۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

بهترین نوع جعبه پیتزا از نظر ویژگی‌های محافظتی از محصول

توسط میترا دزنابی | ۳ مهر ۱۴۰۲

 بهترین نوع جعبه پیتزا کدام است؟ در واقع جعبه بخشی از تجربه پیتزا خوردن مشتری است. چیزی که در یک پیتزافروشی در مرحله اول درون جعبه قرار می‌گیرد شاید شبیه به اثر هنری بوده؛ اما آنچه مشتریان هنگام باز کردن جعبه می‌بینند ممکن است بسیار متفاوت‌تر باشد. برای اینکه کیفیت حین حمل حفظ شود باید جعبه‌های پیتزا به‌گونه‌ای طراحی شده که از آن در هنگام جابه‌جایی محافظت کند.

 در ادامه توضیح خواهیم داد که جعبه و روش بسته‌بندی همراه آنها تا حدودی ویژگی‌های محصول تحویل شده را تعیین می‌کند. پس برای سؤال چرا وقت خود را صرف فکرکردن در مورد یک جعبه کنید؟ یک دلیل نهایی می‌توانیم اضافه کنم: به‌خاطر اینکه بیشتر رقبا شما به این نکته مهم توجهی ندارند و توجه به طراحی جعبه پیتزا توسط شما منجر به ایجاد یک مزیت رقابتی خواهد شد.

بهترین نوع جعبه پیتزا از نظر بهداشتی
بهترین نوع جعبه پیتزا از نظر بهداشتی

 بهترین نوع جعبه پیتزا از نظر رعایت نکات بهداشتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

 همه ما می‌دانیم امروزه بیشتر مردم به فست‌فودها روی آورده و با اشتیاق بیشتری از آن‌ها استقبال می‌کنند. اگر شما تمایل زیادی به استفاده از فست‌فودها یا مصرف پیتزا دارید بهتر است قبل از آن مکان موردنظر را از نظر رعایت نکات بهداشتی و همچنین کیفیت غذا به‌خوبی ارزیابی کنید و پس از اطمینان خاطر به همراه خانواده یا دوستان خود به آنجا مراجعه کنید.

 یک پیتزافروشی برای ارسال پیتزا و یا سرو آن می‌تواند از جعبه‌های پیتزا با ویژگی‌های متفاوتی استفاده کند و بدون شک استفاده از پیتزا بدون جعبه غیرممکن است. اما مسئله مهم برای هرکس رعایت نکات بهداشتی در آن محل است و همین امر به جلب مشتری بسیار کمک خواهد کرد. در ادامه به برخی از این این ویژگی‌های بهداشتی اشاره خواهیم کرد:

 جنس و ساختار جعبه

 در ابتدا پیتزا در شهر ناپولی ایتالیا در جعبه‌های فلزی قرار می‌گرفت و با وجود تمایل بیشتر مردم به آن، اما سنگین بودن جعبه و حمل دشوار، از مشکلات رایج در آن زمان بود. اما با پیشرفت تکنولوژی به‌مرور تولیدکنندگان به این فکر افتادند تا از مقوا یا کارتون‌هایی سبک به‌جای جعبه‌های فلزی استفاده کنند که این ویژگی یک مزیت بزرگ برای مصرف‌کنندگان محسوب می‌شد.

بهترین نوع جعبه پیتزا دارای چه طراحی است؟
بهترین نوع جعبه پیتزا دارای چه طراحی است؟

 ایجاد یک شکاف برای گردش هوا

 درگذشته این مسئله اهمیت زیادی نداشت و هر فرد با خرید پیتزا به نحوی یک پیتزای خیس و خمیری دریافت می‌کرد، چون گرمای حاصل از آن جایی برای خروج نداشت. همین مسئله تولیدکنندگان جعبه را وادار کرد برای جلوگیری از خمیری شدن پیتزا، دریچه‌ای بر روی جعبه برای خروج گرما تعبیه کنند. اندازه این دریچه به‌گونه‌ای بود که نه پیتزا به‌سرعت سرد شود و نه گرمای زیاد درون جعبه، طعم آن را تغییر دهد.

 ابعاد جعبه با درنظرگرفتن فضایی کم

 برای یک بهترین نوع جعبه پیتزا ابعاد جعبه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و چون اکثر پیتزافروشی‌ها انبارهایی کوچک برای قراردادن جعبه‌های پیتزا دارند، ابعاد یک جعبه برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. همین مسئله سبب شد تولیدکنندگان به ابعاد بیشتر توجه کنند و برای ساخت بهترین نوع جعبه پیتزا از ورقه‌های ای فلوت استفاده کنند. این ورق‌ها نسبت به ورق‌های بی فلوت ضخامت نازک‌تر دارد و از نظر ابعاد فضای کمتری را اشغال می‌کند.

 بدون تغییر ماندن شکل پیتزا

 امروزه میزان سفارش‌ها مردم به‌صورت آنلاین افزایش‌یافته است و حفظ ظاهر پیتزا در زمان تحویل آن، یکی از مسائل مهم برای مشتری به‌حساب می‌آید. به همین خاطر تولیدکنندگان تصمیم گرفتند جعبه‌هایی را طراحی کنند که حالت هشت‌ضلعی دارد تا بتواند از تغییر شکل پیتزا جلوگیری کند. این جعبه‌های هشت‌ضلعی علاوه بر حفظ زیبایی ظاهر، از بین رفتن شکل پیتزا در هنگام تحویل آن پیشگیری می‌کند.

 استفاده از مواد اولیه کاملاً بهداشتی

 یکی از مسائل مهمی که برای تولید جعبه پیتزا باید به آن توجه کرد استفاده از کاغذهای قابل‌بازیافت است به‌گونه‌ای که مانند پلاستیک تجزیه‌ناپذیر نباشد. در واقع پس از مصرف به محیط‌زیست آسیبی وارد نشود، برای ساخت چنین جعبه‌هایی حفظ نکات بهداشتی بسیار اهمیت دارد.

 نگهداری باقی‌مانده پیتزا

 بهترین نوع جعبه پیتزا باید به‌گونه‌ای ساخته شود که با داشتن پرفراژ به جعبه‌ای با سایز کوچک‌تر تبدیل شود و مشتری بتواند در صورت نیاز باقی‌مانده پیتزای خود را درون آن نگهداری کند.

 استفاده از کاغذ روغنی داخل جعبه

 برای اینکه چاپ روی جعبه با پیتزا تماس پیدا نکند بهتر است زیر پیتزای داخل جعبه از کاغذ تکی یا روغنی استفاده کنید. در حالی که چربی اضافی را جذب می کند به حفظ بوی پیتزا کمک می کند و از بوی مقوای پیتزا و همچنین از خمیر شدن نان جلوگیری می کند.

 تولید در محیطی بهداشتی

 بهترین نوع جعبه پیتزا جعبه‌ای است که به حفظ شکل، طعم پیتزا و نیز حمل آسان آن کمک کند به همین خاطر شما باید جعبه‌ای را برای رستوران خود تهیه کنید که توسط تولیدکننده‌ای با تجهیزات پیشرفته ساخته شود و از مواد اولیه مرغوب استفاده کند. جعبه‌ها باید در محیطی بهداشتی و پاکیزه تولید شود، همچنین بهترین جعبه جعبه‌ای است که بر روی آن طراحی‌هایی با موج‌های S شکل معکوس بوده و از نظر مقاومت با قراردادن چندین جعبه بر روی یکدیگر آسیبی به جعبه‌های زیرین وارد نشود و در بهترین حالت به دست مشتری برسد.

 بهترین نوع جعبه پیتزا از نظر چاپ
 بهترین نوع جعبه پیتزا از نظر چاپ

 بهترین نوع جعبه پیتزا از نظر چاپ

 طراحی و چاپ اشکال مختلف بر روی بهترین نوع جعبه پیتزا همیشه تعامل شما را با کاربر حفظ می کند. علاوه بر این، برخی از مشتریان پس از سفارش یا خرید جعبه پیتزا برای ساختن کاردستی در خانه برای فرزندان خود استفاده می کنند، بنابراین بهتر است از سازنده بخواهید شماره تماس و آدرس رستوران را روی جعبه چاپ کند تا به آنها یادآوری کنید و مشتری در خریدهای بعدی ثابت نگه دارید. ضمناً این مهر می تواند تک رنگ یا چند رنگ باشد.

 انواع کارتون بسته‌بندی پیتزا

 همان‌طور که پیتزا انواع مختلفی دارد، بسته‌بندی آن نیز در انواع متفاوتی ارائه می‌گردد. این نوع جعبه‌ها به‌صورت کشویی، یک‌تکه و دوتکه تولید شده و متریال مختلفی برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. از جمله مهم‌ترین متریال مورداستفاده در ساخت جعبه‌ پیتزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

جعبه پیتزا کارتنی

 بهترین نوع جعبه پیتزا با جنس کارتنی از پرکاربردترین بسته‌بندی‌های فست‌فود بوده که علاوه بر ضخامت قابل‌قبول آن، امکان ردشدن روغن پیتزا از کارتن نیز وجود ندارد. با استفاده از این نوع جعبه‌ها، پیتزا تا زمان رسیدن به دست مشتری کاملاً گرم مانده و همچنین قیمت ارزانی نیز دارند.

 جعبه مقوایی پیتزا

 این نوع از جعبه‌های پیتزا، ضخامت کمتری داشته و نمی‌توانند به‌خوبی از نشت روغن جلوگیری کنند. البته درصورتی‌که یک‌لایه ضد روغن یا کاغذ زیر پیتزایی مومی در داخل آن‌ها قرار بگیرد، از ردشدن روغن غذا جلوگیری خواهد شد. بر روی جعبه‌های مقوایی اغلب از چاپ گلاسه استفاده می‌شود، اما استفاده مقوای مات نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای بسته‌بندی پیتزا باشد.

بهترین نوع جعبه پیتزا از جنس کرافت

 این نوع بسته‌بندی جعبه‌ای، در اشکال مختلف چندضلعی، مستطیلی و دایره تولید شده و در بازار عرضه می‌شوند اما باید به این نکته نیز توجه داشت که کاغذ کرافت، کاملاً ضد روغن نیست و باید در جعبه پیتزا از یک کاغذ اضافه مومی استفاده شود.

 بهترین نوع جعبه پیتزا از جنس لمینتی

 این نوع از جعبه‌های بسته‌بندی پیتزا، دارای روکش لمینتی و کاغذ کرافت یا ورق کارتنی هستند و در دو نوع چاپ دار و بدون چاپ در بازار عرضه می‌شوند. این نوع جعبه‌ها علاوه بر ظاهر جذاب، از نظر کیفیت تماسی و لمسی نیز در سطح مطلوبی قرار دارند. برای تولید نمونه‌های چاپ دار این جعبه از چاپ چهاررنگ استفاده شده و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را می‌توان در طراحی آن‌ها استفاده کرد.

 اشکال مختلف جعبه پیتزا

 همان‌طور که متریال متفاوتی برای ساخت جعبه‌های پیتزا استفاده می‌شود، شکل ساخت این جعبه‌ها نیز متنوع است. از مهم‌ترین اشکالی که در ساخت بهترین نوع جعبه پیتزا از آن استفاده شده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

بهترین نوع جعبه پیتزا به شکل گرد

 جعبه‌های گرد به‌عنوان یکی از جدیدترین طراحی‌های مخصوص پیتزا به‌حساب آمده و برای اولین‌بار در فست‌فودهای زنجیره‌ای معروف پیتزا هات، مورداستفاده قرار گرفتند. طراحی این جعبه به‌گونه‌ای است که پیتزا کاملاً گرم و ترد به دست مشتری می‌رسد. 

 جعبه چندضلعی پیتزا

 فست‌فودهایی که به دنبال متمایزکردن خود از سایر فست‌فودها هستند، می‌توانند از جعبه پیتزا چندضلعی استفاده کنند. این نوع جعبه‌ها در اشکال هشت‌ضلعی، شش‌ضلعی و ذوزنقه تولید شده که جزو پرطرف‌دارترین انواع بسته‌بندی پیتزا به شمار می‌روند. جعبه‌های چندضلعی نیز مانند دیگر بسته‌بندی‌های پیتزا از کاغذ کرافت، مقوا و کارتن تولید می‌شوند.

جعبه مثلثی پیتزا

 جعبه مثلثی از دیگر اشکال بسته‌بندی است. فست‌فودی‌ها می‌توانند باتوجه‌به نوع نیاز خود یکی از انواع جعبه‌های مثلثی را با چاپ لوگو و برند بر روی آن‌ها، سفارش دهند.

بهترین نوع جعبه پیتزا چه ویژگی‌هایی دارد؟
بهترین نوع جعبه پیتزا چه ویژگی‌هایی دارد؟

 قیمت برای تولید بهترین نوع جعبه پیتزا به چه عواملی بستگی دارد؟

 برای مشخص‌کردن قیمت بهترین نوع جعبه پیتزا باید به عوامل مختلفی توجه کرد که مهم‌ترین آن‌ها در ادامه معرفی می‌شوند؛

مواد ساخت برای بهترین نوع جعبه پیتزا

 یکی مؤثرترین عوامل در تعیین قیمت جعبه‌های پیتزا، متریال مورداستفاده برای ساخت آن‌ها است. به‌طورکلی در ساخت انواع جعبه‌های پیتزا از سه‌لایه اولیه، میانی و درونی استفاده می‌شود تا پیتزا در حد امکان گرم نگه داشته شده و سالم به دست مشتری برسد.

 طراحی اشکال بر روی جعبه پیتزا

 چاپ طراحی و نوشته بر روی بهترین نوع جعبه پیتزا می‌تواند در قیمت کل تأثیرگذار باشد. ازاین‌رو برای مشخص‌کردن قیمت یک جعبه، باید به نوع طراحی و چاپ انتخابی روی آن توجه داشت.

نوع شکل بسته‌بندی پیتزا

 جعبه‌های پیتزا در مدل مختلف قیمت متفاوتی دارند و قیمت جعبه 4 ضلعی یا 6 ضلعی فرق می کند. در نمونه‌های 6 ضلعی به علت استفاده از مقوا و برش‌های بیشتر، قیمت نهایی بسته‌بندی نیز افزایش می‌یابد. جعبه‌های پیتزا در اندازه کوچک، متوسط و بزرگ ساخته شده که هر کدام از سایزها قیمت متفاوتی دارند.

پیشنهاد می‌شود مطالب «جعبه پیتزا از کجا بخرم ؟»،«جعبه پیتزا خلاقانه»را مطالعه کنید.

 نتیجه‌گیری

 اگر به دنبال ایجاد بهترین نوع جعبه پیتزا یا صرفاً پیشرفت در جعبه فعلی خود هستید. یک لیست دلخواه از ویژگی‌های اولویت‌بندی شده را تهیه کنید. سپس از یک سازنده یا یک طراح جعبه بخواهید که چند مدل نمونه اولیه را به شما نشان دهند. اگر چند نمونه اولیه از یک طراح یا تولید به دلخواه شما پیدا نشد پس شاید نیاز به طرح مخصوص خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: