۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

چند طرح بسته بندی برتر در سال ۲۰۲۲

توسط پیمان پاکزاد | ۱ تیر ۱۴۰۱

در موقعیتی هستیم که دوران سهمگین همه گیری کرونا به پایان رسیده است. کاملا مشهود است که مشتریان به دنبال محصولات مصرفی با طرح بسته بندی بامزه و دوستانه هستند. شخصیت‌های موذی که شما را می‌خندانند، ترکیب آرام و سبک رنگ‌ها و برگشتن به شیوه های طراحی نوستالژیک، تنها تعداد کمی از تم‌هایی هستند که در سال 2022 مطرح و ترند شده‌اند.

در اینجا 9 طرح بسته بندی برتر در سال ۲۰۲۲ را بررسی می‌کنیم:

  1. دمیدن روح سادگی دهه شصت میلادی در طرح‌های امروزی
  2. طراحی عدم مرکزیت متن مرکزی و اصلی
  3. پیدایش آرامش در بسته بندی
  4. طراحی سه بعدی مجازی
  5. دوره حداکثری داخلی و حداقلی خارجی
  6. مواد خام قابل بازیافت
  7. بریدن و چسباندن لایه‌های رنگی
  8. سلطنت شخصیت‌های Rubber Hose
  9. تصویرهای شرور و موذی

1. دمیدن روح سادگی دهه شصت میلادی در طرح‌ بسته بندی های امروزی

بازگشت به گذشته انگار در بشر نهادینه شده است. اگر نگاهی به صنعت مد و فشن بیندازید حتما متوجه چرخه تکرار پذیر بازگشت به گذشته می‌شوید. اگر به موسیقی‌هایی که اطرافیان شما گوش می‌کنند توجه کنید حتمن متوجه خواهید شد که تعداد زیادی ترانه قدیمی در فهرست ترانه‌های مورد علاقه هر یک از آنها وجود دارد.

طراحی بسته بندی نیز از این قائده مستثنی نیست. برای امتحان کافی است یک بسته بندی نوستالژیک در یک فروشگاه بیابید و کناری بایستید تا ببینید طرح بسته بندی آن ظرف یک ساعت توجه چه تعداد از خریداران را به خود جلب می‌کند.

2. تایپوگرافی در طرح بسته بندی

گاهی اوقات مردم فراموش می‌کنند که طرح هایی که بر پایه حروف طراحی می‌شوند در نوع خود شکل پیچیده‌ای از هنر هستند. اخیراً بسته بندی ها با طرح هایی که متن در مرکز طرح قرار گرفته است، بیشتر دیده می‌شوند. در این بسته بندی‌ ها یا اثری از عکس و تصویرسازی نیست، و یا عکاسی و تصویرسازی برای ایجاد و فضای بهتر برای فونت به خدمت گرفته شده اند. گاهی استفاده از رنگ های متضاد به طراحی ها انرژی بیشتری می بخشد. این ترند وظیفه سنتی فونت ها را به چالش می‌کشد و فونت به عنوان یک قطعه هنری دیده می‌شود که در آن هنر بر خوانایی اولویت دارد.

به لطف افزایش روزانه آلودگی‌های بصری در محیط اطراف و خیابان‌ها، استفاده از رنگ‌های گرم، پاستلی، شاد و تمپلات در طراحی های مینیمال از حروف، بسته بندی ها را چشم نوازتر کرده‌اند. این یک بازی ظریف و لطیف با تایپوگرافی، فضاهای سفید و رنگ های شاد است که رویکرد آینده نگرانه دارد.

3. پیدایش آرامش در طرح بسته بندی

دنیای آشفته و متلاطم سال 2022 باعث سوق دادن صنعت بسته بندی به سمت پیدایش آرامش شده است. آرامشی که این روزها در خانه های‌ خود داریم. رنگ های مکمل و کدر به ما احساس آرامش را منتقل می‌کند. در دوران پسا کرونا، تمامی افراد در جستجوی صلح و آرامش هستند. این سبک با روشنی و لطافت، و با المان های حداقلی و ساخت یک فضای باز و راحت توصیف می‌شود.

4. طراحی سه بعدی مجازی

این نوع تصویرسازی و طراحی گرافیک سه بعدی مجازی نوآورانه، موجب به وجود آمدن مرز و لبه های ماهرانه و مدرن در ترندهای طراحی بسته بندی می شود. بازی با عمق و خطاهای حسی، یک راه حل قطعی است که مصرف کنندگان را از جستجو باز می دارد و توجه آنها را به سوی شما و آنچه شما خواستارش هستید جلب می کند.

از آنجایی که طراحی سه بعدی مجازی یک افکت بسیار تخصصی است، این حس را به مشتری شما منتقل می کند که شما طلایه دار و پیشرو در مد و تکنولوژی هستید، و این محصول ارزش خرید و هزینه کردن دارد. این نوع طراحی بیشتر ایده آل محصولات مربوط به تکنولوژیی هست که در قسمت گرانتر طیف قیمتی قرار دارد.

5. طرح حداکثری (ماکسیمال) داخلی و حداقلی (مینیمال) خارجی

شما یک ژاکت را در چه صورتی خاص می‌پندارید؟ در صورتی که تودوزی آن نیز به اندازه بیرون و ظاهر لباس زیبا باشد؟ می‌توان گفت که چنین چیزی راجع به طرح بسته بندی نیز صدق می‌کند. چقدر خوب است که وقتی شما بسته بندی مینیمال خود را باز می‌کنید، با طرحی ماکسیمال که به زیبایی در داخل آن تزیین شده است، مواجه شوید. تولید میلیون‌ها بسته در روز باعث تبدیل صنعت بسته بندی به تجربه‌ای شده است که از هر زمان دیگری مهم تر است. هنگامی که مشتری یک بسته بندی فوق العاده را باز می کند، دوست دارد از درون آن نیز به اندازه بیرونش لذت ببرد.

مسابقات طراحی بسته بندی
مسابقات طراحی بسته بندی

6. مواد اولیه قابل بازیافت

طرح های خاکی و تاروپودی به مشتریان می‌گویند که برندها مواد اولیه خود را از کجا تامین می‌کنند. یکی از مسائل مهم برندهایی که تمایل دارند با ضمیر هوشیار مشتریانی که دغدغه محیط زیست دارند ارتباط برقرارکنند، گسترش فرهنگ و سنت طرفداری‌شان از محیط زیست است. بسته بندی سازگار با محیط زیست یک اصل مهم است. هر طراح یا تولید کننده بسته بندی علاقمند به کار کردن در پروژه‌هایی است که باور دارد به سیاره زمین اهمیت می‌دهند. در سال 2022، افراد نسبت به اینکه محصولات مصرفی شان چه تأثیری روی محیط زیست و طبیعت می‌گذارد، حساسیت بیشتری نشان می دهند. در کنار بسته بندی های قابل بازیافت، بسته بندی چندبار مصرف؛ یک فرصت تازه است و راهی نوین برای کمک به محیط زیست است.

از آنجایی که این صنعت به سرعت به نفع برندهایی که سازگاری با محیط زیست را در هسته شان را عرضه می‌کنند، در حال تغییر است، بسته بندی هایی که قابلیت تبدیل شدن به کود را دارند یکی از راه‌های متعددی هستند که با استفاده از آن قادر خواهید بود که نشان دهید برند شما برای تثبیت موقعیت سازگاری با محیط زیست بسیار جدی است.

زرد کمرنگ، تاروپود پارچه‌های بازیافت شده، پیش زمینه زیبایی را برای جوهر چاپی و ایجاد یک اعوجاج ظریف از رنگ، فراهم می‌کند.

7. بریدن و چسباندن لایه های رنگی

علاقه به کلاژ، بخش جدا نشدنی از طراحی است. امسال تمرکز بیشتری روی اشکال هندسی و لایه های رنگی است. لبه های صاف نشده‌ی کاغذهای پاره شده، اشاره‌ای به مواد اولیه قابل بازیافت دارد که برای بازار هوشیار نسبت به محیط زیست، می تواند مناسب باشد.

کلاژ هنوز هم در صحنه های مستقل، مد و ترند روز به حساب می آید. و استفاده از این تکنیک در طراحی  بسته بندی، شرایط را برای شما فراهم می آورد تا با مخاطبان خاص خلاق و با درآمد بالا ارتباط برقرار کنید.

8. دوران حکومت شخصیت های انیمیشنی rubber hose

این بچه های تخس و مغرورچه کسانی هستند که راه خود را به صنعت بسته بندی باز کرده اند؟ شخصیت های rubber hose، به لطف سازندگانی مانند بیل نولان و والت دیزنی در دهه 1920 میلادی در آمریکا به وجود آمده و مشهور شدند و در سال های اخیر توسط تصویرسازان در سراسر دنیا، با ضربات قلم و عبارات طعنه آمیز و بامزه به روز و مدرنیزه شده اند.

طرح بسته بندی

حرکات صمیمانه شان بلافاصله لبخند به روی لبان شما می‌آورد، به راستی هدف از بسته بندی همین است، اینطور نیست؟ شخصیت های اصلی دهه 1920 میلادی و شخصیت های امروزی 2022 rubber hose ها تغییراتی از قبیل کلاه ها، کتانی ها و تتوها داشته اند که ظرافت های بصری عصر معاصر را به آنها اضافه می‌کنند.

9. تصویرهای شرور و موذی

جعبه پیتزا دوتکه مقوایی

سبک تصاویر شرور و موذی، حس آگاهی به روش طعنه آمیز نقاشی های کودکانه و بالا و پایین رفتن روی مرزهای رفتار سنتی را می‌دهد. نقاشی های دستی، خطوط نامنظم و عدم مرکزیت شخصیت های دو بعدی، نوعی از سبک طراحی سرکش و یاغی در دهه 80 و 90 بود، که تمرکز آن به روی استایل های خیابانی بود. در واقع ناقص بودن، خود نشانه خاص بودن است.

طراحی بسته بندی در ایران برای مخاطب ایرانی با نگاه به ترندهای بین المللی

ترندهای بین المللی طراحی بسته بندی معمولن جهان شمول هستند. برای مثال تمایل به طراحی بسته بندی های نوستالژیک موضوعی است که در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته است. اما در هر کشور یا منطقه بر اساس نوستالژی‌های همان منطقه شکل می‌گیرد. تیم طراحی بسته بندی شرکت پویا فراز خلاق نه تنها در طراحی بسته بندی، بلکه در طراحی استراکچر بسته بندی و در استفاده از متریال و مواد اولیه در تولید بسته بندی به استانداردها و نوآوری های جهانی توجه دارد.

به عنوان مثال در طراحی بسته بندی فست فود از بروزترین استراکچرها استفاده می‌شود. همچنین در طراحی بسته بندی آرایشی و بهداشتی طراحی بسته بندی در سطح جهانی مورد توجه قرار می‌گیرد.

یک پاسخ به “چند طرح بسته بندی برتر در سال ۲۰۲۲”

  1. مهدی گفت:

    سلام. از جدیدترین طرح هایی که با تم نوستالژی های دهه 60 زده شده میتونید بیشتر مثال بزنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: