۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

ایده بسته بندی فست فود، بهترین‌هایی که به ذهنتان می‌رسد

توسط لیلیوم علی‌پور | ۸ مرداد ۱۴۰۲

بسته بندی‌های فست فود انواع و اقسام مختلفی دارند. با این حال، تحت تاثیر قرار دادن مشتریان با بسته بندی‌های رایج و معمولی، کار چندان آسانی نیست! البته ایده بسته بندی فست فود باید در عین سرگرم کننده بودن، کاربردی باشد تا بتواند مشتریان را جذب کند و رضایت آن‌ها را افزایش دهد. در این مقاله، ابتدا اهمیت بسته بندی فست فود را توضیح می‌دهیم و سپس شما را با چند ایده بسته بندی فست فود آشنا می‌کنیم.

چرا بسته بندی فست فود مهم است؟

بسته بندی فست فود نقش مهمی در صنایع غذایی ایفا می‌کند و راه حل راحت و کارآمدی را برای وعده‌های غذایی بیرون ‌بر ارائه می‌دهد. بسته بندی فست فود به غذا کمک می‌کند تا تازه و بهداشتی به مقصد برسد و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا هر کجا که می‌روند از وعده‌های غذایی خود لذت ببرند.
علاوه بر این، بسته بندی فست فود به عنوان یک ابزار برندسازی و بازاریابی عمل می‌کند. در واقع، بسته بندی می‌تواند لوگوی شما را به نمایش بگذارد و غذاهایتان را تبلیغ کند.

ایده بسته بندی فست فود
بسته بندی فست فود نقش مهمی در صنایع غذایی ایفا می‌کند.

چند ایده بسته بندی فست فود

با توجه به اهمیت بسته بندی و روش ارائه محصول به مشتری و ایده بسته بندی فست فود چند ایده خوب برای چاپ و بسته بندی عبارتند از:

بسته بندی با رنگ‌‌های شاد و اشتها آور

استفاده از رنگ‌های شاد و غیرمعمول برای بسته بندی فست فود یک حرکت جسورانه است. طرح‌های مدرن و رنگارنگ روی بسته بندی‌های پیتزا یا همبرگر می‌تواند به جذب نسل جوان کمک کند و فروش شما را افزایش دهد.
حتی اگر دوست داشته باشید، می‌توانید یک پله بالاتر بروید و عملاً روی بسته بندی‌های خود نقاشی‌های گرافیکی چاپ کنید. این ایده بسته بندی فست فود در عین سادگی، محصول شما را از سایر رقبا متمایز می‌کند و در بازار رقابتی یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

بسته بندی فست فود
بسته بندی با رنگ‌‌های شاد و اشتها آور

بسته بندی کیف مانند

اگر صاحب یک مغازه یا مرکز فست فود باشید، می‌دانید که بسیاری از مشتریان شما سفارش‌های بیرون ‌بر دارند. پس چه ایده‌ای بهتر از این می‌تواند باشد که مشتریان شما غذاهایشان را در بسته بندی‌های کیف مانند حمل کنند؟
برای پیاده کردن این ایده بسته بندی فست فود، فقط لازم است که به جعبه‌های عادی و معمولی خود، یک بند مقوایی یا پلاستیکی محکم اضافه کنید. احتمالاً مشتریان شما، هم از خلاقیتی که به خرج داده‌اید و هم از این‌که دیگر نیازی به کیسه پلاستیکی جدا ندارند، خوشحال خواهند شد.

ایده برای بسته بندی فست فود
بسته بندی کیف مانند

بسته بندی جیب دار

وقتی درباره بهترین بسته بندی فست فود صحبت می‌کنیم، فقط منظورمان به جعبه‌های پیتزا یا مرغ سوخاری نیست! در واقع، شما می‌توانید حتی برای فرنچ فرایز و سس کچاپی که سر میز مشتری می‌آورید نیز خلاقیت به خرج دهید!
برای این کار به بسته بندی‌های مقوایی فرنچ فرایز یک جیب جلویی اضافه کنید و در آن سس کچاپ بریزید. به این ترتیب، دیگر نیازی به ظرف اضافه ندارید و چه بسا می‌توانید هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

ایده بسته بندی
بسته بندی جیب دار

بسته بندی با استفاده از اوریگامی

هنر اوریگامی محبوبیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل، این ایده بسته بندی فست فود می‌تواند خیلی پرطرفدار باشد. اکثر بسته بندی‌های معمولی فست فود کاغذی یا مقوایی هستند، اما اگر به جای طرح ساده و همیشگی خود یک تاخوردگی به خصوص یا شکل ویژه داشته باشند چطور؟
گاهی اوقات، چند تغییر جزیی و کوچک در نحوه بسته بندی فست فود می‌تواند تغییرات بزرگی ایجاد کند و به شما یک مزیت رقابتی بسیار ارزشمند بدهد.

مواد بسته بندی فست فود
بسته بندی با استفاده از اوریگامی

بسته بندی پنجره دار

آخرین ایده بسته بندی فست فود که در این مقاله مطرح می‌کنیم، استفاده از جعبه‌های پنجره دار است. منظور ما از جعبه‌های پنجره دار، همان جعبه‌های بسه بندی معمولی هستند، با این تفاوت که روی آن‌ها پنجره پلاستیکی تعبیه شده است.
این پنجره به مشتریان این امکان را می‌دهد که بدون باز کردن جعبه، داخل آن را ببینند. بنابراین، یک ایده وسوسه انگیز محسوب می‌شود که در عین حال، بسیار کاربردی است.

بهترین بسته بندی فست فود
بسته بندی پنجره دار

انتخاب بهترین بسته بندی فست فود

حال که با چند ایده بسته بندی فست فود آشنا شده‌اید، وقت آن است که ببینید از چه موادی باید در بسته بندی‌های خلاقانه خود استفاده کنید. در حالی که راحتی، هم‌چنان اولویت اصلی خرید فست فود است، مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ مراقب محیط زیست هستند و به دنبال بسته بندی‌هایی می‌گردند که بعد از مصرف غذا، بتوان راحت و مسئولانه آن‌ها را دور انداخت.
این می‌تواند برای فروشگاه‌های فست فود چالش برانگیز باشد، اما نگران نباشید. برای ساده‌تر کردن فرآیند، ما چهار فاکتور اساسی را که باید هنگام انتخاب بسته‌ بندی مناسب برای محصولات فست فود خود در نظر بگیرید، مشخص کرده‌ایم:

مواد

اول از همه توصیه می‌شود که با استفاده از مواد پایدار و سازگار با محیط زیست، مانند بسته بندی فست فودهای زیست تخریب پذیر یا کمپوست، به کاهش اثرات زیست محیطی کمک کنید. در واقع، با استفاده از مواد به دست آمده از منابع تجدیدپذیر یا محتوای بازیافتی، می‌توانید ضایعات را به حداقل برسانید.

عملکرد

عملکرد نقشی حیاتی در بسته بندی فست فود ایفا می‌کند. نوع غذایی که به بسته بندی آن نیاز دارید را در نظر بگیرید. طراحی شما باید طوری باشد که از مواد غذایی محافظت کند و آن‌ را تازه و دست نخورده به دست مشتری برساند. هم‌چنین،انواع بسته بندی فست فود باید به راحتی قابل حمل و باز و بسته شدن باشد تا رضایت و راحتی مشتریان و کارکنان را فراهم کند.

انتخاب بهترین بسته بندی فست فود
انتخاب بهترین بسته بندی فست فود

طراحی

ایده بسته بندی فست فود برای برندسازی ضروری است. یک لحظه به تمام برندهای بزرگ فست فود و لوگوی آن‌ها فکر کنید تا اهمیت بسته بندی را بهتر متوجه شوید. بسته بندی چشم نواز و جذاب از نظر بصری تأثیر مثبتی را بر جای می‌گذارد و به شناخت برند شما کمک می‌کند. بنابراین، رنگ‌ها، لوگو و طرح‌های منحصر به‌ فردی که با هویت برند شما همخوانی دارند را در بسته بندی فست فود خود در نظر بگیرید.

ایمنی

مواد بسته بندی باید عاری از مواد شیمیایی مضر یا سمومی باشند که می‌توانند وارد غذا شوند و مشتریان شما را مریض کنند. پس مطمئن شوید که مواد مورد استفاده برای بسته بندی فست فود ایمن هستند و سلامت مصرف کنندگان شما را تهدید نمی‌کنند.

در نهایت، باید هزینه مواد بسته بندی را نیز ارزیابی کنید و مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن آن‌ها را در نظر بگیرید. در واقع، بهتر است به دنبال گزینه‌هایی باشید که بین کیفیت و هزینه تعادل ایجاد می‌کنند تا هیچ‌کدام قربانی دیگری نشود.

سوالات متداول

از چه موادی در بسته بندی فست فود استفاده می‌شود؟

بسته بندی‌های فست فود اغلب از جنس مقوا یا کاغذ هستند، اما برای برخی از محصولات باید از ظروف پلاستیکی یا فوم استفاده شود. بسته بندی فلزی نیز در بعضی از کشورها محبوب است.

یک بسته بندی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک بسته بندی خوب باید خلاقانه باشد. در تمام ایده‌های هوشمندانه، بسته بندی‌ها علاوه بر زیبایی و جذابیت، کابردی و مفید هستند و از همه مهم‌تر، به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌کنند.

جمع‌بندی

ایده بسته بندی فست فود بسیار گسترده است و از بسته بندی‌های کیف مانند و پنجره دار تا استفاده از اوریگامی و رنگ‌های رادیکال را شامل می‌شود. مهم این است که در هنگام انتخاب بسته بندی مناسب، خلاقیت به خرج دهید و از انتخاب‌های جسورانه نترسید. این تنها راهی است که می‌توانید به کمک آن برندسازی کنید و بسته بندی‌هایی بسازید که نه تنها مشتریان شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، بلکه وفاداری آن‌ها را نیز تقویت می‌کنند و باعث سودآوری کسب‌وکار شما می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: