۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

انواع جعبه مقوایی پنجره دار

توسط پیمان پاکزاد | ۱۱ آذر ۱۴۰۱

از جعبه مقوایی پنجره دار بیشتر در بسته بندی مواد غذایی – بویژه بسته بندی شیرینی و شکلات – و در بسته بندی اسباب بازی استفاده می‌شود. حتمن شما هم موافقید که دیده شدن محصول درون بسته بندی توسط خریدار می‌تواند موجب افزایش احتمال خرید محصول شود. اینجا یک سؤال مهم پیش می‌آید: چرا تعداد بسته بندی ها و جعبه های پنجره دار کمتر از بسته بندی های بدون پنجره است؟

پیش از پاسخ به این سؤال بیایید با متداول‌ترین انواع جعبه پنجره دار آشنا شویم.

جعبه مقوایی پنجره دار را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم نمود:

جعبه هایی که پنجره آنها بدون لایه محافظ شفاف است.

پنجره بدون محافظ شفاف اجازه می‌دهد خریدار علاوه بر دیدن بخشی از محصول بتواند آن را لمس کند. محصولاتی را می‌توان به این صورت بسته بندی کرد که دارای ویژگی‌های زیر باشند:

درصورت استفاده از این نوع جعبه برای بسته بندی مواد غذایی لازم لست مواد غذایی قبلن در لفاف سلفونی بسته بندی شوند و سپس درون جعبه قرار گیرند. بیشترین محصولاتی که برای بسته بندی آنها از این روش استفاده می‌شود، محصولات پلاستیکی و چوبی، بویژه اسباب بازی ها هستند. یا پنجره این جعبه ها معمولن یا در سطح جعبه هستند و یا در نبش قرار گرفته و دو ضلع را دربرمی‌گیرند.

جعبه میوه پنجره دار مقوایی
جعبه میوه پنجره دار مقوایی
طراحی و چاپ جعبه نان صنعتی
جعبه نان پنجره دار مقوایی

جعبه مقوایی پنجره دار با لایه محافظ شفاف

در این نوع بسته بندی بخشی از محصول قابل رؤیت است اما عریدار امکان لمس کردن آن را ندارد. تنوع محصولاتی که به این روش بسته بندی می‌شوند بسیار بیشتر از پنجره بدون محافظ است. زیرا وجود لایه شفاف محافظ موجب می‌شود محصول از جعبه بیرون نریزد. همچنین محصول در تماس مستقیم با دست خریدار قرار نمی‌گیرد. لایه محافظ در جعبه پنجره دار از جنس طلق است.

این جعبه ها را می‌توان به پنج دسته تقسیم نمود:

در ادامه به شرح جزئیات بیشتر درباره هر یک از این دسته ها خواهیم پرداخت.

پنجره روی یک سطح

این متداول‌ترین نوع جعبه مقوایی پنجره دار است. استراکچر این جعبه ها بیشتر درب دارویی یا کشویی و یا درب و زیره جدا است. اما ممکن است جعبه هایی با استراکچر خاص نیز طراحی شوند. پنجره این جعبه ها گاهی مربع یا مستطیل ساده است و گاهی فرم خاصی برای آن طراحی می شود. فرم پنجره معمولن بر اساس محصول طراحی می‌شود.

جعبه مقوایی پنجره دار درب دارویی
جعبه مقوایی پنجره دار درب دارویی
جعبه شیرینی و شکلات پنجره دار
جعبه شیرینی و شکلات پنجره دار
جعبه مقوایی پنجره دار کشویی
جعبه مقوایی پنجره دار کشویی
جعبه کیک دسته دار پنجره دار-جعبه کیک پنجره دار مقوایی
جعبه کیک پنجره دار مقوایی
جعبه سالاد پنجره دار
جعبه سالاد پنجره دار
پنجره فرم دار
پنجره فرم دار

پنجره دونبش

در این نوع پنجره لایه محافظ باید خط تا داشته باشد و در امتداد تای نبش جعبه تا شود. استراکچر این نوع جعبه ها درب دارویی یا کشویی است.

جعبه گرانولا پنجره دار در بسته قهوه ای
جعبه مقوایی پنجره دار
جعبه مقوایی پنجره دار
پنجره کنج

جعبه با پنجره کنج

در این نوع جعبه ها بخش زیادی از جعبه شفاف است و خریدار می‌تواند همزمان سه وجه از محصول درون جعبه را ببیند.

درب طلقی

جعبه دو تکه درب و زیره جدا با درب طلقی

در این نوع از بسته بندی درب جعبه که یک سطح کامل جعبه را دربرمی‌گیرد کاملن شفاف است. تمام سطح محصول به طور کامل قابل رؤیت است.

جعبه کشویی طلقی

جعبه کشویی با لفاف طلقی

در این جعبه نیز مانند جعبه درب و زیره جدا با درب طلقی تمام سطح محصول به طور کامل دیده می‌شود. با این تفاوت که در این استراکچر لفافی که کشو جعبه را دربرمی‌گیرد بجای آنکه مقوایی باشد به طور کامل از جنس طلق است.

چرا تعداد بسته بندی و جعبه مقوایی پنجره دار کمتر از بسته بندی بدون پنجره است؟

پروسه تولید جعبه مقوایی پنجره‌دار طولانی تر از جعبه معمولی است. هزینه تولید نیز بیشتر است. البته در جعبه های پنجره دار بدون طلق زمان تولید تفاوت نمی‌کند. زیرا پنجره روی جعبه توسط همان دستگاه و قالبی ایجاد می‌شود که جعبه را برش و خط تا می‌زند. افزایش هزینه نیز ناچیز است. زیرا نیاز به قالب سازی جداگانه برای پنجره نیست و تیغ پنجره روی قالب تا و برش جعبه نصب می‌گردد.

اما در تولید جعبه مقوایی پنجره دار با لایه محافظ طلقی چند مرحله به پروسه جعبه سازی اضافه می‌شود.

تک تک موارد فوق بر زمان و هزینه تولید جعبه مقوایی پنجره دار می‌افزاید. از همین رو است که تعداد جعبه های ساده بسیار بیشتر از جعبه های پنجره دار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: