همبرگر، مقوای ایندربرد بهداشتی بوده و کمترین مقدار چسبندگی به جعبه را نیز دارد. این مقوا تأییدیه وزارت بهداشت را دارد و حتی می‌توان گفت که کشورهای اروپایی نیز برای تولید جعبه‌های همبرگر خود از مقوا ایندربرد استفاده می‌کنند.

البته می‌توان جعبه همبرگر را با مقوای ایفلوت بهداشتی هم تولید کرد. اگر وزن همبرگر زیاد باشد، در این صورت مقاومت جعبه اهمیت بیشتری پیدا خواهد ‌کرد که برای این موارد استفاده از مقوای ایفلوت برای جعبه همبرگر مناسب‌تر است.

یکی از دغدغه‌هایی که در زمان بسته‌بندی همبرگر وجود دارد چسبیدن همبرگر به جعبه است. برای جلوگیری از این مورد، می‌توان از کاغذهای مومی یک‌طرف روغنی یا دو طرف روغنی استفاده کرد که خاصیت چسبندگی نداشته و با خیال راحت همبرگر درون آن قرار می‌گیرد.  

مقوای دیگری که کمتر از آن برای ساخت جعبه استفاده می‌شود، مقوای دوبلکس بهداشتی است که این نوع مقوا به خاطر مغزی بازیافتی و ایجاد بوی ناخوشایند، خیلی مورد استقبال قرار نگرفته است.

جعبه همبرگر که در آن قفل و غذا حفظ می شود
جعبه همبرگر که در آن قفل و غذا حفظ می شود

 مزیت استفاده از جعبه همبرگر

همان‌طور که گفته شد جعبه همبرگر به دلیل شکل و بافتی که همبرگر دارد بهتر است مقوایی باشد و این متریال علاوه بر حفظ کیفیت غذا و بسته‌بندی و حمل مزیت‌های دیگری نیز دارد که عبارت‌اند از:

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

با استفاده از جعبه‌های مقوایی، به‌راحتی به بسته‌بندی و ارسال محصولات خود بپردازید.

تنوع در اندازه و شکل

تنوع زیاد این جعبه‌ها، این امکان را به شما می‌دهد که با توجه به نیازهای محصولات خود، جعبه مناسب را انتخاب کنید.

جعبه هایی با ارتفاع بلند برای حفاظت بیشتر
جعبه هایی با ارتفاع بلند برای حفاظت بیشتر

کیفیت بالا

 جعبه‌های مقوایی توسط تولیدکنندگان حرفه‌ای از مواد اولیه باکیفیت بالا ساخته می‌شوند؛ بنابراین محصولات شما در جعبه‌هایی باکیفیت بسته‌بندی‌شده و در زمان حمل‌ونقل ایمن خواهند بود.

دوستدار محیط‌زیست

اکثر این جعبه‌ها قابل بازیافت بوده و برای محیط‌زیست خطری ندارند.

ارتقاء برند

 جعبه‌های مقوایی زیبا و مناسب به شما این امکان را می‌دهند که با چاپ نام برند خود بر روی آن‌ها، تصویری مثبت از محصول ایجاد کرده و بدین ترتیب مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد.

سهولت در مونتاژ

جعبه‌های مقوایی به‌سادگی مونتاژ شده و نیازی به تخصص خاصی برای ترکیب آن‌ها ندارید.

 قیمت مناسب

جعبه‌های آماده مقوایی معمولاً اقتصادی‌تر از جعبه‌های سفارشی تولیدشده هستند.

ویژگی‌های جعبه همبرگر

 جعبه‌های همبرگر وظیفه‌ی گرم نگه‌داشتن و محافظت از همبرگر را به عهده‌دارند، بنابراین در انتخاب مقوای مصرفی جعبه باید حساسیت بیشتری به خرج داد.

استفاده از مقواهای باکیفیت مزایای زیادی برای رستوران‌ها یا فست فودها دارد که نباید آن‌ها را دست‌کم گرفت. یکی از اصلی‌ترین این مزایا معرفی برند و شناساندن بیشتر آن در بین مشتریان است.

جعبه همبرگر باید محکم و مقاوم باشد تا در زمان حمل آسیبی به آن وارد نشده و در هنگام تحویل به مشتری نیز ظاهر آن بر هم نریزد که استفاده از مقوای باکیفیت باضخامت متوسط یا ضخامت بالا از بروز این مشکل جلوگیری می‌کند.

مدل های مختلف جعبه با طراحی های مختلف
مدل های مختلف با طراحی های مختلف

طراحی جعبه همبرگر

جعبه همبرگر باید علاوه بر حفظ کیفیت غذا، گرم و سالم رساندن به مقصد و راحت باز و بسته شدن، معرف برند فست فودی باشند که حامل همبرگر موردنظرشان برای مشتری است. این خوب معرفی شدن مستلزم رعایت مواردی است که اگر به‌خوبی مراعات شود کار به‌خوبی پیش رفته و مشتری همیشه به دنبال برند شما خواهد بود. یکی از اصلی‌ترین این موارد ارائه غذای خوب و باکیفیت و متفاوتی است که غذای شما بخصوص همبرگر شمارا از سائر برندها متمایز می‌کند و مزه خوب همبرگر شما تا مدت‌ها زیر زبان مشتری باقی بماند.

مورد بعدی انتخاب بهترین متریال برای بسته‌بندی و ارائه همبرگر به مشتری است. ازآنجاکه جعبه همبرگر در اندازه‌های بزرگ و کوچک تولید می‌شود پس باید از متریالی استفاده کرد که بتواند هر دو سایز را پوشش دهد. این متریال باید هم مقاوم و محکم باشد و هم ظریف و خلاق تا هم‌غذا را حفظ کند و هم باوجود طراحی خلاقانه و ابتکاری مشتری را به سمت خود جذب کند. طراحی و چاپ لوگو برند موردنظر بهتر است از مقوایی استفاده کنید که قابلیت طراحی و چاپ را در تیراژ بالا داشته باشد تا کیفیت آن در حین چاپ به هم نخورد.

کیفیت چاپ و تصویر نهایی به انتخاب نوع جعبه همبرگر بستگی دارد. تولید جعبه در مراحل مختلفی انجام می‌شود، ابتدا طرح جعبه به‌وسیله نرم‌افزارهای مربوطه طراحی‌شده و سپس این طرح‌ها بر روی زینک ظاهر می‌شود و در دستگاه چاپ بسته می‌شود و بر اساس تنظیمات رنگ چاپ بر روی کاغذ منتقل می‌شود. در مرحله بعد پس از چاپ نوبت به قالب خوردن و چسباندن می‌رسد که جعبه بر اساس مدل موردنظر قالب خورده و در صورت نیاز به چسباندن، لبه و یا کفی چسب می‌خورد.

برای طراحی بهتر و خلاقانه بهتر است از شرکت‌های تولیدکننده‌ای مشورت بگیرید که در همه زمینه‌های طراحی، چاپ و تولید انواع مختلف جعبه مهارت داشته و در این زمینه کار تخصصی کرده باشند. متخصصین بامهارت شرکت پویافراز خلاق در این مورد می‌توانند بهترین مشاور و راهنمای شما باشند چراکه متخصصین حرفه‌ای در این زمینه هستند.

ابعاد جعبه همبرگر

بهتر است قبل از تهیه جعبه همبرگر حتماً مواد و اقلامی که درون جعبه قرار می‌گیرند را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. برای تهیه جعبه همبرگر باید حجم و ابعاد همبرگر را در نظر بگیرید. به‌طورکلی ابعاد جعبه همبرگر به دو فاکتور بستگی دارد، نان همبرگر و حجم خود همبرگر.

ابعاد نان همبرگر

نان همبرگر در 4 سایز متداول تولید می‌شود.

نان مینی همبرگر

 نان‌های کوچک که کنار مرغ سوخاری و غذاهای مشابه سرو می‌شود و اغلب برای اسلاید همبرگر از نان مینی همبرگر استفاده می‌شود و معمولاً اسلاید همبرگرها چندتایی در کنار هم قرار می‌گیرند.

نان مک‌دونالدی

 یکی از پرکاربردترین نان‌های همبرگری است که ابعاد حدودی 11 در 11 سانتی‌متر دارند و بعد از قرار گرفتن مخلفات و خود همبرگر، ارتفاع آن‌ها به 7-8 سانتی‌متر می‌رسد. برای این نوع همبرگر، جعبه همبرگر سایز متوسط مناسب است.

نان فرانسوی یا ارجینال

ابعاد حدودی این مدل نان 13-12 سانتی‌متر است و جعبه همبرگر با این ابعاد حدودی برای آن‌ها مناسب است.

نان فانتزی آماده یا شخصی

با توجه به اینکه ابعاد نان‌های فانتزی یا نان‌های همبرگر که رستوران‌ها به‌صورت سفارشی تولید می‌کنند یکسان و دقیق نیست، در این حالت معمولاً ابعاد 15 تا 13 برای جعبه همبرگر مناسب هستند.

حجم مواد همبرگر

حجم گوشت همبرگر، تعداد لایه‌های همبرگر و مخلفاتی که داخل آن قرار می‌گیرد، تعین کننده‌ی ارتفاع نهایی همبرگر است. البته دقت داشت که سایز همبرگری که داخل رستوران برای مشتریان سرو می‌شود با سایز همبرگر بیرون بر متفاوت است، چراکه برای فیکس کردن همبرگر بیرون بر، معمولاً از کاغذ دور پیچ نیز استفاده می‌شود که همین کاغذ فضای بیشتری را اشغال می‌کند.

 به‌طورکلی جعبه‌های همبرگر در اندازه‌های 11 در 11 تا 14 در 14 تولید می‌شوند، اما محدودیتی در تولید سایزهای متفاوت جعبه وجود ندارد و با توجه به ابعاد همبرگری که در رستوران سرو می‌شود، می‌توان جعبه‌هایی با سایزهای اختصاصی هم تولید کرد.

قیمت جعبه همبرگر

آگاهی از قیمت جعبه همبرگر برای بسیاری از فست فودها که مدام با آن سروکار دارند، حائز اهمیت است. قیمت جعبه همبرگر با توجه به عوامل مختلفی متغیر بوده و ازاین‌رو نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن ارائه داد. عوامل تأثیرگذار در قیمت جعبه همبرگر عبارت‌اند از:

مواد اولیه

 ماده اصلی سازنده جعبه همبرگر کارتن است اما این کارتن تشکیل‌دهنده جعبه همبرگر ممکن است از مواد اولیه مختلفی ساخته‌شده باشد که باکیفیت‌ترین نوع آن ایندربرد است. ایندربرد از تخمیر خالص چوب حاصل‌شده و در ساخت آن از هیچ‌گونه ضایعات و مواد بازیافتی استفاده نمی‌شود. درحالی‌که سایر کارتن‌ها مانند کارتن‌های پشت طوسی از مواد بازیافتی ساخته می‌شوند؛ بنابراین طبیعی است که قیمت ایندربرد نسبت به کارتن‌های پشت طوسی بیشتر باشد.

اندازه جعبه

با توجه به سایز همبرگر اندازه جعبه مورداستفاده برای آن نیز متفاوت خواهد بود. هرقدر جعبه بزرگ‌تر باشد مواد اولیه بیشتری مصرف کرده و نیاز به چسب کاری و استحکام بیشتری نیز دارند؛ بنابراین قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

چاپ روی جعبه

یکی از عوامل مهمی که در تعیین قیمت جعبه همبرگر مؤثر است را می‌توان چاپ روی آن نام برد. بسیاری از صاحبان فست فود برای رواج کسب‌وکار خود اقدام به چاپ ویژه و باکیفیت و چاپ لوگو روی جعبه می‌کنند که نیاز به طراحی ویژه داشته و قیمت بیشتری نیز دارند.

تزئینات ویژه

بسیاری از فست فودی ها برای زیباتر شدن جعبه از روبان، کناف یا سایر لوازم تزئینی استفاده می‌کنند که بالطبع این عامل نیز در افزایش قیمت جعبه همبرگر تأثیرگذار خواهد بود.

کدام یک از مقواها برای جعبه همبرگر مناسب تر هستند؟

مقوای اینربرد در بین انواع مقواها به دلیل سبکی مناسب ترین نوع برای جعبه همبرگر است.

سایز جعبه همبرگر به چه چیزی بستگی دارد؟

همانطور که همبرگر دارای سازهای بزرگ و کوچک است پس جعبه آن نیز می تواند بزرگ و یا کوچک باشد.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که می‌دانید همبرگر یکی از جذاب‌ترین خوراکی‌های فست فودی در تمامی دنیا محسوب می‌شود. به همین دلیل بسته‌بندی و سپس انتخاب جعبه همبرگر یکی از اصلی‌ترین مواردی است که بعد از آماده کردن همبرگر باید به آن توجه داشت. بسته‌بندی و جعبه همبرگر یکی از پرمصرف‌ترین انواع بسته‌بندی در دنیای فست فودها است. شاید به این فکر کنید که برای اکثر مشتریان طعم و کیفیت همبرگر اهمیت داشته و جعبه همبرگر برای آن‌ها مهم نیست؛ اما باکمی تأمل به این نتیجه خواهید رسید که مردم اعتقاددارند که یک محصول خوب در یک بسته‌بندی خوب ارائه می‌شود که همبرگر نیز از این قاعده مستثنا نیست.

پس برای اثبات محصول خوب و باکیفیت خود به دنبال جعبه باکیفیت و مقاومی باشید که معرف خوبی برای برندتان بوده و مشتری را همه‌جوره راضی نگه دارد. ما شرکت پویافراز خلاق را برای این منظور به شما پیشنهاد می‌دهیم که قادر است هر مدل جعبه همبرگر را با نظر و سلیقه خودتان به بهترین شکل طراحی و تولید کند.


انواع طرح ها و جعبه های شرکت پویا فراز خلاق:


بیشتر بخوانید: