۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

بسته بندی پیتزا (جعبه پیتزا، پاکت پیتزا، سینگل زیر پیتزا، سینی پیتزا)

توسط میثم شفیعی | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

طراحی، چاپ و بسته بندی پیتزا شرکت چاپ و بسته بندی پویا فراز خلاق

شرکت پویا فراز خلاق، در حوزه بسته بندی فست فود  جایگاه خود را شناخت و توانست نظر مشتریان خود در بسته بندی مواد غذایی مانند جعبه پیتزا، پاکت پیتزا، سینگل زیر پیتزا بهداشتی و سینی پیتزا را جلب کند. طرح و ساختار بسته‌ بندی برای محصولات فست فود با توجه به نیازهای مشتریان از آن می‌تواند متفاوت باشد.
جعبه‌های پیتزا مقاوم، ارزان، قابل انبار شدن، عایق حرارتی برای تنظیم رطوبت و مناسب برای حمل و نقل مواد غذایی هستند. علاوه بر این، این نوع جعبه‌ها دارای فضایی برای انجام تبلیغات محصولات می‌باشد.

ویژگی های جعبه پیتزای مناسب

اغلب بسته‌ بندی‌ ها برای حمل پیتزا از مقوا ساخته شده‌اند. زیرا این ماده ارزان و دارای ویژگی‌های بسیاری مفیدی است. در بسته‌ بندی جعبه‌های پیتزا هم مقوای فیبر جامد و هم مقوای تک جداره راه راه (کرکره‌ای) مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقوای راه راه معمولا از مقوای سایز E فلوت (امواج میکرو و یا خوب با گام فلوت از ۱ تا ۱/۸ میلی‌متر) استفاده می‌شود. اما مقوای B فلوت با گام ۲/۲ تا ۳ میلی‌متر هم در بعضیی موارد استفاده می‌شود.

نه تنها ساختار هندسی مقوا تعیین کننده پایداری و استحکام جعبه است. بلکه  نوع کاغذ و گرماژ در این مقوله بسیار تاثیر گذار است. برای قسمت داخل جعبه از مقوای سینگل استفاده می‌شود. این مقوا نه تنها باعث استحکام جعبه می‌شود. بلکه باعث مقاومت در برابر رطوبت و روغن می‌شود. برای کاهش فضا نیاز به این است که بسته‌ بندی‎ ها در کمترین مقدار در انبار ذخیره شوند. فضای ذخیره کردن مورد نیاز بسیار به صخامت مختلف مواد بستگی دارد.

محصولات بسته بندی پیتزا با طرح ها و ساختارهای مختلف

جعبه پیتزا باید دارای قابلیتی باشد که در جریان حمل و نقل پیتزای پخته شده کمترین کاهش کیفیت را داشته باشد. این به این معنی است که جعبه پیتزا باید دو وظیفه انجام دهد که جمع آن‌ها با همدیگر آسان نیست. از یک سو، جعبه پیتزا باید در مقابل هوای سرد بیرون عایق باشد تا بتواند پیتزا را در درون جعبه گرم نگه دارد. مشتریان یک دمای بین ۷۰ تا ۸۵ درجه سانتی‌گراد را برای یک پیتزا ایده‌آل در نظر می‌گیرند. از طرف دیگر، جعبه باید پیتزا را از نرم و خیس شدن محافظت کند. به طوری که پوسته و پوشش آن ترد بماند. مانند موقعی که از تنور درآورده می‌شود. برای رسیدن به این هدف، بخار ناشی از پیتزا باید راهی برای خروج داشته باشد. ( بخشی توسط سوراخ‌های تهویه و بخشی از طریق مقوا) و یا توسط جعبه جذب گردد.

انواع بسته‌بندی های پیتزا رستوران ها و فست فودهای مختلف، طراحی و تولید شرکت پویا فراز خلاق:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: