۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

همه چیز درمورد جعبه کفش و ابعاد لازم برای بسته‌بندی آن

توسط پویا فراز خلاق | ۲ آبان ۱۴۰۱

پا به عنوان قلب دوم انسان، به یک محافظ بسیار عالی مانند کفش نیاز دارد. انواع مختلفی از کفش در بازار موجود بوده که هر کدام بسته‌بندی و جعبه مخصوص به خود را دارند. برخی از این جعبه‌ها، شیک و محکم هستند و بعضی دیگر ظاهر ساده و شاید نامناسبی دارند که با کوچکترین ضربه و فشار، حالت خود را از دست می‌دهند. همین موارد نشان‌دهنده اهمیت جعبه کفش بوده که می‌توان سلامت کالا و جذابیت آن را تضمین کند. در نهایت این نکات، اهمیت خرید انواع جعبه‌های کفش را برای تولیدکنندگان پدیدار خواهد کرد.

به طور کلی، تولیدکنندگان کفش در تلاش‌اند که جعبه‌های باکیفیت و زیبایی را برای محصولات خود تهیه کنند. جعبه‌های مورد نظر آن‌ها باید محصولات را از ضربه، گرد و غبار و انواع فشار محافظت کرده و ظاهر آن نیز برای خریداران جذاب باشد. از این رو در این مقاله به بیان ویژگی‌های انواع جعبه‌های کفش و موضوعات پیرامون آن پرداخته می‌شود.

دسته‌بندی انواع جعبه کفش

در طی سال‌های اخیر، جعبه کفش در بین انواع بسته‌بندی صنعتی، جایگاه بسیار خوبی بدست آورده و این جایگاه مدیون پیشرفت تکنولوژی در این زمینه است. به طور کلی تمامی افراد، با پرداخت مبلغ زیادی برای خرید کفش، به هیچ عنوان دوست ندارند که کفش‌های خود را درون یک بسته‌بندی بی‌کیفیت تحویل بگیرند. همین امر موجب شده تا تولیدکنندگان برای ساخت انواع بسته‌بندی کفش، از بهترین متریال استفاده کنند. در ادامه به انواع جعبه‌های بسته‌بندی کفش و ویژگی‌ آن‌ها اشاره می‌شود؛

1. جعبه کفش مقوایی ساده

مطمئناً همه افراد، در زمانی که اسم جعبه و بسته‌بندی کفش می‌آید، به یاد کارتن‌های مقوایی ساده می‌افتند. در واقع اولین نوآوری در بسته‌بندی کفش‌ها در زمان استفاده از دو قطعه کارتن برای کفش‌های نو مشاهده شد. در حال حاضر نیز بسیاری از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها از این نوع جعبه‌ها برای بسته‌بندی انواع کفش استفاده می‌کنند.

2. جعبه کشویی کفش

دومین نوع کارتن‌های کفش پرکاربرد، بسته‌بندی کفش‌ها با جعبه‌های کشویی است. این نوع بسته‌بندی در مقایسه با جعبه‌های مقوایی ساده، طراحی خلاقانه‌تری داشته و حتی با گذشت زمان و بعد از استفاده کفش نیز می‌تواند مورد استفاده مشتری قرار گیرد.

3. جعبه کفش لوکس

جعبه کفش لوکس به نسبت دو نوع بسته‌بندی قبلی، طراحی و ظاهر بسیار خلاقانه‌تری دارند. این نوع جعبه‌ها به شکل مربع طراحی نشده و اغلب در اشکال هندسی مانند لوزی، بیضی و یا استوانه‌ای ساخته شده و در فروشگاه‌ها مشاهده می‌شوند. به بیانی ساده‌تر، کارتن‌های کفش لوکس نوعی از بسته‌بندی کفش هستند که برای جاگیری بهینه طراحی شده‌اند. همچنین تولید این نوع بسته‌بندی برای تولیدکننده نیز ایده‌آل خواهد بود زیرا متریال مورد استفاده برای ساخت، به طور کامل استفاده شده و مواد اولیه بلا استفاده نمی‌ماند.

4. جعبه کفش طلقی

یکی از نکات مهم در زمان مواجه با انواع جعبه‌های کفش، مقوایی نبودن همیشگی این بسته‌بندی‌ها است. در واقع جعبه‌های کفش همیشه از جنس کارتن و مقوا ساخته نمی‌شوند، بلکه انواع جعبه‌های شفاف نیز برای بسته‌بندی کفش‌ها طراحی و مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید جعبه طلقی کفش، جنبه فانتزی داشته و می‌توان این نوع جعبه‌ها را در کمد دیواری نیز به کاربر برد. همچنین به علت قابل شستشو بودن انواع جعبه‌های طلقی، امکان استفاده مداوم از آن‌ها وجود داشته و دوام و ماندگاری بالایی دارند.

کیفیت طلق و پلاستیک مصرفی برای ساخت جعبه‌های کفش متفاوت است. شرکت‌های سازنده باید از متریال باکیفیت برای ساخت این بسته‌بندی‌ها استفاده کنند، زیرا در غیر این صورت نمی‌توان از آن‌ها به عنوان جعبه کفش مناسب نام برد. به این علت که این جعبه‌ها قابلیت تجدیدپذیری ندارند و اگر کیفیت بالایی نداشته باشند، در طبیعت رها شده و می‌توانند برای محیط زیست خطرناک باشند.

5. چاپ به کار رفته بر روی جعبه کفش

چاپ نام برند بر روی جعبه‌های کفش

جعبه‌های کفش را می‌توان به صورت سفید و کاملاً بدون چاپ، سفارش داده و خریداری کرد، اما جعبه‌هایی که بر روی آن‌ها چاپ زده می‌شود، تأثیر بسیار زیاد در معرفی واحد تولیدی خواهند داشت. در واقع جعبه‌های کفش سفید و خالی از چاپ، هیچ تصویر ذهنی برای مخاطب ایجاد نکرده و تولیدکننده را یک واحد منزوی نشان می‎دهند. در صورتی که جعبه‌های سفید و بدون چاپ خریداری شود، بهتر است از دستگاه چاپ موجود در مجموعه تولیدی، برای منقش کردن آن‌ها به اسم برند استفاده گردد.

بر روی این جعبه‌ها می‌توان لوگو، نام برند، نام شرکت تولیدی و غیره را چاپ کرد. برای منقش کردن جعبه‌ها نیز می‌توان دو نوع چاپ شابلونی و آفست به کار برد. چاپ شابلونی یا فلکسو دقت بالایی نداشته و با استفاده از شابلون بر روی جعبه اجرا می‌شود. معمولاً زمانی که طرح‌های تک رنگ برای چاپ در نظر گرفته می‌شوند و یا محصولات ارزان قیمت، ارائه می‌گردند، از این چاپ فلکسو استفاده خواهد شد. چاف افست اما بسیار باکیفیت بوده و برای طراحی‌های چند رنگ قابل استفاده است. خرید جعبه کفش با چاپ افست، گران قیمت‌تر بوده و اغلب برندهای معروف مانند نایک نیز این چاپ را بر روی جعبه‌های خود به کار می‌برند.

نکات مهم در طراحی جعبه کفش

به طور کلی طراحی جعبه‌های کفش اغلب بر روی جعبه‌های مقوایی صورت می‌گیرد، اما در آینده‌ای نزدیک می‌توان طرح‌های متنوعی را برای استفاده بر روی طلق نیز ارائه داد. طراحی جعبه‌های کفش نیز باید متناسب با کفش درون آن‌ها صورت گیرد. در واقع طراحی نباید به گونه‌ای باشد که فضای اضافی در درون جعبه ایجاد کند و یاد اینکه جعبه طراحی شده به قدری کوچک باشد که کفش حالت طبیعی خود را از دست بدهد. در طراحی‌های حرفه‌ای کارتن کفش، محل قرارگیری لوازم اصلی و جانبی نظیر بند و کفی کفش به صورت جداگانه تعبیه می‌شود. طراحی این نوع هارد باکس‌ها به گونه‌ای است که مقاومت بسیاری در برابر نفوذ آب و رطوبت دارد. همچنین در طراحی جعبه  کفش باید به سایز و ابعاد جعبه و چاپ مناسب آن نیز توجه داشت.

1.ابعاد و سایز جعبه کفش

یکی از مهم‌ترین موارد در طراحی جعبه و بسته‌بندی کفش که می‌تواند در جلب توجه و نظر مشتری تأثیر زیادی داشته باشد، ابعاد و سایز آن‌ها است. ابعاد جعبه باید متناسب با نوع کفش باشد. به طور مثال کفش‌های زمستانی و بهاره، حجم بزرگتری دارند و کفش‌های تابستانی و پاییزه دارای حجم کمتری هستند. همچنین جعبه‌های طراحی شده برای کفش‌های مردانه با جعبه‌های کفش زنانه متفاوت بوده و استفاده هر یک برای دیگری، امری غیرحرفه‌ای به شمار می‌شود. در صورت استفاده از جعبه با سایز مناسب، کفش‌ها در جاب خود جابه‌جا نشده و بدون هیچ‌گونه آسیب و خدشه‌ای به دست مشتری می‌رسند. در رابطه با کفش‌های بچگانه نیز همین موارد باید رعایت شود، زیرا که سایز و ابعاد جعبه کفش‌های کودکان اهمیت بسیاری بیشتری خواهد داشت. به طور کلی ابعاد استاندارد جعبه‌های کفش نیز به صورت زیر تعریف می‌شود؛

طراحی جعبه بر اساس نوع کفش

خرید انواع جعبه کفش

خرید کارتن بسته‌بندی کفش بر اساس طرح‌های گوناگون صورت می‌گیرد. طراحی‌های زیبا، چاپ‌های آفست باکیفیت با رنگ‌آمیزهای جذاب برای این جعبه‌ها در نظر گرفته می‌شود. همچنین برخی از انواع جعبه کفش دارای دو نوع قفل کیبوردی یا دو تکه‌ای هستند. قفل‌های کیبوردی اغلب برای جعبه‌های کرافت استفاده شده و قفل‌های دو تکه برای جعبه‌های مقوایی کاربرد دارند. خرید این نوع جعبه‌ها با ظاهری جذاب و باکیفیت، مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان کفش‌های برند خواهد بود. این برندها، هزینه و وقت فراوانی برای طراحی جعبه‌های کفش خود صرف می‌کنند تا نظر مشتریان را به خود جلب کرده و فروش را افزایش دهند.

بر اساس مطالعات، طرح‌های جذاب و متفاوت می‌تواند ماندگاری زیادی در ذهن مشتری داشته باشد و به این طریق برندسازی آسان‌تر خواهد شد. مشتریان بعد از انتخاب محصول، به موارد بسته‌بندی آن توجه می‌کنند. در واقع کفش‌های برند را نمی‌توان درون جعبه‌های ساده و بدون چاپ قرار داد. جعبه کفش برند از بهترین متریال ساخته شده و اغلب آن‌ها از نوع هارد باکس هستند. طراحی‌های جعبه انجام گرفته برای این مدل کفش‌ها، گران‌تر و به همان نسبت لوکس‌تر خواهد بود.

همچنین باید توجه داشت که جعبه‌های بزرگ و سنگین برای کفش‌ها می‌تواند موجب آزردگی مشتری شده و در هنگام حمل و نقل محصول مشکل ایجاد می‌کند. البته کفش‌هایی که وزن بالایی دارند مانند بوت و چکمه مردانه باید در جعبه‌های محکم عرضه شوند تا وزن محصول موجب پاره شدن جعبه نگردد. ایده‌های جذابی نیز برای سفارش جعبه انواع کفش نظیر جعبه‌های مثلثی، جعبه به همراه دستگیره پارچه‌ای و کارتن‌هایی با طرح‌های چاپی بسیار جذاب بر روی آن‌ها وجود دارد. این نوع جعبه‌ها صرف نظر از هزینه‌ای که به همراه دارند، می‌توانند محصول را لاکچری‌تر نشان دهند. انواع جعبه‌های مخصوص پوشاک را می‌توانید از شرکت چاپ و بسته‌بندی پویا فراز خلاق مشاهده کرده و با بهترین کیفیت و قیمت تهیه نمایند.

خلاقیت در طراحی بسته‌بندی کفش

سوالات متداول

قیمت جعبه کفش به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی، جعبه‌های مقوایی ساده و بدون چاپ، قیمت ارزان‌تری به نسبت سایر مدل‌ها دارد. از جمله عوامل موثر بر قیمت بسته‌بندی  کفش باید به سایز جعبه، نوع چاپ، نوع ورق مصرفی، تیراژ و غیره اشاره کرد. باید توجه داشت که هرچه تیراژ و تعداد سفارش بالاتر باشد، قیمت نهایی کمتر خواهد شد.

امکان سفارشی‌سازی جعبه‌های کفش وجود دارد؟

شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی جعبه‌های کفش با توجه به نظر مخاطب و تولیدکننده امکان‌پذیر خواهد بود. باید توجه داشت که تفاوت زیادی میان انتخاب بزرگسالان، بچه‌ها و حتی دختران و پسران وجود دارد، بنابراین سفارشی‌سازی جعبه‌ کفش‌های مختلف می‌تواند فروش را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: