۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

شاپینگ بگ تبلیغاتی؛ گزینه‌ عالی برای کسب‌وکارتان

توسط میترا دزنابی | ۲۱ آذر ۱۴۰۲

شاپینگ بگ (Shopping Bag) یا کیف خرید محصولی جدید و شیک برای خریدهای روزانه و کادو دادن است. حالا به جای اینکه مشتریان زمان خرید وسایل را در داخل نایلون و نایلکس قرار دهند، می‌توانند از شاپینگ بگ استفاده کنند. به همین دلیل برخی از فروشگاه‌ها زمان دادن اقلام به دست مشتری، آن‌ها را داخل شاپینگ بگ می‌گذارند. این کیف‌ها دوام زیادی دارند و مشتری می‌تواند برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده کنید. در این صورت باید روی این کیف‌های مقوایی یا پارچه‌ای، برند، آدرس فروشگاه، شماره تماس و …. را نیز درج کنید. در این صورت کیف خرید به یک شاپینگ بگ تبلیغاتی تبدیل می‌شود. اما چرا باید از این محصول استفاده کنید؟ با ما همراه شوید تا از مزیت‌های استفاده از این کیف‌های خرید بیشتر با شما صحبت کنیم.

مزیت‌های استفاده از شاپینگ بگ تبلیغاتی برای مشتریان

اولین دلیلی که باعث بسیاری از افراد از این کیف‌های خرید استفاده کنند، زیبایی آن‌هاست. اما دلایل دیگری هم وجود دارد که مشتریان را برای تهیه شاپینگ بگ تشویق می‌کند:

کم کردن رد پای کربن در محیط زیست

همانطور که می‌دانید برای تجزیه کیسه‌های پلاستیکی در محیط زیست، به زمان زیادی نیاز است. رها کردن این کیسه آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌کند. اگر مشتاق نجات زمین هستید، بهتر است به جای استفاده از کیسه‌های پلاستیکی شاپینگ بگ را جایگزین آن‌ها کنید.

کیسه‌های پلاستیکی تا زمانی که به طور کامل تجزیه شوند، گازهای گلخانه‌ای آزاد می‌کنند. برای تولید این کیسه‌ها از نفت خام استفاده می‌شود که هزینه زیادی نیاز دارد. از سوی دیگر تولید کیسه‌های پلاستیکی نیاز به انرژی زیادی دارد و گازهای گلخانه‌ای بیشتری آزاد می‌شود. به محل دفن کیسه‌ها نیز فکر کنید که وقتی نور آفتاب آنها را گرم می‌کند، چطور مواد شیمیایی حاصل از تجزیه آن‌ها در طبیعت رها می‌شود.

اما شاپینگ‌ بگ از مقواهایی تهیه می‌شوند که با محیط زیست سازگار هستند و اگر در طبیعت رها شوند، به راحتی تجزیه شده و دوباره به چرخه محیط زیست برمی‌گردند. پیشنهاد می‌کنیم که نگاهی هم به «شاپینگ بک کرافت» بیندازید.

مزایای استفاده از شاپینگ بگ تبلیغاتی
مزایای استفاده از شاپینگ بگ تبلیغاتی

 حفاظت از حیات وحش

شاید بارها ویدئوهایی از گرفتار شدن جانوران در کیسه‌های پلاستیکی را مشاهده کرده باشید. این کیسه در اثر وزش باد و یا جریان آب وارد زیستگاه حیوانات می‌شوند. بسیاری از آن‌ها این پلاستیک‌ها را با غذا اشتباه می‌گیرند و آن‌ها را می‌بلعند که منجر به بیمار شدن یا مرگ حیوانات می‌شود.

اما شاپینگ بگ از مقوا یا پارچه‌هایی تهیه می‌شوند که اگر در طبیعت رها شوند، به راحتی وارد محیط زیست شده و هیچ آسیبی به طبیعت نمی‌زنند.

کاهش هزینه‌های خرید کیسه

از دیگر مزیت‌های استفاده از شاپینگ بگ به جای کیسه پلاستیکی، صرفه‌جویی در هزینه‌هاست. مشتریان به جای اینکه مجبور باشند هر بار از یک کیسه برای خریدهای استفاده کنند، یک شاپینگ بگ را به دفعات متعددی برای خرید همراه خود می‌برند. هر کیسه پلاستیکی به طور متوسط تنها برای 12 دقیقه کاربرد دارد و سپس دور انداخته می‌شود و دیگر کاربردی ندارد. در واقع پولی که بابت آن پرداخت می‌شود، به هدر می‌رود.

استفاده برای خریدهای مجدد

برخی از مشتریانی که به همراه اجناس خریداری شده از فروشگاه‌های شاپینگ بگ تبلیغاتی دریافت می‌کنند، این جعبه را برای دفعات بعد که به خرید بروند، استفاده می‌کنند. در واقع به جای اینکه وسایل خریداری شده را در داخل نایلون بیندازند، آن‌ها را با یک کیف خرید مخصوص و سبک حمل می‌کنند.

همچنین می‌توانید از شاپینگ‌ بگ به عنوان جعبه کادو هم استفاده کرد. این کار نه تنها صرفه‌جویی در مصرف پلاستیک‌های مضر است، بلکه نمای شیک‌تری دارد و پرستیژ شما را بالاتر می‌برد.

استفاده در منزل

یکی دیگر از مزیت‌های شاپینگ بگ تبلیغاتی امکان استفاده در منزل است. به طوری که برای مرتب کردن وسایلی مثل کیف‌ها، لوازم آرایش، برس، ادکلن، کفش و یا لباس‌ها می‌توانید از این کیف‌های سبک استفاده کنید. حالا این کیف‌ها را در داخل کمد قرار دهید و هر زمان که بخواهید وسایل مورد نیاز را از داخل آن‌ها بردارید. در واقع شاپینگ بگ می‌تواند درست مثل یک نظم‌دهنده عمل کند.

مزیت شاپینگ بگ تبلیغاتی برای کسب و کارها
مزیت شاپینگ بگ تبلیغاتی برای کسب و کارها

مزیت استفاده از شاپینگ بگ تبلیغاتی برای کسب و کارها

با توجه به علاقه مشتریان به کیف‌های خرید سبک برای خرید، لازم است کسب و کارها به جای دادن نایلون و نایلکس به آن‌ها، از شاپینگ بگ تبلیغاتی استفاده کنند. دلیل این کار در موارد زیر ذکر شده است:

امکان تبلیغ برای کسب و کار

حالا که مشتریان از تبلیغات بیزار شده‌اند و علاقه‌ای برای شنیدن پیام‌های تبلیغات ندارند، شما می‌توانید تبلیغات را روی شاپینگ‌ بگ درج کنید و به دست مشتری بدهید. در واقع مشتری به دست خود تبلیغات را از شما می‌گیرد و به خانه می‌برد. البته قرار نیست این تبلیغات شما فقط توسط مشتری دیده شود؛ بلکه او ممکن است کیف خرید مقوایی (یا پارچه‌ای) را به افراد دیگری بدهد و یا حتی آن را به شهر دیگری ببرد.

برای مثال وقتی مسافری از شهر دیگری وارد فروشگاه شما می‌شود و خرید می‌کند، دادن شاپینگ بگ به او یعنی این شانس را دارید که تبلیغات خود را به شهر دیگری بفرستید. از سوی دیگر شاپینگ بگ وارد خانه‌ای می‌شود که چندین نفر دیگر در آن حضور دارند و حتما اطلاعات فروشگاه شما را روی آن می‌خوانند. اگر مشتری شما از جنس خریداری شده راضی باشد، حتما اطرافیان او هم برای خرید از شما ترغیب می‌شوند.

قابلیت اجرای طرح و رنگ‌های مختلف
قابلیت اجرای طرح و رنگ‌های مختلف

بازگشت مجدد مشتری

فرض کنید تعدادی از مشتریان آدرس فروشگاه شما را گم می‌کنند یا بعد از رفتن به خانه فراموش می‌کنند از کجا خرید کرده‌اند! وجود اطلاعات تماس و به طور کلی تبلیغات بر روی کیف‌های تبلیغاتی می‌تواند یک راهکار عالی برای برگشت مجدد مشتریان باشد.

حتی ممکن است آن‌ها از طراحی شاپینگ بگ تبلیغاتی خوششان آمده باشد و بخواهند با خرید مجدد یک کیف خرید دیگر از شما دریافت کنند. در این صورت شانس بازگشت مشتریان خود را با چاپ شاپینگ بگ تبلیغاتی بالا می‌برید.

داشتن پرستیژ کاری

حالا همه کسب و کارها برای اینکه اجناس خود را به دست مشتری بدهند، از کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند. اما در بین آن‌ها معدودی از فروشگاه‌ها برای افزایش اعتبار خود از شاپینگ بگ تبلیغاتی استفاده می‌کنند. متفاوت بودن به کسب و کار شما اعتبار بیشتری می‌بخشد و شما را در چشم مشتری به عنوان یک فروشگاه باکلاس نشان می‌دهد.

اگر می‌خواهید پرستیژ کاری داشته باشید و مشتریان به این موضوع پی ببرند، باید زمان تحویل اجناس فروخته شده، از کیف‌های سبک و خوش آب و رنگ استفاده کنید. فراموش نکنید رنگ و لعاب و طرحی که روی این کیف است، برای مشتریان اهمیت زیادی دارد.

تبلیغات مداوم‌تر

اگر تبلیغات کسب و کار خود را روی پلاستیک چاپ می‌کنید، وقتی مشتری بعد از وارد شدن در خانه پلاستیک را دور بیندازد، تبلیغات شما نیز همراه با آن دور ریخته می‌شود. اما وقتی از شاپینگ بگ تبلیغاتی استفاده می‌کنید، به دلیل دوام بالای این کیف‌ها، تبلیغات شما نیز تا مدت‌ها باقی می‌ماند. بنابراین می‌تواند در جذب مشتری تاثیر زیادی داشته باشد و هزینه‌هایی که برای تهیه این کیف‌های سبک شده است، به هدر نمی‌رود.

کاربرد شاپینگ بگ تبلیغاتی

کیف‌های خرید مقوایی یا پارچه‌ای کاربردهای زیادی دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

قابل استفاده در فروشگاه‌های سطح شهر

این کیف‌ها که از مقوا یا پارچه تهیه می‌شوند، به مشتریان فروشگاه‌ها کمک می‌کنند تا خریدهای خود را به خانه برگردانند. آن‌ها از شاپینگ بگ بیشتر از کیسه‌های پلاستیکی استقبال می‌کنند. از سوی دیگر وقتی خریدهایشان زیاد می‌شوند، نمی‌خواهند آن‌ها را داخل کیف خود جابجا کنند و به دنبال چنین کیفی هستند.

استفاده به عنوان هدایای شرکت

یکی دیگر از کاربردهای شاپینگ بگ تبلیغاتی استفاده به عنوان تبلیغات در شرکت است. بسیاری از کسب و کارها برای اینکه بتوانند برند خود را در بازار معرفی کنند، به روش‌های زیادی متوسل می‌شوند. برای مثال چاپ بیلبورد، چاپ کاتالوگ، تهیه تقویم رومیزی، سالنامه، استفاده از ماگ تبلیغاتی و …. است. این روش‌ها در کنار تبلیغات دیجیتال می‌تواند در بازاریابی تاثیر زیادی داشته باشد.

اما مطمئنا بسیاری از شرکت‌ها از تهیه شاپینگ بگ تبلیغاتی غافل می‌شوند. از آنجا که این کیف‌های خرید کاربرد زیادی دارند، همه مشتریان، کارکنان شرکت، همکاران و …. به آن‌ها علاقمندند و با کمال میل از آن‌ها استقبال می‌کنند. برای مثال اگر تقویم رومیزی را به عنوان راهی برای تبلیغات استفاده کنید، این امکان وجود دارد که توسط کارکنان استفاده نشود، اما تردید نداشته باشید که آن‌ها حتما از شاپینگ بگ استفاده می‌کنند.

استفاده در نمایشگاه‌های تجاری

شاپینگ بگ تبلیغاتی می‌تواند به ارتقای کسب و کار کمک زیادی کند. وقتی در یک رویداد یا نمایشگاه شرکت کرده‌اید، برای جذب مشتری و تبلیغات چه برنامه‌ای دارید؟ قرار نیست بازدیدکنندگان فقط محصولات یا برند شما را ببینند و از کنار غرفه شما عبور کنند. بلکه باید بتوانید با ارائه شاپینگ بگ تبلیغاتی، آن‌ها را برای بازگشت مجدد به سمت کسب و کار خود تشویق کنید.

البته در این صورت باید مطمئن شوید که نام تجاری، لوگو، آدرس کسب و کار و شعا تبلیغاتی روی این کیف‌ها قرار گرفته است.

کاربرد شاپینگ بگ
کاربرد شاپینگ بگ

استفاده در مراسمات خاص

اگر به مناسبت‌های خاص در محل کسب و کار خود جشن برپا می‌کنید، حتما از این کیف‌های خرید به عنوان کادو استفاده کنید. البته روش بهتر این است که یک هدیه دیگر را در نظر بگیرید و سپس آن‌ را در داخل شاپینگ بگ تبلیغاتی مقوایی قرار دهید. برای مثال می‌توانید در ماه اسفند جشن سال نو را در محل کار خود برگزار کنید. سپس وسایلی مثل سالنامه، سررسید، ماگ، ست خودکار و … را داخل آن قرار دهید.

با این روش نه تنها پرستیژ کسب و کار خود را بالا می‌برید، بلکه از شاپینگ بگ تبلیغاتی به بهترین شکل استفاده کرده‌اید. شما حتی می‌توانید بدون اینکه جشن بگیرید، از این هدایا برای قدردانی از کارکنان شرکت استفاده کنید.

در آخر

شاپینگ‌های تبلیغاتی این روزها به عنوان کیف برای خرید کاربرد دارند و حتی بسیاری از آن‌ها به عنوان جعبه کادو نیز استفاده می‌کنند. این کیف‌ها از مقوا یا پارچه تهیه می‌شوند و به محیط زیست آسیب نمی‌رسانند. در عین حال برای چاپ تبلیغات کسب و کارها نیز مناسب هستند. امیدواریم اطلاعاتی که درباره مزیت‌ها و کاربردهای شاپینگ بگ تبلیغاتی ارائه شد، برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: