۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

هویت سازمانی برند

توسط پویا فراز خلاق | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

هویت سازمانی برند گاهی با  هویت بصری برند اشتباه گرفته می‌شود. در حالی که هویت بصری تنها بخشی از آن است.

تعریف هویت سازمانی

هویت سازمانی مجموعه ای از تمام خصوصیات بصری، مادی و معنوی یک سازمان است که باعث تمایز آن از سازمان‌های دیگر می‌شود. یک هویت سازمانی قوی در عین حال که می‌تواند تجارت سازمان را از رقبا متمایز نماید، چشم‌انداز، هدف و ارزش‌های سازمان را بیان می­‌کند و همان چیزی است که سازمان، خود را با آن معرفی می‌کند و به چشم می‌آید. مشتریان و مخاطبان سازمان از طریق این ویژگی به درکی کلی از آن می‌رسند. در حقیقت هویت‌سازمانی چیزی است که مخاطب درباره سازمان فکر می‌کند.

برای مثال : گوگل به دلیل داشتن یک فضای سرگرم کننده، یک شرکت افسانه ای است و در سال 2018 به عنوان شرکت فناوری با بهترین فرهنگ سازمانی برگزیده شد. ولی این تمایز فراتر از عناصر فیزیکی موجود در شرکت مثل دستگاه بستنی ساز، اتاقهای راحت و…. است و دلیل اصلی آن انعطاف پذیری محیط کار، فضای مناسب و پرورش دهنده خلاقیت، ارزشهای اخلاقی بالا و اعتماد بین اعضای سازمان است.

مورد مهمی که بویژه برندهای کوچک و متوسط کمتر به آن توجه می‌کنند لزوم اطمینان از پایبندی تمام عناصر و زیر مجموعه‌های برند به هویت سازمانی برند است. تمام اصول سازمانی برند باید در مجموعه ‌ای مکتوب و مصور به نام برند بوک نام جمع آوری شود.

تعریف هویت بصری

هویت بصری زیر مجموعه هویت سازمانی برند است. در حقیقت می‌توان اینطور گفت که هویت بصری برند نمود بصری هویت سازمانی برند است. و باید بتواند آنچه برند قصد دارد مخاطب درباره‌اش فکر کند را به تصویر بکشد. هویت بصری همه ارتباطات برند با مخاطب را شامل می‌شود. از جمله لوگو رنگ‌ها، آگهی‌های تبلیغاتی، وب‌سایت، بسته‌بندی‌ها، کاتالوگ‌ها، تابلوها، شبکه‌های اجتماعی، ابزار تبلیغ در محل فروش (P.O.S.M) و هرگونه اتفاق بصری دیگر نظیر چاپ لوگو بر بدنه اتومبیل‌ها و کامیون‌های شرکت، گرافیک محیطی شرکت، لباس کارکنان و …. می‌شود. مهم است که یک یونیفرم واحد برای نمود بصری برند ایجاد و در همه موارد رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: