۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

بازاریابی تجربه‌ای Rexona

توسط پیمان پاکزاد | ۱ تیر ۱۳۹۹

برند اکتیویشن راهرو نامرئی

یکی از راهکارهای جذابیت بخشیدن به پروژه‌های بازاریابی تجربه‌ای، شوخی با مخاطبین است. ما برندها را تشویق می­‌کنیم که جرات به خرج دهند و با مشتریان‌شان شوخی کنند. البته می‌دانیم شوخی با مخاطب در تبلیغات بی تی ال (BTL) یک کار پُر ریسک است. مخصوصن وقتی که این شوخی از نوع ترساندن باشد. اما همین امر کمک می‌کند مردم بیشتر درباره تجربه‌ای که با برند داشته‌اند با دیگران صحبت کنند یا فیلم رویداد را بیشتر هم‌رسانی نمایند. ریسک این نوع برند اکتیویشن‌ را می‌توان با مخاطب شناسی درست و ایده‌ پردازی مناسب، پایین آورد.

ایده بازاریابی تجربه ای رکسونا

برند رکسونا برای تبلیغ محصول ضدتعریق بی­‌رنگ خود تصمیم گرفت که شوخی‌ای را با مشتریانش انجام دهد که توانست بازاریابی خوبی برای محصولش باشد. آنها یک رمپ نامرئی که بسیار شبیه رمپ­‌های عادی بود را در مرکز خرید مک‌کواری سیدنی ساختند. مشتریان از همه جا بی­‌خبر که مشغول صحبت با تلفن بودند یا با عجله به سمتی می­‌رفتند، قربانی این راه نامرئی می­­شدند و حالتی به آنها دست می‌داد که در عموم افراد موجب فعال شدن غدد تعریق می‌شود.

با استفاده از یک نمایشگر 4K OLED، افکت‌های صوتی و سنسورهای حرکتی، راهرو طوری طراحی شده بود که وقتی فردی روی آن قدم می­‌گذاشت مثل این بود که زمین زیر پایش فرو می­‌ریخت و این تجربه برای فرد شوکه‌کننده بود. عکس العمل‌های وحشت‌زده افراد با استفاده از دوربین‌های مخفی کار گذاشته شده در اطراف ضبط می­‌شد. این ویدیو ها برای نشر در فضای مجازی بسیار مناسب بودند.

ضبط واکنش مخاطب در زمان درست می‌تواند برای یک کمپین BTL بسیار مفید باشد و ویدئوها را بین مخاطبان در سرتاسر جهان دست به دست کند. این ویدیوها باعث می‌شوند تأثیر فعالیت بازاریابی پس از پایان کمپین هم فعال بماند و دیده شود.
برای ایده‌پردازی و اجرای چنین رویدادها و کمپین‌هایی بازاریابی سه چیز لازم است؛

  1. تیم ایده‌پردازی خلاق
  2. کارفرمای بی‌باک
  3. تیم اجرایی ریزبین و فنی

اولی و سومی در واحد ارتباطات برند شرکت پویا فراز خلاق موجود است. دومی با شما!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: