۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

لانچ باکس چیست و انواع آن کدام است؟

توسط پویا فراز خلاق | ۱۶ آبان ۱۴۰۱

یکی از مهم‌ترین اصول در نظم و نگهداری، انواع بسته‌بندی بوده که می‌تواند نشانه‌ای از ارزش کالا نیز باشد. در حال حاضر، بسیاری از فروشندگان و خریداران از ظروف غذای یکبار مصرف برای بسته‌بندی‌های خود استفاده می‌کنند. این نوع ظروف انواع مختلفی داشته و در بازار داخلی طرفداران بسیاری دارند. همچنین طراحی ظاهری بسیار لوکس و زیبا در انواع ظروف یکبار موجب استفاده گسترده‌تر این ظروف می‌شود. از انواع ظروف یکبار مصرف پرکاربرد، ظروف لانچ باکس هستند. در این مقاله اطلاعات کاملی در رابطه با انواع ظروف لانچ، کاربرد آن‌ها و عوامل موثر بر قیمت گفته می‌شود که خریداران و تولیدکنندگان می‌توانند با استناد به این مطالب، با توجه به نیاز خود، خرید مطلوبی را داشته باشند.

لانچ باکس چیست؟

ظروف یکبار مصرف تنوع زیادی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به لیوان‌های ساده و طرح‌دار، قاشق و چنگال یکبار مصرف و غیره اشاره کرد. یکی از پرکاربردترین انواع ظروف یکبار مصرف در سراسر دنیا، لانچ باکس‌ها هستند. از این ظروف اغلب برای نگهداری غذا، سبزیجات و حتی غذاهای آماده استفاده خواهد شد. تفاوت این ظروف با بشقاب‌های یکبار مصرف، در این است که بشقاب‌ها درب ندارند ولی باکس‌ها اینگونه نیستند. همچنین اندازه این باکس‌ها بسیار بزرگتر از بشقاب‌ها خواهد بود. استفاده از این ظروف بسیار در جامعه امروز رواج داشته و در اغلب مراسمات عروسی، مهمانی و حتی عزاداری‌ها استفاده شده و جایگاه مهمی دارند.

از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این ظروف، استفاده راحت از آن‌ها است. در گذشته، مشکلات زیادی در پی استفاده از ظروف معمولی به وجود می‌آید، مانند شکستن ظروف، مصرف زیاد آب برای شستشو و غیره که در واقع همین موارد موجب رو آوردن افراد به ظروف یکبار مصرف از جمله باکس‌های لانچ شده است.

لانچ باکس یکبار مصرف کیک

یکی از کاربردی‌ترین انواع لانچ باکس، ظروف درب دار کیک است. این ظروف در بسیاری از تولدها برای نگهداری از کیک استفاده می‌شود که با بستن درب آن از خشک شدن کیک و آلودگی جلوگیری می‌شود. به دلیل در دار بودن این ظروف، مواد غذایی که داخل آن‌ها قرار می‌گیرند، تازه مانده و کهنه نمی‌شود.

باید توجه داشت که کیفیت ظروف لانچ باید بالا بوده و از مواد اولیه و متریال درجه یک تولید شده باشند، تا آسیب و آلودگی به مواد غذایی درون آن‌ها وارد نشود. شرکت پویا فراز خلاق این اطمینان را به خریداران خود می‌دهد که محصولات شرکت هیچ‌گونه صدمه‌ای به سلامت آن‌ها وارد نمی‌کند. همچنین قیمت این باکس‌ها بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

انواع ظروف غذای لانچ باکس

ظروف غذای لانچ باکس انواع مختلفی دارند و از جنبه‌های متنوعی نظیر جنس، کاربرد، رنگ، طرح و حتی اندازه با یکدیگر تفاوت دارند.

انواع ظروف لانچ از نظر متریال ساخت

بر خلاف نظر عموم تمامی باکس لانچ‌های موجود در بازار از جنس پلاستیک نبوده و یا کاربرد مشابهی با یکدیگر ندارند. در واقع این ظروف سه نوع اصلی دارند که شامل موارد زیر می‌شود؛

ظروف لانچ پلاستیکی: ظرف پلاستیکی در دار یکی از پرمصرف‌ترین ظروف لانچ هستند که در مراسمات و مهمانی‌ها بسیار کاربرد دارند. از این نوع باکس‌ها برای نگهداری میوه، سبزیجات و موادی از این قبیل استفاده می‌شود. ظروف لانچ پلاستیکی عمدتا از پلاستیک شفاف و طلقی تولید شده و ابعاد مختلفی دارد. برخی از ابعاد این ظروف برای سرو غذا نیز مناسب هستند.

لانچ فومی: از انواع دیگر ظروف لانچ، باید به باکس‌های فومی یا کاغذی اشاره کرد. این نوع ظروف برخلاف انواع باکس‌های پلاستیکی، شفاف نبوده و محتوای درون آن‌ها قابل مشاهده نخواهد بود. از ظروف فومی برای پخش و نگهداری غذای گرم استفاده می‌شود.

ظروف لانچ کاغذی و مقوایی: این ظروف لانچ اغلب از جنس مقوای کرافت ساخته می‌شوند. طراحی آن‌ها به صورت کاسه‌ای بوده و از لحاظ قیمتی نیز بسیار مقرون به صرفه هستند. همانطور که مشخص است، امکان چاپ بر روی لانچ‌های کاغذی و مقوایی بیشتر بوده و می‌توان انواع چاپ‌های چند رنگ را بر روی این جنس از مواد اولیه انجام داد. همچنین می‌توان این ظروف را به صورت پنجره‌دار و بدون پنجره طراحی کرد. در نوع پنجره دار، محصول درون باکس قابل مشاهده خواهد بود.

انواع لانچ باکس کاغذی از نظر اندازه و شکل

همانطور که گفته شد، لانچ باکس‌ها اندازه‌ای مختلفی دارند. ظروف لانچ کوتاه دارای طول کمتر ولی عمق بیشتری است. ظروف لانچ بلند بر خلاف نوع کوتاه، طول بلندتری داشته ولی عمق آن کم است. به طور کلی باید گفت که لانچ‌های کوچک، دارای عمق بیشتری هستند و برعکس آن نیز صدق می‌کند. یکی از اشکال این ظروف، مستطیلی شکل بوده و برخی دیگر که اندازه‌های بزرگتری دارند، مربعی هستند.

ظروف لانچ کاسه‌ای کاغذی

ظروف لانچ کاسه‌ای کاغذی

انواع لانچ باکس مقوایی از نظر رنگ و طرح

یکی دیگر از نکاتی که در زمان خرید لانچ باکس باید بررسی شود، رنگ و طرح این ظروف است. رنگ اغلب ظروف لانچ تولیدی، سفید یا بی‌رنگ است. این در حالی است که باکس‌های رنگی نیز طراحی شده و در بازار موجود هستند. این ظروف در رنگ‌های نارنجی، آبی و سبز دیده می‌شوند. افرادی که به دنبال ظروف منحصر به فرد در مهمانی‌های خود هستند، می‌توانند از این نوع باکس‌های رنگی استفاده کنند. همچنین این ظروف از نظر طرح به دو گروه زیر تقسیم می‌شوند؛

نوع چاپ مورد استفاده در لانچ باکس مقوایی

ظروف لانچ مقوایی برای حمل کیک و شیرینی

ظروف لانچ مقوایی برای حمل کیک و شیرینی

کاربرد ظروف لانچ باکس

این نوع ظروف در دار یکبار مصرف کاربرد و مصارف گوناگونی داشته که شامل موارد زیر می‌شوند؛

برای تهیه این ظروف می‌توان از سایت شرکت پویا فراز خلاق اقدام کرده و انواع مدل‌های لانچ باکس در ابعاد و اندازه‌های مختلف را مشاهده نمود. تولیدات این شرکت پاسخگوی تمامی نیازهای مشتریان خواهد بود.

عوامل موثر بر روی قیمت ظروف لانچ

قیمت این نوع از ظروف یکبار مصرف، تابع مسائل مختلفی خواهد بود. به طور مثال لانچ باکس‌های بلندتر قیمت متفاوتی با لانچ‌های کوتاه دارند. همچنین نوسانات قیمتی بازار و نوسان ارز نیز می‌تواند بر روی قیمت تمام شده این ظروف تأثیرگذار باشد. نوع ظروف لانچ می‌تواند قیمت را تغییر دهد، به طور مثال ظروف لانچ طراحی شده، قیمت بیشتری به نسبت ظروف ساده دارند. در نهایت هر برندی، قیمت متفاوتی برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. شرکت پویا فراز خلاق برای این سری محصولات خود قیمت مقرون به صرفه‌ای در نظر گرفته که با توجه به کیفیت محصولات، این قیمت کاملاً مناسب به نظر می‌رسد.

سوالات متداول

آیا فوکری و لانچ باکس از یک نوع هستند؟

فوکری نیز از مجموعه ظروف یکبار مصرف است که شباهت بسیاری به ظروف لانچ دارد. این نوع ظروف یکبار مصرف درب دار، برای حمل غذای آماده و همچنین نگهداری میوه و سبزی استفاده می‌شود. در واقع ظروف لانچ، زیر مجموعه فوکری به حساب می‌آیند.

انواع مدل ظروف لانچ کدام است؟

همانطور که اشاره شد، ظروف لانچ و فوکری از کاغذ و مقوا ساخته می‌شوند. همچنین از لحاظ مدل و شکل در سه مدل گرد، مربع و مستطیل با اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند.

ظروف لانچ کاغذی به چه صورت هستند؟

ظروف لانچ کاغذی در دو مدل بدون پنجره و پنجره دار تولید می‌شود. کاغذ مورد استفاده برای ساخت این ظروف کاغذ کرافت بوده که به صورت سه لایه متالایز کاربرد داشته و از نفوذ روغن جلوگیری می‌کند. همچنین در برخی برندها، این کاغذها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که امکان استفاده از ظروف کاغذی درون فر و ماکروفر نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: