۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

جعبه استند شو

توسط پیمان پاکزاد | ۹ مرداد ۱۴۰۱

جعبه استند شو یک جعبه دو کاره است. استراکچر این جعبه به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان از آن علاوه بر بسته بندی کالا، به عنوان استند محصول نیز استفاده نمود. بیشترین کاربرد جعبه استند شو برای جعبه‌های نوشیدنی، بسته بندی آرایشی و بهداشتی، جعبه عطر و ادکلن، جعبه‌های مواد غذایی، جعبه‌ دارو، جعبه‌های خرده‌فروشی، جعبه‌های نرم‌افزار، جعبه‌ بازی و مواردی از این دست است.

جعبه استند شو

جعبه ای که مرز بین بسته بندی و P.O.S.M را می‌پیماید.

واژه P.O.S.M مخفف عبارت Point Of Sales Material است. به معنی ابزار تبلیغ در محل فروش. یکی از این ابزار استند محصول است. بطورکلی برای بسته بندی مواد غذایی مانند بیسکوئیت ‌ها و شکلات ‌ها یا ساشه های قهوه که مشتریان آنها را به دو صورت جعبه ای و تکی خریداری می‌کنند. جعبه استند شو یک انتخاب مناسب و مقرون بصرفه برای بسته بندی چنین محصولاتی است. با یکی دو تغییر کوچک در استراکچر جعبه و قرار دادن پرفراژهایی بر روی جعبه می‌توان آن را به سرعت از فرم جعبه به فرم یک استند رومیزی درآورد. در این شرایط مصرف کنندگانی که تعداد زیادی از محصول را می‌خواهند می‌توانند آن را به صورت جعبه خریداری کنند و کسانی که تعداد کمی از محصول را نیاز دارند می‌توانند تعداد مورد نیاز خود را از درون استند بردارند.

برای طراحی جعبه استند شو باید چه چیزهایی را در نظر داشته باشیم؟

جعبه استند شو

وزن محصول را در نظر داشته باشید.

پرفراژ و خط تا دو تکنیک کاربردی برای تبدیل کردن جعبه به استند هستند. اما با هربار استفاده از هر کدام از آنها کمی از استقامت جعبه کاسته می‌شود. بنابراین وقتی قرار است استراکچر یک جعبه ساده را برای جعبه استند شو تغییر دهید. باید حواستان به وزن محصول باشد. شاید لازم باشد متریال جعبه استند شو را کمی ضخیم‌تر از جعبه معمولی درنظر بگیرید.

حواستان به طراحی گرافیک جعبه باشد.

برای تبدیل شدن جعبه به استند بخش‌های از جعبه باید جدا شود و تا بخورد. بنابراین باید طراحی گرافیک جعبه را به گونه‌ای تغییر دهید که با تغییر شکل جعبه دچار نقص دیداری نشود. به جای درج لوگو و جای درج مشخصات محصول دقت کند. لوگو باید به گونه‌ای روی جعبه قرار گیرد که پس از تبدیل شدن آن به استند، در جا و جهت مناسبی قرار گیرد و در معرض دید مخاطب باشد.

جعبه استند شو

مراقب کیفیت پرفراژ باشید.

کسی که جعبه را از فرم جعبه به استند تغییر می‌دهد در اغلب موارد مسؤل فروش محصول در فروشگاه است. او ده‌ها دغدغه دیگر غیر از جعبه محصول شما دارد و به احتمال زیاد زمان و حوصله زیادی برای دقت در برش پرفاژها ندارد. اگر کیفیت تیغ و قالب پرفراژ پایین باشد به احتمال خیلی زیاد جعبه در هنگام تغییر شکل، پاره خواهد شد. چیزی شبیه با اتفاقی که در باز کردن پرفراژ درب اکثر جعبه های دستمال کاغذی می‌افتد.

از طرفی باید استراکچر جعبه را طوری طراحی کنید که پرفراژ آن در هنگام سرهم کردن توسط کارگر بسته بندی در کارخانه، از هم گسسته نشود. مسؤل بسته بندی باید بتواند با کمترین حرکت و فشار دست، مقوا را از حالت شیت به حالت جعبه در آورد. معمولن برای سهولت بیشتر در جعبه سازی، استراکچر این جعبه ها را به صورت لاکباتم طراحی می‌کنند. به این ترتیب جعبه با یک حرکت آسان و با فشار کم شکل می‌گیرد. اما از طرف دیگر قفل زیر آن به سادگی باز نمی‌شود و این با استحکام جعبه کمک می‌کند.

جعبه استند شو

درون جعبه به اندازه بیرون آن اهمیت دارد.

مقوایی را انتخاب کنید که دو روی آن دارای کیفیت یکسان باشد یا دستکم کیفیت نزدیک به هم داشته باشد. برای مثال مقوای پشت طوسی متریال مناسبی برای تولید جعبه استند شو نیست. به محض اینکه جعبه به استند تبدیل شود لایه طوسی رنگ و بی‌کیفیت مقوا پشت طوسی نمایان می‌شود.

اگر از مقوای لمینیتی استفاده می‌کنید نیز با همین اتفاق روبرو خواهید شد. روی جعبه دارای چاپ باکیفیت و رنگی است. اما وقتی به استند تبدیل می‌شود سمت قهوه‌ای رنگ مقوا پدیدار می‌شود.

بهترین متریال برای تولید جعبه استند شو سبک، مقوا ایندربرد و برای تولید جعبه استند شو ضخیم  مقوای لمینیتی پشت سفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: