۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

بسته بندی جالب شکلات، نگاهی به ایده‌‌های خلاقانه

توسط پریچهر رضوی | ۲۳ مهر ۱۴۰۲

کمتر کسی در این دنیا پیدا می‌شود که عاشق طعم فوق‌العاده شکلات نباشد. به عنوان یک فرد عاشق شکلات تصور کنید که این طعم بی‌نظیر با یک بسته بندی خلاقانه نیز همراه شود، بدون شک اوضاع خیلی بهتر خواهد شد و لذت خوردن شکلات مورد علاقه‌تان دو چندان می‌شود. دنیای دوستداران شکلات دنیایی فانتزی و پر از رنگ است و همین امر باعث شده تا دست تولیدکنندگان شکلات برای ارائه خلاقیت‌ در بسته بندی شکلات باز باشد. در این مقاله به چند ایده خلاقانه بسته بندی جالب شکلات نگاهی خواهیم انداخت و کمی در این دنیای مبتکرانه غرق خواهیم شد.

بسته بندی جالب شکلات
بسته بندی جالب شکلات، نگاهی به ایده‌ های خلاقانه

شکلات پیتزایی

بسته بندی جالب این شکلات یک ایده مبتکرانه است که مجابمان می‌کند برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنیم. شکلات‌های موجود در این بسته بندی در قابی گرد و کاملاً شبیه به پیتزا در شش برش مختلف با چاشنی مخصوص به خود برش داده شده‌اند. کافی است هر برش از این پیتزای شکلاتی را بیرون بکشید و از آن خوردن آن لذت ببرید.

شکلات پیتزایی
بسته بندی این شکلات یک ایده مبتکرانه است که مجابمان می‌کند برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنیم.
پیتزای شکلاتی
کافی است هر برش از این پیتزای شکلاتی را بیرون بکشید و از آن خوردن آن لذت ببرید.

بسته بندی جالب شکلات، آقای شکلات!

بسته بندی این شکلات‌های با مزه شبیه به مردی است که سبیل‌های شکلاتی دارد. نه تنها بسته بندی آن طوری طراحی شده که نظر خریداران را به خود جلب می‌کند، بلکه شکلات‌های شبیه سبیل نیز اسباب یک سرگرمی دوستانه را فراهم می‌کند.

بسته بندی جالب شکلات، آقای شکلات!
بسته بندی جالب شکلات، آقای شکلات!
آقای شکلات
بسته بندی جالب این شکلات‌های با مزه شبیه به مردی است که سبیل‌های شکلاتی دارد.

شکلات‌ های رنگ روغن

این بسته بندی جالب شکلات شگفت انگیز است. این خلاقانه‌ترین طرح شکلاتی است که تا به حال دیده‌ام. این شکلات‌های خلاقانه توسط شرکت Nendo در ژاپن ساخته شده است. همان طور که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید، شکلات‌ها شبیه رنگ روغن هستند. هر رنگ طعم متفاوتی را نشان می‌دهد و داخل آن‌ها با خامه و کارامل پر شده است. چگونه می‌توانیم این شکلات‌ها را دوست نداشته باشیم؟

شکلات های رنگ روغن
این بسته بندی خلاقانه شکلات شگفت انگیز است.
شکلات های رنگ روغن
این شکلات‌های خلاقانه توسط شرکت Nendo در ژاپن ساخته شده است.

کتاب داستانی با طعم شکلات

بسته بندی جالب و نوآورانه این شکلات قلب هر دوستدار شکلاتی را به تپش وا می‌دارد. این جعبه شکلات داستانی از یک روباه را روایت می‌کند و کارت‌های هر تکه شکلات راوی بخشی از داستان است. شما با خوردن هر تکه از شکلات بخشی از داستان را می‌خوانید و در حین خواندن قصه روباه از طعم شکلات‌های پنهان شده در کارت‌های داستانی آن نیز لذت خواهید برد.

کتاب داستانی با طعم شکلات
بسته بندی جالب و نوآورانه این شکلات قلب هر دوستدار شکلاتی را به تپش وا می‌دارد.
شکلات داستانی
با خوردن هر تکه از شکلات بخشی از داستان را می‌خوانید و از آن لذت می‌برید.

شکلات‌های توکانتینز (Tocantins)

شکلات‌های توکانتینز یک بسته بندی جالب دارند که در زمان تولید برای ۵۰ رستوران برتر جهان ساخته شد. بسته بندی بیرونی از مقوای بازیافتی ساخته شده است و در داخل آن شکلات قرار دارد. شاید بسته بندی این نوع شکلات کاملاً ساده و به دور از خلاقیت‌های بصری به نظر بیاید، اما هدف پشت این نوع بسته بندی به همراه طراحی ساده آن قابل تأمل است و ابعادی از خلاقیت را در خود جای داده است.

شکلات‌های توکانتینز
شکلات‌های توکانتینز یک بسته بندی جالب دارند که در زمان تولید برای ۵۰ رستوران برتر جهان ساخته شد.

شکلات های لوکس

این بسته بندی‌ها شکلی لوکس‌تر و پر زرق و برق‌تر به شکلات داده‌اند. بدون شک این طراحی‌ها تنها ابعاد تجملاتی را پوشش نمی‌دهد و حسی از کنجکاوی را در خریداران بیدار می‌کند. شکلات‌ها درون این بسته بندی‌ها طوری مهر و موم شده‌اند که انگار داستانی پر رمز و راز را درون خود مخفی کرده‌اند. همین حس پنهان در طراحی خلاقانه بسته بندی‌های این شکلات‌ها است که مشتریان را غیر مستقیم برای خریدشان مجاب می‌کند.

شکلات های لوکس
این بسته بندی‌ها شکلی لوکس‌تر و پر زرق و برق‌تر به شکلات داده‌اند.
شکلات های پر زرق و برق
این طراحی‌ها تنها ابعاد تجملاتی را پوشش نمی‌دهد و حسی از کنجکاوی را در خریداران بیدار می‌کند.

بسته بندی جالب شکلات، شکلات های تخم مرغی

شکلات‌های تخم مرغی از دیرباز در فرهنگ غرب و شرق جایگاه ویژه‌ای داشته است. بسیاری از ما در دوران کودکی خود عاشق شکلات‌های تخم مرغی بودیم و این شکلات‌ها برایمان صحنه‌ای از خاطرات کودکی را تداعی می‌کند. این نوع از بسته بندی شکلات‌های تخم مرغی باعث شده تا جذابیت این تخم مرغ‌های خوشمزه برایمان دو چندان شود. بسته بندی جالب شکلات تخم مرغی با مقوای آکاردئونی و ظاهری طلایی و درخشان چیزی نیست که به راحتی بتوان از آن صرف نظر کرد.

بسته بندی جالب شکلات، شکلات های تخم مرغی
بسته بندی جالب شکلات، شکلات های تخم مرغی
شکلات تخم مرغی
این نوع از بسته بندی باعث شده تا جذابیت این تخم مرغ‌های خوشمزه برایمان دو چندان شود.

سخن آخر

دنیای خلاقیت در بسته بندی در صنعت شکلات رنگ دیگری به خود می‌گیرد. هنگامی که به یک بسته بندی جالب شکلات نگاه می‌کنیم، حسی کودکانه که همسو با خلاقیت است در ما شعله ور می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت که طراحان بسته بندی شکلات به نوعی روی نقطه ضعف مصرف کنندگان خود دست می‌گذارند و حس نوستالژی و کودکانه آن‌ها را به بازی می‌گیرند. البته این راهی خلاقانه برای برندسازی و در کنار آن افزایش لذت خرید مصرف کننده به شمار می‌رود. رویکردی که می‌توان گفت هم به نفع مصرف کننده و هم به نفع برندهای تولید کننده شکلات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: