۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

با جعبه پیتزا چی میشه درست کرد؟ ۱۰ ایده خلاقانه

توسط پریچهر رضوی | ۱ آبان ۱۴۰۲

برگزار کردن یک مهمانی شبانه که در آن پیتزا سرو می‌شود، یک سرگرمی محبوب در بسیاری از خانواده‌ها است. عطر وسوسه انگیز یک پیتزای تازه، هیجان باز کردن آن جعبه مقوایی، و لذت به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی با عزیزان خود، خاطراتی را برای شما رقم می‌زند که هیچ گاه از یاد نخواهید برد. اما وقتی آخرین تکه این غذای لذیذ خورده شد، با آن جعبه‌های خالی پیتزا چه کار می‌شود کرد؟ دست نگه دارید، به جای انداختن آن در سطل زباله می‌توانید کارهای خلاقانه‌ بسیاری با این جعبه‌های مقوایی کاربردی انجام دهید. برای این کار کافی است تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا به شما بگوییم که با جعبه پیتزا چی میشه درست کرد؟

با جعبه پیتزا چی میشه درست کرد؟
با جعبه پیتزا چی میشه درست کرد؟

با جعبه پیتزا چی میشه درست کرد؟

دفعه بعد که پیتزا سفارش دادید، پتانسیل آن جعبه‌های مقوایی را نادیده نگیرید! اگر می‌خواهید بدانید که با جعبه پیتزا چی میشه درست کرد و به دنبال ایده‌هایی برای استفاده دوباره از جعبه‌های مقوایی پیتزا هستید، در این بخش ۱۰ ایده خلاقانه و کاربردی را بررسی خواهیم کرد.

۱. درست کردن صفحه بازی های رومیزی

جعبه پیتزای خود را به یک صفحه بازی خانوادگی جذاب تبدیل کنید. برای این کار، برد گیم‌ها یا بازی‌های چند نفره خود را مانند مونوپولی، مار و پله، شطرنج یا منچ روی جعبه پیتزای خود طراحی کنید تا صفحه‌ای بزرگ‌تر برای بازی‌های دست جمعی داشته باشید. به سادگی صفحه بازی را در قسمت داخلی درب جعبه پیتزا بکشید و برای ساعت‌ها سرگرمی کنار عزیزانتان آماده شوید.

مطالب پیشنهادی:

درست کردن صفحه بازی های رومیزی
جعبه پیتزای خود را به یک صفحه بازی خانوادگی جذاب تبدیل کنید.

۲. پازل سفارشی

اگر فرزند شما یک کاراکتر کارتونی مورد علاقه دارد و پازل آن را در بازار نمی‌یابید، می‌توان تصویر آن کاراکتر را روی جعبه پیتزا به شکل پازل چاپ کرد و سپس خطوط مشخص شده را برش داده و یک پازل دست ساز و جذاب برای فرزند خود دست کنید. شما این کار را می‌توانید هر دفعه با یک تصویر کارتونی متفاوت انجام دهید و با کمترین هزینه تعداد زیادی پازل در اختیار فرزند خود قرار دهید.

۳. فضایی برای قرار دادن وسیله‌های ریز و درشت

همه ما در فضای خانه و مخصوصاً اتاق خواب خود یا فرزندانمان وسیله‌های ریز و درشتی داریم که جای مشخصی ندارند. برای اینکه از شر آن‌ها خلاص شوید و ظاهری منظم‌تر به فضای خانه خود بدهید، می‌توانی از جعبه پیتزا برای نگهداری آن‌ها استفاده کنید. درون این جعبه می‌توانید کلکسیونی از کارت پستال‌ها، یادگاری‌ها یا زیورآلات قرار دهید و درون آن را با مقوا تقسیم بندی کنید.

فضایی برای قرار دادن وسیله‌های ریز و درشت
جعبه پیتزا را به فضایی برای قرار دادن وسیله‌های ریز و درشت تبدیل کنید.

۴. یک باغچه کوچک

از آنجایی که مقوای جعبه‌ پیتزا رطوبت را از خود عبور نمی‌دهند، می‌توانند باغچه‌ای کوچک برای گیاهان کوچک باشند. برای این کار عمق جعبه را با خاک پر کنید و نوعی سبزی مانند بذر ریحان، نعنا یا بذر گیاهی با ریشه کوچک را درون آن بکارید.

۵. جعبه هدیه

اگر می‌خواهید هدیه‌ای به یکی از دوستان یا عزیزان خود دهید، می‌توانید آن را در جعبه پیتزا قرار دهید. البته نه به همان شکل اولیه! برای این کار می‌توانید یک جعبه هدیه سفارشی سازی شده درست کنید. درون جعبه پیتزا را با مقوای سفید کاملاً بپوشانید و فضای بیرونی آن را با کاغذ رنگ یا کاغذ کادو تزیین کنید. حالا یک جعبه زیبا برای قرار دادن هدیه خود دارید. همچنین می‌توانید برای زیباتر شدن کارتان یک روبان یا بند کنفی دور جعبه خود بپیچید.

جعبه هدیه
با جعبه پیتزا چی میشه درست کرد؟ جعبه هدیه

۶. ماسک های بالماسکه

در پاسخ به سؤال با جعبه پیتزا چی میشه درست کرد؟ می‌توان ده ها ایده مثال زد که یکی از آن‌ها ساخت ماسک‌های نمایشی برای کودکان است. به دلیل اینکه مقواهای جعبه پیتزا استحکام خوبی دارند، به راحتی می‌توان از آن‌ها برای ساخت ماسک‌های نمایشی مانند ماسک‌های بالماسکه استفاده کرد زیرا به راحتی خم نمی‌شوند و تغییر شکل نمی‌دهند. برای این کار طرح ماسک خود را روی جعبه پیتزا بکشید، آن را برش دهید و سپس آن را با رنگ، پر و برخی نوارها و روبان‌های مورد نظرتان تزیین کنید.

۷. پایه لپتاپ

خیلی از افراد به دلیل مناسب نبودن ارتفاع لپتاپ با سطح بینایی‌شان دچار گردن درد یا پشت خمیده می‌شوند. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی بابت پایه‌های افزایش ارتفاع لپتاپ بپردازید، بهترین راه حل استفاده از جعبه‌های پیتزا است. برای این کار چند جعبه پیتزا را بسته به ارتفاع مورد نیاز خود به هم بچسبانید و اطراف آن را با یک کاغذ مشکی یا هر رنگی که دوست دارید بپوشانید. اکنون از پایه سفارشی لپتاپ خود نهایت لذت را ببرید.

پایه لپتاپ
اگر نمی‌خواهید بابت پایه‌های افزایش ارتفاع لپتاپ هزینه بپردازید، بهترین راه حل استفاده از جعبه‌های پیتزا است.

۸. تزیینات دیواری

استحکام جعبه‌های پیتزا این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم با آن‌ها آویزهای دیواری یا برخی تزیینات مناسب جشن تولدها یا حتی درخت کریسمس درست کنیم. به طور مثال اگر به تزیینات کریسمسی علاقه دارید، می‌توانید طرح‌هایی شبیه دانه‌های برف را روی جعبه مقوا بکشید و آن را برش دهید. سپس با رنگ سفید و نقره‌ای دانه برف را رنگ کنید و به وسیله یک نخ آن را به هر جایی که دوست دارید آویزان کنید.

۹. جای کتاب یا مجله

برای این کار یک جعبه پیتزا را به صورت مورب (از الگوی زونکن‌های ایستاده کاغذ نیز می‌توانید کمک بگیرید) برش دهید و آن را هر گونه که دوست دارید، تزیین کنید. بعد از تمام شدن کارتان محلی زیبا و در عین حال منظم برای نگهداری مجلات و کتاب‌های خود دارید. آن را می‌توانید در کتابخانه، شلف‌ها یا کنار مبل در اتاق پذیرایی قرار دهید.

جای کتاب یا مجله
با جعبه پیتزا چی میشه درست کرد؟ جای کتاب یا مجله

۱۰. کمک کننده کمپوست

اگر اهل کمپوست کردن زباله‌های مرطوب هستید، جعبه‌های پیتزا به دلیل جنس مقوایی و قابل بازیافتی که دارند، می‌توانند افزودنی ارزشمندی برای توده کمپوست شما باشند. آنها را به قطعات کوچک‌تر درآورید و به سطل کمپوست خود اضافه کنید. آنها به تعادل نسبت کربن به نیتروژن در کمپوست شما کمک می‌کنند.

کمک کننده کمپوست
آنها را به قطعات کوچک‌تر درآورید و به سطل کمپوست خود اضافه کنید.

سوالات متداول

آیا می توانم از هر نوع جعبه پیتزا برای این ایده‌های خلاقانه استفاده کنم؟

بله، بیشتر جعبه‌های پیتزا از مقوا ساخته می‌شوند و برای ساخت این ایده‌های خلاقانه مناسب هستند. با این حال، مهم است که از جعبه‌هایی با لکه‌های چربی بیش از حد یا بقایای مواد غذایی خودداری کنید.

چگونه می توانم یک جعبه پیتزا را به درستی بازیافت کنم؟

برای بازیافت جعبه پیتزا، ضروری است که مواد غذایی یا چربی باقی مانده را از روی آن بردارید. به طور کلی بهتر است قسمت‌ها تمیز جعبه را جدا کرده و در سطل بازیافت کاغذ قرار دهید.

سخن آخر

در نهایت در پاسخ به سؤال با جعبه پیتزا چی میشه درست کرد؟ باید بگوییم که اجازه ندهید آن جعبه‌های پیتزا هدر بروند! با کمی تخیل و خلاقیت می‌توانید روح تازه‌ای به آنها ببخشید. از صفحه‌های بازی‌های دسته جمعی گرفته تا راه‌حل‌های ذخیره‌سازی و غیره، در این مقاله ۱۰ ایده خلاقانه برای تبدیل جعبه‌های پیتزا در اختیارتان قرار دادیم. بنابراین، دفعه بعد که از یک پیتزای خوشمزه لذت می‌برید، به یاد داشته باشید که جعبه آن می‌تواند به یک قطعه کارآمد در فضای خانه تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: