۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

راهنمای انتخاب بهترین نوع بسته بندی، نکاتی که باید بدانید

توسط آرام حسینی | ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

انتخاب بهترین نوع بسته‌ بندی مواد غذایی یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در افزایش فروش و جلب رضایت مشتری محسوب می‌شود. امروزه کمتر ماده غذایی در بازار هست که بدون بسته‌بندی مناسب ارائه شود چرا که بسته‌بندی مواد غذایی باعث حفظ کیفیت آن‌ها در بلندمدت می‌شود. برای همین باید به دنبال بهترین نوع بسته بندی مواد غذایی متناسب با محصول باشید.

به‌علاوه اینکه کیفیت و ماندگاری مواد غذایی هم رابطه مستقیمی با نوع بسته‌بندی مواد غذایی دارد. تولیدکننده‌ها برای فروش و سود بیشتر، رضایت بالاتر مصرف کننده و آسیب دیدگی کمتر محیط زیست باید به دنبال بهترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی باشند تا نه فقط شکل مواد غذایی حفظ شود بلکه از رطوبت، آلودگی، ضربه، فشار و حشرات در امان بمانند. در این مطلب با ما باشید تا با بهترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی بیشتر آشنا شوید.

بهترین نوع بسته بندی مواد غذایی
بهترین نوع بسته‌ بندی مواد غذایی یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در افزایش فروش و جلب رضایت مشتری محسوب می‌شود

انواع بسته‌ بندی مواد غذایی

برای انتخاب بهترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی ابتدا باید با انواع بسته‌بندی مواد غذایی آشنا شوید و اینکه چه مدل‌هایی دارد. درست است که عرضه محصولات همراه با بسته‌بندی باعث بیشتر شدن قیمت می‌شود اما نباید از جذاب‌تر شدن آن برای مصرف‌کننده غافل شد به‌علاوه اینکخ مصرف راحت‌تر شده و مواد غذایی هم تازه و سالم باقی می‌مانند. انواع بسته‌بندی مواد غذایی براساس نوع بسته‌بندی و مواد تشکیل دهنده عبارتند از:

خود بسته‌بندی‌های پاکتی هم انواع مختلفی دارند:

روش‌های بهترین نوع بسته‌ بندی مواد غذایی

مواد غذایی را می‌توان به شکل‌های مختلفی بسته‌بندی کرد:

فناوری نانو برای بسته‌ بندی مواد غذایی

فناوری نانو روش جدیدی برای بسته‌بندی خوراکی‌ها است که دوست‌دار محیط زیست است. در این روش، گاز غذا کم شده و سرعت فساد ماده غذایی پایین می‌آید.

بهترین نوع بسته بندی
برای انتخاب بهترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی باید بدانید که استفاده از این روش چه مزایایی دارد

مزیت بسته بندی مواد غذایی چیست؟

برای انتخاب بهترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی باید بدانید که استفاده از این روش چه مزایایی دارد:

تنوع بسته بندی
تنوع بسته بندی در بازار امروز بسیار بالا رفته و بسته به اندازه و ماهیت محصول انواع مختلفی از بسته‌ بندی در بازار وجود دارند.

بهترین نوع بسته بندی مواد غذایی براساس انواع بسته‌ بندی

تنوع بسته بندی در بازار امروز بسیار بالا رفته و بسته به اندازه و ماهیت محصول انواع مختلفی از بسته‌ بندی در بازار وجود دارند. برای انتخاب بهترین نوع بسته بندی مواد غذایی باید انواع آن را بشناسید و ببینید کدام یک با ویژگی‌های محصول شما تناسب دارند:

بسته‌بندی آسپتیک موادغذایی

این نوع بسته‌بندی ترکیبی از پلی اتلین، کاغذ و آلومینیوم است که برای نگهداری غذاهای استریل مثل شیر، تخم‌مرغ، و غذاهای فرآوردی شده در بلندمدت استفاده می‌شود.

بسته‌ بندی کاغذی

انعطاف‌پذیری بالا، قابلیت بازیافت، هزینه پایین و امکان چاپ عالی از دلایل محبوبیت این نوع بسته‌بندی هستند که آن را در لیست بهترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی قرار می‌دهد. البته یک نقص بزرگ وجود دارد و آن هم حساسیت زیاد این مدل به رطوبت است.

بسته‌ بندی شیشه‌ای

قدیمی‌ترین نوع بسته‌بندی در صنعت غذایی است که تغییری در طعم محصول ایجاد نمی‌کند. شفافیت شیشه و دیده شدن محصول، بهداشت و خصیصه نداشتن بو از مزایای این مدل پکیچ هستند. اما حساسیت به حرارت، شکستن و وزن زیاد این مدل را نمی‌توان نادیده گرفت.

بسته‌ بندی با سینی

گوشت، نوشیدنی‌ها و دانه‌های گیاهی را با این مدل بسته‌بندی می‌کنند که از جنس‌های مختلفی مثل مقوا ساخته می‌‌شوند.

بهترین نوع بسته بندی
متداول‌ترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی است که بیشتر برای میان‌وعده‌هایی مثل چیپس، پفک، آجیل، میوه خشک و . . . استفاده می‌شود.

کیسه بهترین نوع بسته بندی مواد غذایی

متداول‌ترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی است که بیشتر برای میان‌وعده‌هایی مثل چیپس، پفک، آجیل، میوه خشک و . . . استفاده می‌شود. ماده غذایی را داخل کیسه ریخته و از بالا و پایین پرس می‌کنند تا هوا و آلودگی وارد نشود.

جعبه بهترین نوع بسته بندی غذای نیمه آماده

جعبه‌های چوبی، فلزی، یا فیبری و کاغذی برای بسته‌بندی پیتزای منجمد نیمه آماده، کراکرها، میان‌وعده‌ها و غلات یکی از مدل‌های محبوب برای بسته‌بندی مواد غذایی هستند که حمل و نقل ساده‌ای دارند.

قوطی بهترین نوع بسته بندی مواد غذایی

قوطی‌های فلزی نازک یا فولادی که برای بسته‌بندی کمپوت، مربا، نوشابه و برخی مواد غذایی به‌کار می‌رود و به‌خاطر مقاومت بالا نسبت به دما و محیط می‌تواند یکی از بهترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی باشد.

کارتن

این مدل بسته‌بندی بیشتر برای خوراکی‌های خشک استفاده می‌شود که نسبت به کاغذ وزن بیشتر و ضخامت بالاتری دارند مثل کارتن تخم‌

بسته‌بندی پلیمری

یکی از مدل‌های محبوب در لیست بهترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی، بسته‌بندی پلیمری است که تولید آسان، وزن پایین، مقاومت بالا و شکل‌پذیری راحت دارد. به‌علاوه اینکه از نظر اقتصادی به‌صرفه است.

بهترین نوع بسته بندی
گزینه بهترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی بسته به کاربری محصول متفاوت خواهد بود.

بهترین نوع بسته‌ بندی مواد غذایی برای صادرات

گزینه بهترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی بسته به کاربری محصول متفاوت خواهد بود. برای مثال وقتی قرار است محصولی صادراتی باشد بهترین نوع بسته‌بندی آن باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

بسته بندی خوراکی در کیسه
برای انتخاب بهترین نوع بسته‌ بندی مواد غذایی خشک باید نوع محصول و قیمت آن را درنظر بگیرید

بهترین نوع بسته‌ بندی مواد غذایی برای خوراکی‌های خشک

برای انتخاب بهترین نوع بسته‌ بندی مواد غذایی خشک باید نوع محصول و قیمت آن را درنظر بگیرید؛ برای مثال آجیل و خشکبار قیمت بالایی دارند و اگر کیفیت‌شان به‌خاطر بسته‌بندی نامناسب پایین بیاید دیگر قابل استفاده نخواهند بود. برای محصولات خشک می‌توان از بسته‌بندی نایلونی یا نایلکسی استفاده کرد که گزینه مقرون به‌صرفه‌تری هستند که مقاومت قابل قبولی دارند. برای محصولاتی مثل برنج و حبوبات هم بهترین نوع بسته‌بندی، نایلون‌های سه‌لایه هستند که مقاومت بالایی نسبت به سوراخ شدن و پارگی دارند. به‌عبارت دیگر، برای تمام مواد غذایی خشک می‌توان از بسته‌بندی‌های نایلونی استفاده کرد، پاکت‌های بسته‌بندی بهترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی با قیمت بالا و ارزشمند هستند، و برای مواد غذایی سنگین که حجم بالایی هم دارند بهترین نوع بسته‌بندی نایلون‌های سه‌لایه هستند.

قیمت انواع بسته بندی
قیمت بهترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی به عوامل مختلفی بستگی دارد

قیمت بهترین نوع بسته‌ بندی مواد غذایی

قیمت بهترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی به عوامل زیر بستگی دارد:

کلام آخر

نوع بسته‌ بندی مواد غذایی نقش حیاتی برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه صنعت غذایی ایفا می‌کند. خوراکی‌ها را می‌توان در انواع بسته‌های متنوع به بازار عرضه کرد که هرکدام معایب و مزایای خاص خود را دارند.

برای اینکه مطمئن شویم محصول عرضه شده با بهترین شکل و کیفیت به دست مصرف‌کننده می‌رسد باید بهترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی متناسب با محصول را انتخاب کنید. اینکه قرار است ماده غذایی در داخل کشور عرضه شود یا برای صادرات فرق می‌کند. برای مثال بسته‌بندی محصولی که قرار است صادر شود باید ظاهر جذاب، حمل و نقل آسان و ماندگاری بالا بدون تغییر کیفیت در ماده غذایی داشته باشد. کسب‌وکارها با درنظر گرفتن نوع ماده غذایی، هزینه‌ها و ماندگاری مدنظر می‌توانند بهترین نوع بسته‌بندی مواد غذایی را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: