۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

 انواع هاردباکس و کاربردهای آن | کامل‌ترین بررسی

توسط سحر محمدحسینی | ۱۱ آذر ۱۴۰۲

اکثر اوقات برای جلوگیری از خراشیدگی، ضربه‌، رطوبت، گردوغبار و دیگر عوامل آسیب‌زننده به کالا، از انواع هاردباکس  استفاده می‌کنند. این نوع جعبه در کنار استحکام بالا، زیبایی و جذابیت بسیار زیادی نیز به همراه دارد که می‌توان به‌راحتی آن را شخصی‌سازی کرد. سایز هاردباکس ها متفاوت بوده و شما باید مورد مناسب خودتان را با توجه به کالای موردنظرتان انتخاب کنید. به‌طورمعمول این نوع جعبه‌ها با استفاده از مواد مقاومی همچون کارتن، فوم و پلاستیک ساخته‌شده و روی آن‌ها نیز یک روکش محافظ قرار می‌دهند تا احتمال آسیب رسیدن به محصول موردنظر را به حداقل ممکن برساند.

ساخت هاردباکس‌ها به دو روش سنتی و صنعتی انجام می‌شود که هرکدام، مزیت‌هایی برای خود دارند. درروش سنتی تمام‌کار با استفاده از دست صورت می‌گیرد و فقط اشکال کار در این است که ساختش زمان‌گیرتر باشد؛ اما به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید خلاقیت بیشتری در ساخت به خرج دهید. درروش صنعتی، تمام مراحل ساخت با استفاده از دستگاه انجام‌شده و زمان ساخت جعبه‌هاردباکس با استفاده از این روش بسیار کم‌تر است؛ اما کیفیت ساخت و استحکام بالاتری نسبت به نوع دستی دارد که این هم جزو مزایای ساخت با دستگاه محسوب می‌شود.

هاردباکس های درب دار یکی از پرکاربردترین ها
هاردباکس های درب دار یکی از پرکاربردترین ها

مزایای جعبه‌هاردباکس

بهتر است در هنگام خرید هر کالایی مزیت‌ها و ویژگی‌های آن را به‌طور کامل بررسی کرده تا نسبت به تهیه آن‌ها اطمینان کافی حاصل کنید. این موضوع در مورد جعبه‌هاردباکس نیز صدق می‌کند. به همین دلیل مزیت‌های این هاردباکس ها را بررسی می‌کنیم تا بیشتر با این محصول آشنا شوید.

 زیبایی بسیار بالا

زیبایی بالای هاردباکس اهمیت زیادی داشته و همین امر باعث فروش بیشتر می‌شود. درواقع، هرچه جعبه محصول زیبا‌تر باشد، جذابیت بیشتری برای مخاطب داشته و بهتر می‌تواند نظر او را جلب کند.

مقاومت و دوام بسیار زیاد

مهم‌ترین هدف استفاده از هاردباکس، محافظت از کالا در برابر ضربات و فشارهای موجود در هنگام ارسال است. به همین دلیل، جعبه‌هاردباکس باید استحکام خوبی داشته باشد و در برابر این ضربه‌ها، مقاومت خوبی نشان دهد.

جنس مقاوم و محکم از ویژگیهای اصلی هاردباکس
جنس مقاوم و محکم از ویژگیهای اصلی هاردباکس

 استفاده چندباره از هاردباکس و طول عمر بالای آن

عمر و ماندگاری جعبه‌ای که برای بسته‌بندی کالا در نظر دارید، مورد مهمی است که باید به آن توجه کرد. همچنین اگر جعبه‌ای قابلیت استفاده چندباره را برای بسته‌بندی داشته باشد، ارزش ارائه‌شده به مشتری افزایش پیداکرده و مشتری رضایت بیشتری از شما خواهد داشت و شمارا به دیگران نیز معرفی می‌کند.

 تنوع رنگ و طرح زیاد

تنوع رنگ و طرح‌هایی که برای چاپ هاردباکس استفاده می‌شود بسیار زیاد است و در این زمینه محدودیتی برای شما وجود ندارد و به‌راحتی می‌توانید رنگ و طرح‌ را متناسب با محصول موردنظر خود انتخاب کنید.

امکان چاپ لوگو برند بر روی جعبه

 می‌توانید برای معرفی خودتان و محصول موردنظرتان، لوگو برندتان را روی جعبه‌هاردباکس بچسبانید که این موضوع باعث می‌شود تا با مشاهده بسته‌بندی موردنظر در هرجایی، به یاد شما بیفتد.

شیک و کاربردی
شیک و کاربردی

 قرار دادن آهنربا برای باز و بسته شدن آن

باز و بسته شدن درب بسته‌بندی بسیار مهم بوده و باید به آن توجه کرد. یکی از قابلیت‌های هاردباکس ها قرار دادن آهنربا روی درب جعبه است که به این صورت کار را برای مشتری نهایی بسیار آسان می‌کند و حس رضایت و لذتی از خرید محصول شما پیدا می‌کند که همین باعث تبلیغ هاردباکس شما می‌شود.

ساختار و متریال هاردباکس

هاردباکس ها از دو قسمت اصلی تشکیل می‌شوند: جعبه مقوایی چندلایه و لایه‌ی بیرونی که از جنس نئوپان است. گاهی اوقات هنگام برش نئوپان چندین سوراخ داخل جعبه ایجاد کرده و داخل آن از آهنربا استفاده می‌کنند. افزودن این آهنربا و فضای مغناطیسی علاوه بر حس لوکس بودن تمام هاردباکس، فضای امنیتی جعبه را نیز بیشتر می‌کند.

مرحله دوم در ساخت هاردباکس که حیاتی‌ترین بخش آن است، استفاده از کاغذ نازک و انعطاف‌پذیری است که برای مطابقت با نئوپان برش داده می‌شود. این کاغذ که مقدمه ظاهر زیبای جعبه را فراهم می‌کند، به داخل و خارج آن چسبانیده می‌شود تا هیچ نئوپانی قابل‌تشخیص نباشد؛ اما اگر شما به دنبال داشتن هاردباکس خاصی هستید، می‌توانید روکش‌هایی مانند پارچه، چرم و… را در کنار بدنه مقوایی استفاده کنید و استفاده از این متریال های خاص به لوکس و شیک بودن هاردباکس کمک زیادی می‌کند.

مطالب پیشنهادی:

هاردباکس هایی با مدل ها و طرح های مختلف
هاردباکس هایی با مدل ها و طرح های مختلف

انواع هاردباکس

هاردباکس نیز مثل دیگر جعبه‌ها انواع مختلفی دارد که می‌توان با توجه نوع محصول و نیازتان گزینه مناسب را انتخاب کنید. انواع هاردباکس عبارت‌اند از:

هاردباکس تلسکوپی دوتکه

اگر به دنبال هاردباکسی هستید که بتوانید به‌راحتی درب و کفه آن را از یکدیگر جدا کنید، جعبه تلسکوپی دوتکه بهترین گزینه است. این نوع جعبه بسیار ساده بوده اما کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسبی دارد.

هاردباکس تلسکوپی سه‌تکه

این نوع جعبه دوتکه متصل‌به‌هم و یک درب جداگانه داشته و قیمت بالاتری نسبت به نوع قبلی دارد؛ اما به خاطر زیبایی و کاربرد بسیار آن، یکی از پرطرفدارترین انواع هاردباکس ها به شمار می‌رود. از جعبه تلسکوپی سه‌تکه معمولاً برای بسته‌بندی زیور‌آلات و طلا استفاده می‌شود.

جعبه‌هاردباکس کشویی

یکی دیگر از انواع هاردباکس ، هاردباکس کشویی است که به‌صورت یک یا دو طرف کشویی ساخته می‌شود. البته نوع یک‌طرفه آن طرفداران بیشتری داشته و در بازار بیشتر به فروش می‌رود. از این نوع جعبه برای بسته‌بندی ست‌های طلا، چرم، عطر و ادکلن استفاده می‌کنند.

نوع کشویی آن زیبا و کاربردی است
نوع کشویی آن زیبا و کاربردی است

جعبه‌هارد باکس کتابی

این نوع هاردباکس به‌صورت کتابی باز و بسته می‌شود و در سه نوع ساده، مگنتی و قفلی ساخته می‌شود. ساخت این نوع هاردباکس به نسبت بقیه سخت‌تر بوده و بالطبع زمان بیشتری نیز نیاز دارد. قیمت این نوع هاردباکس با توجه به ساختاری که دارد از بقیه هاردباکس ها بیشتر است.

هاردباکس چند‌ضلعی

یکی از مزیت‌های این نوع هاردباکس این است که می‌توان آن‌ها را به‌صورت ۳، ۶ و ۸ ضلعی ساخت و امکان پیاده‌سازی طرح‌های متنوع دیگری نیز روی آن وجود دارد. به دلیل اینکه این مدل هاردباکس فضای بیشتری برای قرارگیری محصول دارد و از محصول در برابر آسیب‌ها به‌خوبی محافظت می‌کند، پس می‌توان برای بسته‌بندی محصولات مختلف از این نوع استفاده کرد.

 هاردباکس استوانه‌ای

ساخت این نوع هاردباکس زمان‌بر و پیچیده بوده و به همین دلیل قیمت بالاتری دارد. بهتر است از هاردباکس استوانه‌ای برای بسته‌بندی خشکبار و پوشاک استفاده شود.

بهترین بسته بندی برای تنقلات
بهترین بسته بندی برای تنقلات

انواع کاربرد جعبه‌هاردباکس

جعبه‌های هاردباکس به دلیل ساختار مقاوم و محکم و همچنین شکیل و زیبایی که دارند، کاربردهای مختلفی نیز دارند و برای بسته‌بندی محصولات مختلف از این هاردباکس ها استفاده می‌شود. در ادامه قصد داریم انواع کاربرد جعبه‌هاردباکس را شرح داده تا بدانید که برای بسته‌بندی کدام کالاها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

بسته‌بندی لوازم‌آرایشی بهداشتی

همان‌طور که می‌دانید لوازم‌آرایشی نسبت به سرما و گرمای زیاد حساس بوده و به‌راحتی آسیب‌پذیر هستند؛ بنابراین باید جعبه‌ای را برای بسته‌بندی آن‌ها به کار گرفت که بتواند از لوازم‌آرایشی و بهداشتی در برابر این عوامل به‌خوبی مراقبت کند. یکی از کاربردهای هاردباکس، بسته‌بندی لوازم‌آرایشی و بهداشتی است.

بسته‌بندی تلفن همراه و محافظت از آن

برای بسته‌بندی تلفن همراه، از هاردباکس استفاده می‌کنند، چراکه این جعبه کمک می‌کند تا تلفن همراه در هنگام جابه‌جایی آسیب‌ندیده و سالم به دست مشتری نهایی برسد. همچنین با چاپ مشخصات کامل تلفن همراه از اصل بودن و نبودن آن نیز می‌توان مطمئن شد.

محافظت از گل ها با هاردباکس های ساده و زیبا
محافظت از گل ها با هاردباکس های ساده و زیبا

 بسته‌بندی گل

ازآنجاکه ظرافت گل‌ها بسیار زیاد است و به‌راحتی آسیب می‌بینند، بنابراین باید در بسته‌بندی آن دقت زیادی داشت و از جعبه‌ای استفاده کرد که قابلیت مراقبت از این نوع محصولات را داشته باشد. به همین دلیل هاردباکس به خاطر مقاومت بالا و میزان فضای باز زیادی که دارد گزینه مناسبی برای محافظت از گل‌ها است.

بسته‌بندی شکلات و موارد خوراکی

بهتر است برای بسته‌بندی شکلات و مواد خوراکی از هاردباکس استفاده شود، چراکه استحکام بالایی داشته و می‌تواند از این مواد حساس در برابر عوامل مختلف مانند گرما، سرما و انواع فشارها که به محصول آسیب می‌رساند، محافظت کند.

بهترین محافظ رایحه و شیشه
بهترین محافظ رایحه و شیشه

بسته‌بندی عطر و ادکلن

یکی دیگر از کاربردهای هاردباکس، بسته‌بندی عطر و ادکلن است. ازآنجایی‌که حمل‌ونقل این محصول احتیاج به مراقبت دارد پس هاردباکس بهترین گزینه است. همچنین برای حفظ ساختار و حتی بوی عطر و ادکلن بهتر است از هاردباکس استفاده کرد که نوع شیاردار آن برای سهولت در بازبسته کردن جعبه گزینه مناسبی است.

آیا امکان سفارش هاردباکس در سایزها و مدل های مختلف وجود دارد؟

بله با توجه به نوع سفارش و محصول مورد نظر می توان هاردباکس را در سایزهای مختلف سفارش داد

مدت زمان تقریبی آماده سازی هاردباکس چقدر است؟

با توجه به متریال و ساختار به کار رفته در هاردباکس مدت زمان ساخت آن فرق می کند.

نتیجه‌گیری

برای بسته‌بندی هر محصولی با حجم زیادی از بسته‌بندی‌های متنوع روبه‌رو می‌شویم که هرکدام دارای ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود هستند و این ویژگی و تنوع دست ما را برای انتخاب باز می‌گذارد. انواع جعبه‌ها برای بسته‌بندی با متریال و طراحی‌های خاصی که روی آن‌ها انجام می‌شود شانس فروش محصول را چند برابر کرده و مشتریان بیشتری را سمت شما جذب می‌کند. هاردباکس هم یکی از این نوع بسته‌بندی‌هاست که هم به محافظت کالا کمک کرده و هم ارزش و زیبایی محصول را چند برابر می‌کند. برای سفارش انواع مختلف هاردباکس با طراحی دلخواه خودتان بهتر است سری به شرکت پویا فراز خلاق زده تا با انواع مختلف هاردباکس در طرح‌ها و مدل‌های مختلف آشنا شده و هاردباکس موردنظر خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: