۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

قیمت کارتن میوه | بهترین قیمت‌های سال 1402

توسط سحر محمدحسینی | ۲۰ آبان ۱۴۰۲

بسته‌بندی و کارتن کردن هر محصول نشان‌دهنده هویت آن محصول است. چراکه مشتریان قبل از اینکه خود محصول را مشاهده کنند، به سمت بسته‌بندی و ظاهر آن جذب می‌شوند و بعدازآن است که مشتری متوجه محصول داخل بسته‌بندی می‌شود و برای خرید لحظه‌ای آن تصمیم می‌گیرد. در بسته‌بندی میوه‌ها مخصوصاً میوه‌های صادراتی بسته‌بندی یکی از نقش‌های مهم را در محافظت از محصول دارد که آن را سالم به مقصد برساند. همچنین با توجه به اینکه میوه‌ها با کارتن میوه برای فروش عرضه می‌شوند پس طراحی، رنگ‌بندی و کیفیت کارتن باید طوری باشد که خریداران را برای تهیه آن محصولات تشویق کند.

عوامل مؤثر در قیمت کارتن میوه

صادرکنندگان و فروشندگان میوه باید هم به کیفیت و زیبایی کارتن میوه‌ و هم به قیمت کارتن میوه نیز توجه کنند، چراکه در هر کارتن تعداد مشخصی میوه قرار می‌گیرد و بعد از بسته‌بندی حجم انبوهی از میوه‌ها، فروشندگان آن‌ها را برای عرضه در بازار چه داخلی و چه بین‌المللی ارسال می‌کند؛ بنابراین قیمت کارتن نقش مهمی در هزینه نهایی صادرات میوه داشته و فروشندگان باید عوامل مؤثر در این موضوع را بشناسند تا بتوانند تخمین دقیقی از قیمت بسته‌بندی میوه‌ داشته باشند.

برای تخمین دقیق قیمت کارتن میوه لازم است که تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این محصولات عواملی را که در تعیین قیمت بسته‌بندی‌ میوه مؤثر هستند را بشناسند. این عوامل عبارت‌اند از:

مواد استفاده‌شده برای تولید کارتن میوه

مواد و متریال انتخاب‌شده برای کارتن  میوه همیشه نقش اول را در تعیین قیمت این بسته‌بندی‌ها ایفا می‌کند و برای انتخاب مواد و متریال بسته‌بندی باید چند نکته را در نظر داشت. ابتدا نوع میوه‌ای که قرار است در کارتن حمل شود را باید مشخص کرد و سپس تعداد میوه‌هایی که در یک کارتن قرار می‌گیرد، نحوه انبار کارتن‌ها و همچنین چگونگی حمل‌ونقل آن‌ها، همه این موارد مشخص‌کننده مواد و متریال انتخابی برای کارتن میوه خواهد بود.

برای بسته‌بندی میوه‌های صادراتی نیز باید کشور مقصدی که صادرات میوه به آن انجام می‌شود، علاقه و سلیقه مشتریان و… هم در انتخاب بسته‌بندی میوه صادراتی نقش دارند؛ بنابراین برای تخمین قیمت کارتن میوه صادراتی باید به این موارد توجه داشته باشید و بهترین مواد و متریال را برای تولید کارتن انتخاب کنید.

نوع متریال به کار رفته از عناصر اصلی تخمین قیمت
نوع متریال به کار رفته از عناصر اصلی تخمین قیمت

طراحی و چاپ کارتن میوه

با توجه به اینکه کارتن میوه مخصوصاً میوه‌های صادراتی نقش پررنگی در جلب‌توجه مشتریان و ترغیب آن‌ها به خرید دارد، باید طراحی کارتن میوه طوری باشد که کارتن زیبا و درعین‌حال جذاب باشد. لازم به ذکر است که برای طراحی این کارتن‌ها بهتر است از طرح‌های خلاقانه استفاده‌شده و همچنین بهترین رنگ‌بندی برای کارتن در نظر گرفته شود. نوع طراحی کارتن میوه، تعداد رنگ‌ها، افکت‌ها و پوشش‌هایی که برای آن استفاده می‌شود هم در قیمت کارتن میوه مؤثر هستند. اگر در طراحی کارتن میوه تمام این موارد رعایت شده باشد هزینه آن نسبت به قیمت کارتن میوه ساده‌تر که فقط از رنگ‌های ساده برای طراحی آن استفاده‌شده بیشتر خواهد بود.

ابعاد بسته‌بندی کارتن میوه

ابعادی که در بسته‌بندی کارتن میوه در نظر گرفته می‌شود هم یکی از معیارهای تعیین قیمت این بسته‌بندی‌ها است. موقع انتخاب ابعاد کارتن باید این موضوع را در نظر داشت که همیشه کارتن‌هایی با ابعاد کوچک قیمت کمتری نسبت به کارتن‌هایی با ابعاد بزرگ ندارند، چراکه ساختار کارتن، زمان صرف شده جهت مونتاژ، چیدمان و همچنین تولید کارتن ازجمله عواملی هستند که در تعیین قیمت کارتن میوه تأثیرگذار هستند.

محافظت از میوه هدف اصلی بسته بندی
محافظت از میوه هدف اصلی بسته بندی

میزان محافظت کارتن از محصول

مهم‌ترین نقش کارتن میوه محافظت از محصول از زمان بسته‌بندی تا رسیدن آن به دست مشتریان است و برای اینکه بسته‌بندی به‌خوبی از میوه‌ها محافظت کند پس لازم است که متریال باکیفیتی برای طراحی بسته‌بندی در نظر بگیرید که هم ضدآب بوده و هم از میوه در گرما و سرما محافظت کند. هراندازه کیفیت این متریال بیشتر و بهتر باشد و کارتن بهتر از محصولات برای سالم رسیدن به مقصد محافظت کند بنابراین قیمت کارتن میوه نیز بیشتر خواهد شد.

تعداد تیراژ کارتن و زمان‌بندی تولید آن

برای اینکه کارتن میوه باقیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای برای تولیدکننده کارتن و سپس مشتری انجام شود، بهتر است که مشتری حداقل ظرفیت موردنیاز خود را سفارش دهد که تولیدکننده هم بتواند در یک بازه زمانی مشخص تعداد انبوهی از کارتن‌های موردنیاز را تولید کرده و به‌این‌ترتیب زمان‌ بسته‌بندی هم کاهش پیدا می‌کند. همچنین، با توجه به اینکه در تولید انبوه بسته‌بندی ضایعات کاهش پیدا می‌کند، قیمت نهایی بسته‌بندی برای سفارش‌دهنده بسته‌بندی میوه کمتر خواهد بود.

کارتن های دسته دار پرطرفدارترین در بین خریداران
کارتن های دسته دار پرطرفدارترین در بین خریداران

کاغذ انتخابی برای کارتن میوه

یکی دیگر از عواملی که در تعیین قیمت کارتن میوه نقش دارد کاغذی است که برای تولید کارتن میوه انتخاب می‌شود. به‌طورکلی، کاغذ بسته‌بندی با توجه به نوع میوه‌ای که در کارتن قرار می‌گیرد، وزن آن، نیاز به تحمل رطوبت بدنه و درون بسته‌بندی و شیوه انبار و حمل‌ونقل محصول متفاوت است.

ساختار کارتن میوه

برای تولید کارتن‌های میوه‌ ساختارهای متفاوتی وجود دارد. ازجمله این ساختارها می‌توان کارتن میوه درب دار، کارتن میوه تلسکوپی، کارتن میوه کیبوردی را نام برد و همان‌طور که گفته شد با توجه به طراحی روی کارتن و لمینت کارتن میوه و تنوع رنگ‌های استفاده‌شده برای زیباتر و جذاب‌تر آن، قیمت کارتن میوه متفاوت خواهد شد. همچنین اگر بسته‌بندی میوه چاپ دار باشد، باید برای آن، کلیشه ساخته شود که این کلیشه برای چاپ روی کارتن مورداستفاده قرار می‌گیرد و هزینه کلیشه و قالب نیز به‌عنوان بخشی از قیمت کارتن میوه در نظر گرفته‌شده و در تعیین قیمت نهایی این محصول مؤثر است.

فروش کارتن میوه

رایج‌ترین کارتن‌های میوه‌ای که در بازار به فروش می‌روند بر اساس تقاضای بازارچه بازار داخلی و چه بازار بین‌المللی است و شامل مواردی همچون کارتن سیب، کارتن به  کارتن پرتقال، کارتن نارنج، کارتن لیمو، کارتن انار، کارتن خیار، کارتن گوجه و… هستند. لازم به ذکر است فروش کارتن میوه از کارخانه‌های کارتن‌سازی  به‌صورت عمده بوده و در اکثر مواقع امکان فروش به‌صورت تک وجود ندارد. فروش کارتن میوه به‌صورت عمده برای فروشندگان به‌صرفه‌تر است چراکه تولید کارتن در تیراژ بالا ارزان‌تر بوده و با توجه به نوع کارتن و ابعاد درخواستی آن می‌توان کراتنی ارزان تهیه کرد.

صادرات میوه یکی از عوامل اصلی برای کارتن کردن میوه
صادرات میوه یکی از عوامل اصلی برای کارتن کردن میوه

فروش کارتن میوه صادراتی

ایران یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صادرکننده میوه و صیفی‌جات به دیگر کشورها هست، چراکه با توجه به اقلیم خوب، توانایی پرورش تمامی میوه‌های فصول مختلف را دارد و سهم انبوهی از آن‌ها نیز صادر می‌گردد. بسته‌بندی‌های کارتنی یکی از مناسب‌ترین انواع کارتن‌هایی است که برای جابه‌جایی و حمل‌ونقل میوه و صیفی‌جات مورداستفاده قرار می‌گیرد، چراکه با توجه به قابلیت چاپ بالا، بهتر به نظر می‌رسد و هم‌چنین با مقاومت خوبی که دارند محصولات را سالم به دست مشتری می‌رسانند. ازآنجایی‌که صادرات میوه توسط کانتینرهای متفاوت و در مسیرهای دشوار و سخت صورت می‌گیرد، متریال استفاده‌شده در کارتن میوه صادراتی بسیار مهم دارد چراکه ممکن است در طولانی‌مدت باعث خراب شدن بار شوند.

انواع کارتن‌های میوه صادراتی

کارتن سه لایه

کارتن بسته‌بندی میوه از جنس ورق سه لایه با رویه سفید  است و اطلاعات مهم محصول بر روی آن با چاپ افست درج‌شده است همچنین جعبه میوه صادراتی دارای هزینه حمل پایینی است زیرا این کارتن بسته‌بندی میوه به‌صورت چسب شده به  مشتری تحویل داده می‌شود. کارتن‌های سه لایه خود انواع مختلفی دارند که عبارت‌اند از:

 الف. کارتن سه لایه تک ردیفه

این نوع کارتن‌های سه لایه با چسب به هم وصل شده و به مشتری تحویل داده می‌شود که این حالت هزینه حمل بسیار بالایی دارد. چینش میوه‌ها در این نوع کارتن تک ردیفه به‌صورت ردیف‌های تکی است.

ب. کارتن سه لایه دو ردیفه

این کارتن‌ها معمولاً برای بازارهای داخلی ارزان‌قیمت استفاده‌شده و قهوه‌ای‌رنگ هستند. میوه‌ها در آن به‌صورت دو ردیفه جای می‌گیرند و حتی گاهی به‌صورت تکی نیز میوه‌ها را در آن‌ها جای می‌دهند.

پ. کارتن سه لایه دردار

یکی دیگر از انواع کارتن سه لایه نوع دردار آن است و چاپ روی این کارتن از نوع رنگی است.

کارتن دردار برای محافظت بیشتر
کارتن دردار برای محافظت بیشتر

 کارتن دایکاتی درب دار

این نوع کارتن که چاپ عالی بر روی آن انجام می‌شود بیشتر برای بسته‌بندی میوه‌های صادراتی کاربرد دارد و با دربی که دارد حالت فانتزی داشته و ازلحاظ ظاهری بسیار شیک و جذاب است. پسته و  زرشک ازجمله محصولات لوکسی هستند که برای بسته‌بندی صادراتی آن‌ها معمولاً از کارتن بسته‌بندی صادراتی دایکاتی درب دار رنگی استفاده کرد

کارتن میوه صادراتی زیره رویه

کارتن میوه زیره رویه با شانه و به‌صورت چند ردیفی استفاده می‌شود و برای بسته‌بندی میوه صادراتی کاربرد دارد.

کارتن های شانه دار برای میوه های حساس
کارتن دردار برای محافظت بیشتر

قیمت پک کارتن میوه

تهیه کارتن میوه همان‌طور که گفته شد یکی از مهم‌ترین عوامل درفروش و یا صادرات میوه در بازارهای داخلی و خارجی است و هرچقدر کارتن میوه کیفیت بالاتری داشته باشد میوه‌ها سالم‌تر و تازه‌تر به دست مصرف‌کننده می‌رسد. عوامل مختلفی در بالا و پایین بودن قیمت کارتن میوه دخیل هستند که تمامی این عوامل را باهم بررسی کردیم. قیمت پک کارتن میوه هم با توجه به اینکه باید هم متریال خوبی داشته باشد و هم طراحی جذاب و زیبا برای جذب مشتری، پس به نسبت سایر کارتن‌ها بالاتر است؛ اما چون از این پک کارتن میوه بیشتر برای صادرات میوه استفاده می‌شود پس بالا بودن قیمت کارتن برای صادرکننده زیاد مهم نیست چراکه سود بالاتری را از صادرات میوه به دست می‌آورد.

مهم‌ترین عامل تعیین قیمت کارتن میوه چیست؟

نوع میوه بسته‌بندی شده، نحوه حمل و انبار میوه و عرضه محصول در بازارهای داخلی یا خارجی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت کارتن میوه هستند.

کدام کارتن‌های میوه برای صادرات مناسب‌تر هستند؟

کارتن‌های میوه‌های صادراتی علاوه بر استحکام و کیفیت بالا باید دارای ظاهری جذاب و زیبا باشند، تا قرار دادن آن‌ها در شلف فروشگاه موجب جلب توجه خریداران شده و فروش محصول را به همراه داشته باشد.

نتیجه‌گیری

 میوه یکی از اقلام صادراتی است که احتیاج به بسته‌بندی دقیق و درست و محکم دارد که در مسیرهای طولانی و سرما و گرما آسیب‌ندیده و سالم به دست مشتری و مصرف‌کننده برسد. ازاین‌رو بسته‌بندی و کارتنی که برای میوه در نظر گرفته می‌شود باید محکم و از بهترین متریالی باشد تا میوه‌ها له و خراب به مقصد نرسد. هرچقدر کیفیت کارتن بهتر باشد، قیمت کارتن میوه هم بالاتر می‌رود و این تخمین قیمت هم بستگی به عواملی دارد که بر روی کیفیت کارتن تأثیرگذار است. شرکت چاپ و بسته بندی پویا فراز خلاق به‌عنوان یکی از طراحان و تولیدکنندگان انواع مختلف بسته‌بندی و کارتن، درزمینه تولید کارتن میوه هم تخصص داشته و با به‌کارگیری دستگاه‌های حرفه‌ای کارتن میوه را در تیراژ بالا تولید کرده که کارتن را باقیمت مناسب بری تحویل مشتری دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: