۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

 بسته بندی غذای بیرون بر، تمام این موارد فروش شما را بالا می‌برند

توسط سحر محمدحسینی | ۱۵ آبان ۱۴۰۲

یکی از مسائل مهمی که تولیدکنندگان غذاهای آماده که رستوران‌ها و فست فودی ها و کیترینگ ها به آن توجه ویژه‌ای دارند و دغدغه اصلی آن‌ها محسوب می‌شود، بسته بندی غذای بیرون بر است. چراکه علاوه بر طعم و کیفیت غذا، ظاهر و بسته بندی آن نیز برای مشتری و مصرف‌کننده حائز اهمیت بوده و نوعی مزیت رقابتی به‌حساب می‌آید.

این بسته‌بندی‌ها دارای ابعاد و جنس و کیفیت چاپ متفاوتی بوده و توسط مشتریان که عمدتاً تهیه‌کنندگان غذا هستند به تعداد بالا و با طرح و نظر خودشان چاپ و تولید می‌شود. بهترین بسته بندی غذای بیرون بر همان‌طور که از نامش پیداست برای پک کردن و حمل‌ونقل غذا به بیرون از رستوران قابل‌استفاده است، پس هرچه این بسته بندی باکیفیت‌تر، سبک‌تر و راحت‌تر باشد و تنوع بالایی داشته باشد هم‌غذا سالم و گرم به دست مشتری می‌رسد و هم مشتری از تحویل گرفتن غذا در این بسته‌بندی‌ها رضایت کامل پیدا می‌کند.

ابعاد و اندازه های مختلف یکی از آیتم های بسته بندی غذاست
ابعاد و اندازه های مختلف یکی از آیتم‌های اصلی است

 کاربردها و مزیت‌های بسته بندی غذای بیرون بر

این بسته‌های غذای رستورانی که عمدتاً بیرون بر هم هستند، جهت حمل انواع ظروف غذای آلومینیومی و فومی مورداستفاده قرار می‌گیرد و همچنین برخی مدل‌های بسته‌بندی‌ها دارای فضای اضافی جهت قرار دادن سرویس غذا شامل سالاد، نوشابه، قاشق و چنگال، نمک، فلفل، سماق و…  هستند.

استفاده از بسته بندی غذا مزایای زیادی برای صاحبان کسب‌وکار داشته و بسته بندی اگر اصولی و مطابق با استاندارد باشد، مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کرده و خواهان استفاده از بسته بندی غذا می‌شوند. استفاده از بسته بندی غذای بیرون بر مزایای بسیاری داشته که برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

حفظ کیفیت و گرمای غذا از آشپزخانه رستوران تا منزل مشتری

جنس مقوای استفاده‌شده در این بسته‌بندی‌ها باید به صورتی باشد که از اتلاف گرمای غذا و از سرد شدن سریع آن جلوگیری می‌کند.

حفاظت از غذا در برابر گردوخاک، رطوبت و ضربه

جنس اکثر بسته‌بندی‌های غذای بیرون بر از متریالی است که در مقابل ضربه و فشار و رطوبت تا حد زیادی از غذا محافظت کرده و باعث می‌شود حمل و ارسال آن درب منزل مشتری با سرعت و دردسر کمتری انجام می‌شود.

 امکان طراحی و چاپ بر روی آن

بر روی این جعبه‌ها امکان چاپ طرح، لوگو، اطلاعات رستوران و کترینگ که شامل آدرس و شماره تلفن، پیج اینستاگرام، وب‌سایت و… وجود دارد که این کار بر روی برند سازی شما بسیار تأثیرگذار است.

جنس محصولات
جنس به کار رفته در این بسته بندی ها از غذا حفاظت می کند.

انواع بسته بندی غذا بیرون بر

بسته بندی غذای بیرون بر، برحسب شکل ظاهری، نحوه باز و بسته شدن، ابعاد و کاربرد مدل‌های متنوعی دارند که این مدل‌ها عبارت‌اند از

علاوه بر این دسته‌بندی، بسته‌های غذای بیرون بر دارای مدل‌های مختلفی است که شامل:

مدل یک‌تکه

یکی از مدل‌های متداول و پرمصرف بسته بندی غذای رستوران‌ها بسته غذای یک‌تکه است. این جعبه در ابعاد تک پرسی (یک عدد ظرف غذا + مخلفات)، دو پرسی (دو عدد ظرف غذا + مخلفات)، سه پرسی (سه عدد ظرف غذا + مخلفات) و …  تولید می‌شود. در این مدل درب جعبه به زیرِ متصل می‌شود و ازنظر اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

جعبه غذا دوتکه (زیررویه)

این نوع بسته غذای بیرون بر به‌صورت درب و زیرِ جدا تولید می‌شود و درب بر روی زیرِ قرار می‌گیرد. این مدل برای حالت‌هایی که تعداد زیادی بسته روی‌هم چیده می‌شود بسیار مناسب است چراکه تحمل وزن بالایی دارد. همچنین درب و زیرِ را می‌توان از دو جنس متفاوت تولید کرد که فقط چاپ را بر روی درب بسته انجام داد که هم شکیل‌تر بوده و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

جعبه غذای دسته‌دار

این مدل به دلیل دسته‌دار بودن و حمل آسان آن از محبوب‌ترین مدل‌های بسته بندی غذای بیرون بر است. در این مدل درب بسته به‌صورت دسته‌دار طراحی می‌شود که این دسته از استحکام بالایی برخوردار است و به‌راحتی تا چند کیلو وزن غذا را تحمل می‌کند. این مدل در هر ابعادی قابل‌تولید بوده، از ابعاد بزرگ گرفته تا کوچک متناسب با نیاز و سفارشی که مشتری می‌دهد.

جنس بسته بندی غذای بیرون بر

بسته بندی غذای بیرون بر باید از جنس‌های مختلفی تولید شوند که متناسب با ابعاد جعبه و وزنی که باید تحمل کند متفاوت باشد. این بسته‌ها از مقوا و کارتن‌هایی تولید می‌شود که عبارت‌اند از:

در ادامه همراه ما باشید، به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

مقوا کرافت

بسته بندی غذای کرافت یکی از متداول‌ترین مدل‌های جعبه غذا است که از جنس مقوای کرافت تولید می‌شود. این مقوا دارای گرماژ 500 گرم است که به‌راحتی می‌تواند انواع ظروف غذا را با وزن‌های مختلف تحمل کند.

جعبه غذا سفید

این مقوا مانند تمام مقواهای موجود در بازار، گرماژ های متفاوت و سایزهای مختلفی داشته و هر چه لایه مقوایی که استفاده می‌شود ضخیم‌تر باشد، درجه مرغوبیت آن بالاتر می‌رود و به همین دلیل یکی از پرمصرف‌ترین مقواها در صنعت بسته بندی و ساخت جعبه به شمار می‌رود. همچنین این مقوا به خاطر جنس لطیفی که دارد چاپ روی آن راحت‌تر انجام‌شده و کیفیت چاپ روی آن بهتر می‌شود.

جعبه غذا گلاسه

جعبه غذای گلاسه جنس بهتری نسبت به انواع دیگر جعبه‌ها دارد. این نوع جعبه به دلیل جنسی که دارد امکان استفاده از روکش سلفون مات و سلفون براق برای آن موجود است.

قیمت بسته بندی غذای بیرون بر

قیمت نهایی بسته بندی غذای بیرون بر به عوامل مختلفی بستگی دارد و برابر با جمع کل هزینه‌هایی است که در تولید و تحویل بسته بندی قرار می‌گیرد. این هزینه‌ها می‌توانند شامل این موارد باشند:

با در نظر گرفتن همه این هزینه‌ها، قیمت بسته بندی غذای بیرون بر محاسبه می‌شود و این قیمت با توجه به تعداد مشتریان موردنظر، بهره‌وری و اعتبار برند ممکن است متفاوت باشد.

انواع و اقسام مدل ها
انواع و اقسام مدل ها را می توان برای بسته بندی غذا سفارش داد

نکاتی برای انتخاب بهترین بسته بندی غذای بیرون بر

لازم است قبل از انتخاب بسته بندی غذای بیرون بر یک سری نکات را مدنظر داشت تا بهترین انتخاب را داشته باشیم و غذایی که آماده کرده‌ایم با بهترین کیفیت به دست مشتری رسیده تا آن‌ها رضایت کامل هم از غذای سفارش داده خود داشته باشند و هم از نوع بسته بندی. برخی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب بهترین بسته بندی غذای بیرون بر عبارت‌اند از:

توجه به کیفیت غذا

مهم‌ترین نکته در انتخاب و سفارش بسته بندی غذا این است که کیفیت سفارشی که شما ارائه می‌کنید مناسب باشد. سپس شما می‌توانید اقدام به بسته بندی غذای خود کنید تا تأثیر بیشتری روی مشتری داشته باشد.

گزینه‌های غذایی مناسب

بررسی کنید که آیا شما، مجموعه‌ای از گزینه‌های غذایی مناسب را در منوی خود برای نیازهای خریدار ارائه می‌دهید یا نه؟ داشتن غذاهای مختلف در منوی رستوران‌ها و همچنین در نظر گرفتن بسته بندی مناسب برای هرکدام می‌تواند در جذب مشتری تأثیر بسزایی داشته باشد

اطمینان از تحویل غذای تازه به مشتری

تازه بودن غذا هم برای صاحب رستوران و هم مشتری بسیار مهم است. مطمئن شوید که شما دستورالعمل‌های مربوط به نگهداری، بسته بندی و حمل‌ونقل غذا را رعایت می‌کنید تا غذا را تازه و خوش‌طعم به دست مشتری برسانید.

قیمت مناسب

بررسی قیمت پک بسته بندی غذا در مقایسه با سایر رستوران‌ها می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند؛ اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که ارزش غذا بسیار مهم است و انتخاب ارزان‌ترین گزینه همیشه بهترین انتخاب نیست.

سلامتی و بهداشت

مطمئن شوید که در تهیه و تولید جعبه‌های بسته بندی استانداردهای بهداشتی لازم رعایت شده است. همچنین برای اطمینان از سالم بودن غذایی که می‌خواهید به دست مشتری برسانید باید از تمیز بودن محیط آشپزخانه مطمئن بوده و دقت داشته باشید که کارمندان از ابزارهای بهداشتی مانند دستکش و کیسه‌های مخصوص استفاده می‌کنند.

زمان تحویل

بسته بندی غذای بیرون بر باید طوری طراحی شود که علاوه بر محکم و باکیفیت بودن، به سهولت بازو بسته شود تا غذا را داغ و سالم در کمترین زمان ممکن با بهترین نوع بسته بندی به دست مشتری برساند.

مدت گرم نگه‌داشتن غذا

همان‌طور که گفتیم جعبه بسته بندی باید این‌گونه باشد که بعد از ریختن سفارش موردنظر داخل ظرف مربوطه باید حتماً توانایی گرم نگه‌داشتن غذا را داشته باشد و غذا را تازه و گرم به مقصد برساند.

جنس محصول
جنس محصول هم برای مشتری و هم صاحب رستوران مهم است

ظروف بسته بندی غذای بیرون بر

همان‌طور که بارها گفته شد بسته بندی غذا جزو نیازهای اصلی در همه‌ی موارد بوده است. مثلاً اگر در منزل غذای باقی‌مانده به‌طور صحیح بسته بندی نشود در این صورت به‌سرعت فاسد خواهد شد. در رستوران‌ها نیز استفاده از ظروف بسته‌بندی‌شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چراکه  بدون وجود ظروف بسته بندی و انتقال مواد غذایی کسب‌وکار در رستوران رونق کافی نخواهد داشت ولی استفاده از هرگونه ظروفی برای بسته بندی گزینه‌ی مناسبی نیست چراکه مواد غذایی توانایی آن رادارند که به‌سرعت تخریب‌شده و به‌سرعت سلامت ما را تحت کنترل قرار دهند و حتی در برخی از مواقع به مشکلات جبران‌ناپذیری منجر گردد. به همین دلیل باید راهکارهای لازمی که در مورد انتخاب بهترین بسته بندی غذای بیرون بر گفته شد را در نظر داشته باشید.

آیا امکان چاپ و طراحی بر روی بسته بندی غذای بیرون بر وجود دارد؟

بله با توجه به نوع مقوا و متریال به کار رفته در بسته بندی می توان لوگوی رستوران، اطلاعات و حتی استیکرهای مختلف را بر روی آن چاپ کرد

بسته بندی غذای بیرون بر چه ابعادی دارند؟

ابعاد این بسته بندی ها با توجه به نوع غذا و مخلفاتی که در کنار آن قرار میگیرد فرق می کند.

با استفاده از این بسته بندی ها، غذا تا چه مدت گرم می ماند؟

به علت استفاده از مقوا چند لایه، بسته بندی عایق گرما است و تا وقتی که پک غذا به مشتری تحویل داده شود غذا سرد نمی‌شود؛ البته که زمان تحویل غذا بیش از حد نباید طولانی باشد، در این صورت غذا مقداری سرد می‌شود.

نتیجه‌گیری

وقتی به دنبال شروع یک کار درزمینه مواد غذایی هستید باید همیشه این نکته را مدنظر داشته باشید که اول‌ازهمه کیفیت مواد غذایی خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کرده و سپس باید به دنبال انتخاب یک بسته بندی غذای بیرون بر درست، استاندارد و اصولی باشید تا در کنار کیفیت بالای مواد غذایی، بسته بندی و ارسال درست و سالم غذا به دست مشتری نیز از عوامل پیشرفت در کار و جذب بیشتر مشتری خواهد بود.شرکت پویا فراز خلاق که سال‌هاست درزمینه تولید بسته بندی غذای بیرون بر و سایر محصولات فعالیت دارد همیشه سعی داشته تا بهترین محصولات را تحویل مشتری داده تا هم رضایت آن‌ها را کسب کرده و هم جمع مشتریان خود را جمع‌تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: