۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

عجیب‌ترین بسته‌بندی‌های دنیا که تا به حال دیده‌اید!

توسط سحر محمدحسینی | ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

ظاهراً اولین بسته‌بندی شناخته‌شده در قرن یازدهم در مصر یافت شده، جایی که مواد غذایی پیچیده شده را برای مسافران آماده کرده و در بازار به فروش می‌رساندند. این بهترین ایده برای راه‌اندازی صنعت پررونق بسته‌بندی در دنیا بود.

گاهی اوقات خلاقیت در سادگی است
گاهی اوقات خلاقیت در سادگی است

امروزه ایده‌های بسته‌بندی در سرتاسر جهان اجرا می‌شوند و به‌طور مداوم این ایده‌ها تغییر می‌کنند تا انتظارات سخت‌گیرانه مشتریان را برآورده سازند. گرچه اکثر این ایده‌های بسته‌بندی به کاربردی بودن محصول توجه می‌کنند اما در دنیای امروز ایده‌های خلاقانه بیشتر مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد.

بسته‌بندی‌های خلاقانه

چند نمونه از عجیب ترین بسته‌بندی‌های دنیا را در اینجا ارائه کرده‌ایم تا با خلاقانه‌ترین نوع این صنعت بیشتر آشنا شوید، پس با ما همراه باشید.

اسکن وود

این نام بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات آشپزخانه در دانمارک است که محصولات چوبی خود را همراه با پس‌زمینه‌ای نشان می‌دهد که این محصولات مستقیماً از خاک بیرون می‌آید و بدین طریق راهی عالی برای نشان دادن ریشه‌های طبیعی محصولات خود پیدا کرد.

خلاقیت در تولید لوازم آشپزخانه
لوازم چوبی آشپزخانه که از دل خاک ساخته اند

بسته‌بندی سیگار

 کشیدن سیگار باعث مرگ می‌شود. این شعار بیشتر به دلیل استفاده از تصاویر سیاه ریه، دندان‌های پوسیده و انواع بیماری‌های مرتبط با سیگار است که در سطح جهانی شناخته‌شده است. طراحی جالب این بسته‌بندی سیگار که یادآور تابوت است در عین خلاقیت، پیامی واضح و هوشمندانه‌ای برای مخاطب دارد.

بسته بندی سیگار که به نوعی هشداردهنده هم هست
بسته بندی سیگار که به نوعی هشداردهنده هم هست

هدفون طرح نوت

بیشتر هدفون‌های موجود در بازار در جعبه‌های ساده بسته‌بندی می‌شوند؛ و هیچ ابتکاری خاصی در مورد آن‌ها وجود ندارد. این بسته‌بندی با این طراحی که از کابل هدفون به‌عنوان نت موسیقی استفاده کرده، بسیار جالب و خلاقانه به نظر می‌رسد.

طرحی برای هندزفری که مخصوص علاقمندان به موسیقی است.
طرحی برای هندزفری که مخصوص علاقمندان به موسیقی است.

لباس‌زیر بلومرز

لباس‌زیر یک محصول منحصربه‌فرد است که معمولاً به‌عنوان یک هدیه به دوستی صمیمی داده می‌شود. درنتیجه، قابل‌درک است که بسیاری از تولیدکنندگان به دنبال طرحی نوآورانه‌ای هستند تا این هدیه را به‌یادماندنی‌تر کنند. بسته‌بندی لباس‌زیر زنانه Bloomers که توسط الیزابت کاکس طراحی‌شده است، مانند یک گل شکوفه باز می‌شود و تکه لباس‌زیر را به شیوه‌ای بسیار بدیع به نمایش می‌گذارد.

هدیه ای منحصر به فرد
هدیه ای جذاب که باعث کنجکاوی نیز می شود
بسته بندی خلاقانه
نتیجه یک خلاقیت در بسته بندی لباس

کلینکس

این جعبه‌های Kleenex از مفهوم طراحی مثلثی استفاده می‌کنند تا به آن‌ها کمک کند تا از رقبا متمایز شوند.دلیل طراحی مثلثی با نگاه کردن به عنصر گرافیکی واقعی بسته‌بندی آشکار می‌شود. می‌بینید که هر بسته‌بندی حول یک میوه طراحی‌شده است. دلیل این کار این ساده است؛ این همان رایحه‌ای است که دستمال‌کاغذی‌های کلینکس داخل جعبه دارند و به مصرف‌کننده اطلاع می‌دهند که دستمال‌کاغذی چه عطری دارد.

دستمالی طعم دار
دستمال های میوه ای که بر طبق سلیقه تان نوش جان می کنید!

فستینا

یکی از نمونه‌های خلاقانه‌ای که ویژگی‌های ضدآب محصول را از نحوه بسته‌بندی نشان می‌دهد بسته‌های فستینا است. اگرچه این نوع بسته‌بندی ازنظر طراحی برای مواد غذایی بسیار ظریف نیست، اما روشی شگفت‌انگیز برای نشان دادن این است که می‌توانید به ضد آب بودن ساعت اعتماد کنید.

نمونه ای دیگر از خلاقیت بسته بندی
ضد آب بودن از خصوصیات این بسته بندی هاست

هندزفری

باوجود بازار بزرگی برای فروش هندزفری، رقابت زیادی در فضای هدفون و هندزفری وجود دارد. با بازدید سریع از وب‌سایتی مانند Amazon.com صدها (اگرنه هزاران) هدفون مختلف به شما ارائه می‌شود که همگی دارای طراحی‌های متفاوتی هستند. بااین‌حال، یکی از مشکلات هدفون این است که اکثر آن‌ها کاملاً عمومی هستند و خیلی شخصی نیستند. Audiovox متوجه این مشکل شد و تصمیم گرفت تا هدفون‌های EarBudeez را که در تصویر بالا نشان داده‌شده است ایجاد کند. همان‌طور که می‌بینید طراحی منحصربه‌فرد بسته‌بندی برای شخصیت‌های مختلف طراحی‌شده که بسیار هوشمندانه و درعین‌حال کمی عجیب است

هندزفری طبق هر شخصیت
طبق شخصیت خودتان هندزفری را انتخاب کنید

صابون‌های ساخت هادسون

صابون‌های ممتاز Hudson Made در یک جعبه مقوایی قرار می‌گیرند که به‌گونه‌ای منظم ساخته‌شده‌اند که پس از باز شدن رویه، بسته‌بندی خود را بازکرده و محصول را ارائه می‌دهد.

صابون یا جعبه شکلات
صابون هایی که بیشتر به جعبه شکلات شبیه اند

سوالات متداول

منظور از طراحی بسته بندی چیست؟

طراحی بسته بندی فرایند به وجود آوردن چیزی خارج از محصول است و مهم ترین قسمت مراحل تولید به مصرف کالاست

چگونه طراحی بسته بندی خوبی را انتخاب کنیم؟

از موارد مهم و تاثیرگذار در گزینش طراح بسته بندی سابقه کاری و تجربه کافی است چراکه به فوت و فن های کار و همچنین مراحل انجام کار تسلط کافی دارد و خروجی شایسته ای تحویل میدهد.

بسته بندی مناسب به چه عواملی بستگی دارد؟

آنچه یک بسته بندی خوب را تشکیل میدهد بستگی به محصولی دارد که بسته میشود. کالاهای مصرفی مختلف برای بسته بندی خود اهداف متفاوتی دارند. مثلا یک بطری آبمیوه بهتر است براق و سطح بالا به نظر برسد ،در حالی که اسباب بازی کودک باید روشن و پر جنب و جوش باشد.یک طراحی  خوب،چشمگیر،از لحاظ بصری دلپذیر و به یاد ماندنی خواهد بود و همچنین با محصول همخوانی خواهد داشت.

جمع بندی

این‌ها نمونه‌هایی از بسته‌بندی‌های عجیب در دنیا است که ثابت می‌کند صنعت بسته‌بندی پر از ایده است. حتی اگر اکثر آن‌ها در بازار موجود نیستند اما خودتان می‌بینید که طراحی کاملاً محدود نیست و ایده‌های خلاقانه در همه زمینه‌ها به کارتان می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: