۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

لاکچری‌ترین برندها محصولات خود را چگونه بسته بندی می‌کنند؟

توسط سحر محمدحسینی | ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

بسته‌بندی محصولات در همه جای دنیا یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مرحله تولید و عرضه کالاست. چراکه مشتری قبل از خرید به دنبال مزیت‌های آن کالا و برند نسبت به برندهای دیگر است و اگر بسته‌بندی کالا اصولی و درست بوده باشد و چاشنی خلاقیت را نیز مکمل طراحی بسته‌بندی کرده باشد پس مشتری برای خرید کالا جذب خواهد شد.

اصالت در سادگی
اصالت در سادگی

مهم‌ترین ویژگی که بسته‌بندی برندهای لاکچری و مطرح دارند در 2 ویژگی خلاصه می‌شود

  1. یک بسته‌بندی، برای دیده شدن در بین مخاطبان خود، باید بیانگر محصول باشد تا مشتری با خواندن مشخصات روی آن به محتویات درونی بسته پی ببرد.
  2. همچنین بسته‌بندی باید طوری طراحی‌شده باشد که بتواند از کالا در برابر فشار و تکان‌هایی که ممکن است در حین حمل‌ونقل صورت بگیرد، مراقبت کند.
ابتکاری جدید از چای کیسه ای
ابتکاری جدید از چای کیسه ای

حال می‌خواهیم برخی از برندهای لاکچری را برایتان معرفی کنیم که بسته‌بندی‌های لاکچری تر از خودشان دارند.

اپل

به‌عنوان‌مثال کمپانی اپل برای بسته‌بندی محصولات خود از تگ یکدست و ساده درعین‌حال بسیار جذاب استفاده می‌کند و همواره نیز به‌عنوان برندی لوکس با بسته‌بندی جذاب از آن یاد می‌شود.

ساده و شیک
کاربردی و شیک

همچنین باید گفت علاوه بر کیفیت خوب گوشی‌های اپل، استفاده از باکس محکم و مقاوم که به هاردباکس معروف هستند، بر جذابیت و فروش بیشتر این محصول افزوده است.

عطر شنل

رزگلدی ساده و خوشبو
رزگلدی ساده و خوشبو

در طراحی بسته‌بندی این عطر بیشتر به شکیل بودن و سادگی آن توجه شده چراکه معمولاً شیک بودن در سادگی است. ترکیب رنگ رزگلد و نوشته طلاکوب روی آن ظاهر موجه و زیبایی برایش ساخته.

مک دونالد

مک‌دونالد که یکی از مطرح‌ترین برندهای غذایی است با بسته‌بندی‌های خلاقانه و ابتکاری که طراحی کرده به مشتری اجازه می‌دهد به‌راحتی برگرهای بزرگ، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و یک مدل نوشیدنی را حمل کنند. در این طراحی جدید، ساندویچ و سیب‌زمینی‌ها یک بسته‌بندی دارند و غذاها با نگه‌دارنده نوشیدنی که از مقوای نازک ساخته‌شده از هم جدا می‌شوند و قسمت بالایی جعبه برای دسترسی راحت به سیب‌زمینی‌ها باز می‌شود.

گوچی

گوچی یکی از برندهای بزرگ ایتالیایی است که در صنعت مد رتبه اول جهان را از آن خودکرده است و ازآنجایی‌که محصولاتی باقیمت بسیار بالا دارد مشتریان خاص خود را نیز دارد. شرکت گوچی برای محصولاتش از بسته‌بندی‌های خاص و منحصربه‌فرد همراه با طرح‌های ساده استفاده می‌کند. بسته‌بندی‌های شکیلی که بارنگ‌های سبز، قهوه‌ای، مشکی و سفید طراحی‌شده و دست‌ودل مشتری را برای خرید محصولات می‌لرزاند.

عطرهای جو مالون

ساده اما خوشبو
ساده اما خوشبو

جو مالون یک طراح عطر ساکن بریتانیا است که برای جذب مشتریان خود عطرهای خود را درون یک پک ساده کرم‌رنگ، دارای لبه‌های مشکی همراه با یک روبان شکیل و زیبا قرار می‌دهد… علاوه بر بسته‌بندی جذاب این عطر، داخل جعبه یک عدد دستمال‌کاغذی معطر و کارت هدیه رایگان هم برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

نایک

همان‌طور که می‌دانید نایک شرکت آمریکایی است که در زمینهٔ تولید لوازم ورزشی ازجمله کفش فعالیت دارد و جز پرفروش‌ترین‌ها در این زمینه محسوب می‌شود. طراحی بسته‌بندی‌ها در عین سادگی بسیار جذاب و خیره‌کننده هستند چراکه ایده‌ای متفاوت و نوینی را برای کالاهای خود طراحی نموده که این کار منجر به تشویق مردم به خرید این کفش‌ها شده و درنهایت فروشی بالا نصیب این برند می‌شود.

هرمس

 این برند فرانسوی که درزمینهٔ پوشاک فعالیت می‌کند، در سال‌های اخیر در حوزه لوازم‌آرایشی، ساعت، جواهرات و انواع اکسسوری های جذاب و شیک هم فعالیت دارد. تلفیق رنگ نارنجی به همراه مشکی که برای جعبه‌های خود طراحی کرده حس یک خرید خوب را به مشتری القا می‌کند.

سوالات متداول

علت محبوبیت برندهای لاکچری در بین مشتریان چیست؟

برندهای لاکچری اول از همه به کیفیت محصولات خود و همچنین طراحی مدرن و امروزه بودن آنها اهمیت می دهند و در مرحله آخر بسته بندی را برای ارائه محصول آماده می کنند که هم محکم باشد و هم قابلیت حمل راحتی داشته باشد.

آیا بسته بندی محصولات اکسسوری برندهای لاکچری با سایر محصولاتشان فرق می کند؟

بله، از آنجایی که اکثر اکسسوری ها ظریف و شکننده هستند پس باید از بسته بندی استفاده کنند که در عین زیبایی مقاومت بالایی هم داشته باشد.

جمع بندی

هر برند لاکچری در هر جای جهان با به کار بردن ایده‌هایی جدید و خلاقانه و همچنین استفاده از بسته‌بندی‌های اصولی می‌تواند نبض بازار را در دست خود گرفته و مخاطبین بسیاری را به سمت خود جذب کند. همانطور که با هم دیدیم بسته بندی اکثر برندهای لاکچری دنیا در عین سادگی بسیار شیک و خیره کننده هستند چرا که همگی معتقدند زیبایی در ساده بودن است و با همین بسته بندی های ساده اما فکر شده توانسته اند مشتریان خود را سالیان سال نگه دارند چرا که روز به روز کیفیت محصولات خود را افزایش می دهند و این برای مخاطب و مشتری حائز اهمیت است.    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: