۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

آشنایی با انواع بسته بندی فست فود، مدل‌هایی که دوست خواهید داشت

توسط پریچهر رضوی | ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

در زندگی مدرن امروزی غذاهای فست فود به بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی مدرن تبدیل شده‌اند و وعده‌های غذایی سریع و راحتی را برای روزهای پرمشغله ما فراهم می‌کنند. یکی از عوامل مهم موفقیت صنعت فست فود، بسته بندی است که تضمین می‌کند این وعده‌های غذایی گرم، تازه و آماده خوردن به دست مشتری برسند. بسته بندی فست فود انواع مختلفی دارد که هر کدام برای گنجاندن مواد غذایی مختلف طراحی شده‌اند. در این مقاله به دنیای متنوع انواع بسته بندی فست فود سفر می‌کنیم و با روش‌ها و مواد مختلف بسته بندی در صنعت فست فود بیشتر آشنا می‌شویم.

انواع بسته بندی فست فود

انواع بسته بندی فست فود
بسته بندی غذاهای فست فود بسته به نوع غذا و محتویات به خصوص آن، انواع مختلفی را شامل می‌شود.

بسته بندی غذاهای فست فود بسته به نوع غذا و محتویات به خصوص آن و البته ایده بسته بندی فست فود انواع مختلفی را شامل می‌شود. در ادامه برخی از رایج‌ترین انواع بسته بندی فست فود را بررسی خواهیم کرد.

بسته بندی های کاغذی و مقوایی

بسته بندی‌های کاغذی و مقوایی
یکی از رایج‌ترین انواع بسته بندی فست فود، بسته بندی‌های کاغذی و مقوایی است.

یکی از رایج‌ترین روش‌های بسته بندی مواد غذایی و به ویژه بهترین بسته بندی فست فود، بسته بندی‌های کاغذی و مقوایی است. این بسته بندی‌ها معمولا برای غذاهایی مانند همبرگر، پیتزا، ساندویچ و سیب زمینی سرخ کرده استفاده می‌شوند. راحتی در شکل دادن به بسته بندی‌های مبتنی بر کاغذ، امکان قرار دادن هر مقدار از غذاهای فست فود و نگهداری آسان را فراهم می‌کند. این مواد برای عملکرد بهتر اغلب با پوشش‌های مقاوم در برابر چربی پوشانده می‌شوند تا بافت غذا درون آن‌ها حفظ شود و همچنین در معرض رطوبت غذا تغییر شکل ندهند. علاوه بر این، بسته بندی‌های کاغذی و مقوایی اغلب قابل بازیافت هستند و یک انتخاب مناسب و سازگار با محیط زیست محسوب می‌شوند.

بسته بندی های فومی

بسته بندی‌های فومی
بسته بندی‌های فومی، اغلب برای بسته بندی غذاهایی استفاده می‌شود که نیاز به حفظ گرما دارند.

بسته بندی‌های فومی که به عنوان پلی استایرن نیز شناخته می‌شوند، اغلب برای بسته بندی غذاهایی استفاده می‌شود که نیاز به حفظ گرما دارند. از جمله این غذاها می‌توان به فنجان نوشیدنی‌های گرم و ظروف برای نگهداری سوپ اشاره کرد. بسته بندی‌های فومی عایق بندی خوبی را برای گرم نگه داشتن غذاها و حفظ تازگی آن‌ها ایجاد می‌کنند و به عنوان پوششی محافظ در بسته بندی فست فود مورد استفاده قرار می‌گیرند. در کنار مزایای فراوان فوم در بسته بندی غذاهای فست فود، یکی از معایب این نوع بسته بندی این است که قابل بازیافت و تجزیه در طبیعت نیست.

بسته بندی‌ های پلاستیکی

بسته بندی پلاستیکی
بسته بندی پلاستیکی معمولاً برای چاشنی‌ها، سالادها و سس‌ها در غذاهای فست فود استفاده می‌شود.

بسته بندی پلاستیکی معمولاً برای چاشنی‌ها، سالادها و سس‌ها در غذاهای فست فود مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع بسته بندی‌ها در اشکال مختلف از جمله ظروف، فنجان و کیسه‌های وکیوم شده، تولید می‌شوند. بسته بندی‌های پلاستیکی بسیار سبک هستند و از نفوذ چربی یا رطوبت مواد غذایی به بیرون جلوگیری می‌کنند. با این حال صنعت فست فود در تلاش است تا جایگزین بهتر و پایدارتری برای این نوع بسته بندی در نظر بگیرد.

بسته بندی های پایدار

بسته بندی‌های پایدار
بسته بندی‌های پایدار عوارض کمتری برای محیط زیست و مصرف‌‌کنندگان غذاهای فست فود دارند.

بدون شک تا به حال نام مواد و بسته بندی‌های پایدار به گوشتان خورده است. از آنجایی که صنعت فست فود و غذاهای بیرون بر سهم بزرگی در تولید زباله را دارد، در سال‌های اخیر تلاش بر این بوده که بسته بندی‌های پایدار و سازگارتری با محیط زیست جایگزین بسته بندی‌های معمول شوند. در میان انواع بسته بندی فست فود پایدار می‌توان به بسته بندی‌های پلاستیک گیاهی، ظروف مبتنی بر نیشکر و بسته بندی‌های قابل کمپوست ساخته شده از الیاف طبیعی، اشاره کرد. این نوع بسته بندی‌ها نه تنها پایدار هستند بلکه عوارض کمتری نیز برای مصرف‌‌کنندگان غذاهای فست فود دارند.

سلفون ها و فویل ها

بسته بندی سلفونی و فویلی
سلفون‌ها و فویل‌ها اغلب برای بسته بندی غذاهای ساندویچی استفاده می‌شوند.

سلفون‌ها و فویل‌ها اغلب برای بسته بندی غذاهایی مانند بوریتو، تاکو و ساندویچ استفاده می‌شوند. آنها یک سد موثر در برابر نفوذ رطوبت ایجاد می‌کنند و به حفظ گرمای غذا و تازگی و تردی آن کمک می‌کنند. بسته بندی‌های فویلی به ویژه در حفظ گرمای غذا عالی عمل می‌کند و تضمین می‌کند که با وجود گذشت زمان غذاهای فست فود تازه، گرم و آماده خوردن باقی بمانند.

سؤالات متداول

بسته بندی فست فود باید چه ویژگی‌های خاصی داشته باشد؟

به طور کلی می‌توان گفت که اصول اولیه و خاصی برای انواع بسته بندی فست فود در نظر گرفته می‌شود.
از جمله این ویژگی‌های می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
·        بسته بندی‌ها باید طوری طراحی شوند که بتوانند غذا را برای مدتی تازه و گرم نگه دارند
·        از نفوذ هرگونه آلودگی و رطوبت به غذاهای فست فود جلوگیری کنند
·        باید روزنه‌هایی برای تهویه فضای داخلی بسته بندی تعبیه شود تا کیفیت غذا حفظ شود

در بسته بندی فست فود به چه نکاتی باید توجه کرد؟

غذاهای فست فود باید به گونه‌ای بسته بندی شوند که قابلیت جابجایی آسان داشته باشند و در عین حال هنگام مصرف نیز به راحتی قابلیت دسترسی به غذا را ایجاد کنند. همچنین بسته بندی فست فودها باید به گونه‌ای باشند که هویت یک برند فست فود را مشخص کرده و ارزش و کیفیت آن را منعکس کنند.

سخن آخر

بسته بندی فست فود
بسته بندی فست فود نقشی اساسی در حفظ کیفیت و گرم نگه داشتن وعده‌های غذایی ایفا می‌کند.

همان طور که اشاره کردیم، بسته بندی فست فود نقشی اساسی در حفظ کیفیت و گرم نگه داشتن وعده‌های غذایی مورد علاقه ما ایفا می‌کند. چاپ و بسته بندی پویا فراز خلاق شما را در انتخاب بهترین نوع مختص نیاز شما، یاری خواهد کرد. انواع بسته بندی فست فود با توجه به مواد تشکیل دهنده آن‌ها کاربری‌های متفاوتی در این صنعت دارند و با ویژگی‌های خاصی طراحی می‌شوند. امروزه برندهای فست فود بر اهمیت بسته بندی در این صنعت و تأثیر آن بر رضایت مشتری کاملاً واقف هستند و به همین منظور روزبه‌روز برای بهبود کیفیت بسته بندی غذاهای خود تلاش می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: