۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

برترین نمونه های طراحی بسته بندی مواد غذایی در سال 2023

توسط پیمان پاکزاد | ۲۷ اسفند ۱۴۰۱

در بازارهای بسیار رقابتی مانند صنایع غذایی، طراحی و برندسازی به سرعت به نقطه مؤثر بر فروش یک محصول تبدیل می‌شود. امروزه شرکت ها به خوبی از این موضوع آگاه هستند و پول زیادی را در تجزیه و تحلیل بازار، تحقیقات مواد و مفاهیم بصری عالی و طراحی بسته ها سرمایه گذاری می‌کنند.

برای موفقیت، بسته بندی مواد غذایی باید هم کاربردی باشد و هم از نظر بصری جذاب باشد. به عنوان مثال، داشتن یک بطری نوشیدنی پر زرق و برق، اگر باز نشود، فایده ای ندارد، درست است؟

بنابراین، وقتی نوبت به طراحی بسته‌بندی مواد غذایی می‌رسد، شرکت‌ها قبل از اینکه محصولی وارد قفسه‌ها شود، به تجربه و تحقیق زیادی نیاز دارند تا از تعادل کامل برند، عملکرد و زیبایی اطمینان حاصل کنند.

گاهی اوقات، ما صرفاً به دلیل طراحی بسته بندی یک محصول، آن را می‌خریم. در واقع بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بسته بندی بر روند خرید تاثیر می گذارد.

و این 10 نمونه بهترین طراحی بسته بندی مواد غذایی قانع کننده و نوآورانه هستند و به کسب و کارها در مورد اینکه چگونه می توانند محصولاتی را طراحی کنند که شخصیت برند را منتقل کنند، چیزهای زیادی را آموزش می‌دهند.

پیش‌بینی می‌شود که هزینه مصرف‌کنندگان جهانی برای محصولات غذایی تا سال 2030 به 20 تریلیون دلار برسد. با این حال، با وجود گزینه‌های متنوع در قفسه‌ها، چگونه می‌توانید گزینه‌های خود را متمایز کنید و در سبد خرید مصرف‌کنندگان قرار دهید؟

بی‌شک یکی از مهم‌ترین ابزارهای شما برای این کار، طراحی بسته بندی است.

مصرف کنندگان امروزی علاقمند به بمتحان طعم‌ها و گزینه‌های منحصر به فرد هستند. به همین دلیل است که برندهای مواد غذایی به طور فزاینده‌ای روی ظاهر محصولات خود سرمایه گذاری می‌کنند تا توجه خریداران را جلب کنند.

در این مقاله بهترین نمونه های طراحی بسته بندی مواد غذایی را برای الهام گرفتن و یادگیری مراحل فرآیند طراحی بسته بندی خواهید دید.

طراحی بسته بندی مواد غذایی

1. MADE Coffee طراحی بسته بندی قهوه

وقتی بسته بندی با رنگ‌های پاستلی پوشانده می‌شود، همه چیز مسحورکننده به نظر می‌رسد، به خصوص این طرح رنگی آبی ملایم و نارنجی ورمیلیون. Made Coffee با استفاده از این رنگ‌ها بعلاوه تایپوگرافی قوی و تصاویر اختصاصی دقیق، طراحی بسته‌بندی قدرتمندی را روانه بازار کرده است.

رنگ آبی آسمانی به عنوان فضای منفی عمل می‌کند و لحن آرام و در عین حال مد روز را برای بقیه طراحی ایجاد می‌کند. طرح، چشمان مشتر را به سمت مرکز قوطی سوق می‌دهد، جایی که تایپوگرافی مدرن، لوگو را در معرض توجه قرار می‌دهد.

فونت‌های کوچک سریف و خط خطی که در قلب کلمه جریان دارد، بدون اینکه تعادل زیبایی‌شناختی را از بین ببرد، به طراحی آرام آن قدرت می‌بخشد.

رنگ آبی سرمه ای فضایی مدرن را از طریق الگوهای هندسی ایجاد می‌کند. انتخابی عالی از صورتی و نارنجی در نهایت طرح را کامل می‌کند و طرح رنگ را تکمیل می‌کند.

یک تصویرسازی بامزه از خط تولید، مسیری را نشان می دهد که قهوه قبل از بسته بندی در قوطی از آن عبور می‌کند. این فقط یک روش شیک برای نمایش فرآیند دم کردن به مشتری نیست، بلکه یک دارایی بصری است که شرکت هوشمندانه روی آن سرمایه گذاری کرده است.

این یک نمونه عالی طراحی بسته بندی مواد غذایی است که نشان می‌دهد چگونه ترکیب یک تصویر جالب و پیچیده می‌تواند توجه مصرف کننده را به خود جلب کند.

طراحی بسته بندی مواد غذایی

2. Mirzam Chocolate طراحی بسته بندی شکلات

شکلات میرزام با این طرح بسته بندی مواد غذایی که به زیبایی مصور شده است، درمیان انواع بسته بندی شیرینی و شکلات قلب ما را به دست آورد!

میرزام فرآیند تولید شکلات را در کانون هویت برند خود قرار می‌دهد و در نتیجه، طعم فوق العاده غنی از کاکائو تیره و تصاویر را با هم تطبیق می‌دهد.

این طرح با پیروی از یک سوژه دریایی-رویایی، در لحظه‌ای که مشتری چشم  به طرح بسته بیندازد، کنجکاوی را او را برمی‌انگیزد. بسته شکلات که توسط Backbone Branding خلق شده است، یک تصویر مسحورکننده است که یک قایق روی آب را در حال حرکت در سواحل پاپوآ گینه نو به تصویر می‌کشد.

نمایش رنگارنگ آسمان پرستاره شب شگفت‌انگیز است، زیرا رنگ‌ها به یکدیگر می‌آمیزند. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که طرح نقشه پاپوآ گینه نو با دست طراحی شده ‌است و شباهت زیادی به نقشه‌های قدیمی جهان دارد.

به طور کلی، این تصویر فریبنده قطعا ارزش جایگاه خود را در لیست ما دارد! این یک نمونه عالی از طراحی بسته بندی مواد غذایی است که پازلی از قطعات به هم پیوسته و منطقی ایجاد می‌کند. در این پازل هر عنصر نقش خود را ایفا می‌کند و توجه مصرف کننده را به خود جلب می‌کند.

طراحی بسته بندی مواد غذایی

3.  Chocolocuras

Chocolocuras برندی است که محصولات مختلفی از جمله قهوه و ترافل را با طعم های مختلف از شکلات گرفته تا لیمو و پرتقال ارائه می‌دهد.

این شرکت یک طراحی بسته بندی مواد غذایی خلاقانه ارائه کرده است که با باز کردن درب آن تغییر می‌کند. شخصیت‌های مختلف می‌توانند روی بدن‌ها جای ‌گیرند، جایی که یک پلیس دزد می‌شود و یک شیر به شکارچی تبدیل می‌شود. روی هر بسته شخصیت‌های متفاوتی قرار دارند که باز کردن این محصولات را خنده‌دار و طنزآمیز می‌کند، جایی که مصرف‌کنندگان این احساس را پیدا می‌کنند که انگار بخشی از یک بازی هستند.

خود طرح دارای جلوه های بصری چشم نوازی است و ترکیبی از رنگ ها و تایپوگرافی جسورانه برای نمایش طعم هر محصول وجود دارد. ثبات در رنگ ها و تصاویر خاص، این برند را برجسته کرده و هویت آن را در بازار تقویت می‌کند.

طراحی بسته بندی مواد غذایی

4. Bozal Mezcal

Bozal برندی است که در کوهستان‌ها متولد شده است و مزکال‌های تصفیه‌شده را در مناطق Guerrero و Oaxaca در مکزیک تولید می‌کند.

نام بوزال به معنای رام نشده و از گیاه آگاو – گیاهان وحشی که برای تهیه این نوشیدنی ها استفاده می‌شود – گرفته شده است.

آنچه در مورد این طراحی بسته بندی مواد غذایی جالب است، بطری های سرامیکی روستایی سفارشی است که  مزکال ها در آنها بسته بندی می‌شوند. رنگ‌های خاکی نشان ‌دهنده گونه‌های مختلف هستند و حس سنتی و ممتازی را به شما می‌دهند.

طراحی مینیمال و در عین حال مدرن است و برچسب کاغذی با بافت سنگین نشان دهنده خاک شنی است که در آن آگاو رشد می‌کند. شخصیت برند را به نمایش می‌گذارد و داستان مزکال را بیان می‌کند.

تمیز و ساده است، با استفاده محدود از عبارات. تایپوگرافی sans serif حس لوکسی را به این نوشیدنی ها می‌بخشد.

طراحی بسته بندی مواد غذایی

5. Good Hair Day Organic Pasta طراحی بسته بندی خلاقانه ماکارونی

برای مصرف کنندگان و طراحانی که عاشق طراحی عالی بسته بندی مواد غذایی هستند، پاستا ارگانیک Good Hair Day Greenomic یک روشن کننده واقعی روز است. یک بسته بندی مقوایی که پاستاهای اصیل ایتالیایی ساخته شده با مواد طبیعی را در خود جای داده است. این بسته بندی دو هدف عمده دارد: جلب توجه و تاکید بر کیفیت محصول.

این یک داستان برندسازی موفق است. محصولاتی است که در قفسه ها برجسته می شوند و جذابیت بیشتری را برای مصرف کنندگان به ارمغان می‌آورند. طراحی پاستای ارگانیک Good Hair Day به ما می آموزد که خلاقیت و اصالت می تواند تفاوت را ایجاد کند.

موهای موج دار، مجعد و صاف بر رنگ طبیعی پاستا تاکید دارند. آنها با حروف ساده و تایپوگرافی برجسته ترکیب شده‌اند و ظاهری شیک را ارائه می‌دهند.

طراحی بسته بندی مواد غذایی

6.  Loving Earth Chocolates

شکلات های زمین دوست داشتنی از مواد باکیفیت و ارگانیک تهیه شده‌اند. در واقع، کاکائوی خامی که آنها استفاده می‌کنند توسط جامعه Ashaninka در آمازون و در پرو تولید می‌شود، که منطقه‌ای است که کاکائو از آن منشا گرفته است.

این طراحی بسته بندی مواد غذایی از رنگ های طبیعی پررنگ استفاده می‌کند که جنبه ارگانیک محصولات و کیفیت برتر آنها را نشان می دهد. هر شکلات دارای حروف درشت بزرگی است که بر طعم تاکید دارد و دانه های ردیف کاکائو در وسط بسته بندی باعث جلب توجه می‌شود و در عین حال ماهیت نام تجاری را نشان می‌دهد – عنصری کلیدی که باعث می‌شود برند در بازار قابل تشخیص باشد.

طراحی بسته بندی مواد غذایی

7. ALE+WANG Cremes

کرم های ALE+Wang از مواد تازه و کاملا طبیعی ساخته شده‌اند و تصاویر رنگارنگ بزرگ روی این طرح بسته بندی مواد غذایی بر طعم های باورنکردنی آنها تاکید دارد. این جلوه‌های بصری تازه تمرکز اصلی بسته بندی است و پاشیدن شیر نارگیل حس حرکت و انرژی را منتقل می‌کند. رنگ های طبیعی و تایپوگرافی جسورانه بر طعم محصولات تأکید می کنند.

این طراحی بسته بندی مواد غذایی مانند خود محصولات منحصر به فرد است. و الهام بخش یک ارتباط جهانی است که مردم را دور هم جمع می‌کند. با توجه به اینکه مصرف کنندگان برندهای واقعی‌تر و صادق‌تر را انتخاب می‌کنند، ظاهر طبیعی و تازه این طراحی این محصولات را جذاب می‌کند.

طراحی بسته بندی مواد غذایی

8. Willie’s Cacao Truffles بسته بندی هارد باکس

برند برنده جوایز Willie’s Cacao، نسخه محدودی از ترافل ها را با مغزهای مایع رویایی (تمشک، ماچا و چای سبز برشته) عرضه کرده است. این رنگین کمان از لذت های ترافل منجر به یک طراحی برجسته و تاثیرگذار و مجلل شده است که هویت برند را تقویت می‌کند.

تصاویر موجودات عرفانی جادویی به نمایش می‌گذارند و به عنوان شخصیت های اغوا کننده‌ای عمل می‌کنند که مصرف کنندگان را برای انتخاب این محصولات مجذوب می‌کند.

طراحی بسته بندی مواد غذایی

9. RightRice بسته بندی پاکتی

RightRice یک محصول غلات گیاهی است که سرشار از فیبر و پروتئین است. طعم آن درست مانند برنج سفید سنتی است، اما جایگزین سالم تری با کربوهیدرات کم است. مصرف کنندگان می توانند از طعم های مختلف آن از جمله سبزی، سیر، لیمو ترش و فلفل لیمو لذت ببرند.

این طرح بسته بندی غذای خشک دارای یک پنجره به شکل یک کاسه برنج است که به افراد امکان می‌دهد ظاهر واقعی محصول را ببینند. استفاده از رنگ مشکی در ترکیب با حروف درشت بزرگ که بر نام محصول تاکید دارند، احساس لوکس بودن را به شما می‌دهد و پیام‌های بالای کاسه، مواد گیاهی را برجسته می‌کند.

طراحی بسته بندی مواد غذایی

10. Gritz لیبل بطری

Gritz یک شرکت آبجوسازی ایتالیایی است که آبجوهایی با طعم های مختلف تولید می‌کند. آنها در بطری های شیشه‌ای قهوه ای با طراحی بسته بندی غیر معمول که داستان خانواده گریتز را روایت می‌کند، عرضه می‌شوند.

هر بطری و طعم متفاوت نمایانگر چهره‌ای متفاوت است. شخصیت‌ها شامل مادربزرگ، مادر، پدر و همسر هستند که به سبکی مدرن و کنایه آمیز به تصویر کشیده شده اند.

داستان جالب است و می‌گوید که مادربزرگ میراث خود را به کلودیو، برادرزاده‌اش، واگذار کرد تا یک کارخانه آبجوسازی باز کند – رویایی که او مدت‌ها آرزویش را داشت.

این طرح بسته بندی مواد غذایی شامل یک آرم دست نویس و حروف درشت بزرگ با نام خانواده است. تصویرسازی شخصیت ها چشم نواز است و ظاهر واقعی مردم را منعکس می‌کند. این یک نمونه عالی است که دارای بسته بندی غیرعادی است که محصولات را برای مصرف کنندگان خاص و جذاب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: