۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

شاپینگ بگ کرافت، بررسی صفر تا صدی

توسط سحر محمدحسینی | ۲۱ آذر ۱۴۰۲

شاپینگ بگ یا ساک خرید وسیله‌ای کاربردی است که برای همه اقشار قابل‌استفاده بوده و به‌عنوان ابزار کمکی برای حمل‌ونقل وسایل و خریدهای انجام‌شده است. از شاپینگ بگ به‌عنوان ابزار تبلیغاتی نیز استفاده می‌شود چراکه برندهای معتبر با این وسیله محصول و کالای خود را تبلیغ کرده و محصول را به دیگران معرفی می‌کنند. شاپینگ بک انواع مختلف داشته و با متریال های خاصی تولید می‌شود. یکی از این متریال ها کاغذ کرافت است که در بین سایر متریال ها طرفداران بیشتری داشته و از آن بیشتر استقبال می‌شود.

کاغذ کرافت یک نوع کاغذ و محصول چندمنظوره است که در رنگ‌های مختلف و  اشکال  و اندازه‌های گوناگون برای ایجاد یک اثر هنری و صنایع‌دستی استفاده می‌کنند. کلمه کرافت، از ریشه آلمانی است که از حداقل 80٪ خمیر چوب سولفات ساخته می‌شود که تیره‌تر از سایر خمیرهای چوب است اما می‌توان آن را سفید کرد. برای تهیه کاغذ باکیفیت از خمیر کرافت کاملاً سفید شده استفاده می‌شود که هم سفیدتر بوده و هم استحکام و مقاومت آن در برابر زرد شدن بیشتر است.

شاپینگ بگ هم کاربردی و هم تبلیغی
شاپینگ بگ هم کاربردی و هم تبلیغی

انواع شاپینگ بگ

شاپینگ بگ آماده معمولاً از جنس کاغذ و در دو نمونه کرافت و گلاسه تولید و عرضه می‌شوند. جنس کرافت همان نوع خاکی‌رنگی است که یادآور نمونه‌های نوستالژیک و قدیمی کیسه‌های حمل میوه و خرید اقلام مختلف از بقالی‌های محل هستند. این متریال از مواد بازیافتی و بادوامی ساخته می‌شوند که سبک بوده و نسبت به گلاسه دارای قیمت کمتری است همچنین به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن درج تبلیغات روی آن‌ها ارزان‌تر می‌شود. در قسمت بند این ساک‌ها از بند نخی استفاده می‌شود که در صورت علاقه مشتری می‌توان بند دیگری را جایگزین شود.

ویژگی‌های کاغذ کرافت

شاپینگ بگ ها همان‌طور که گفتیم انواع مختلفی دارند که یکی از بهترین و پرطرفدارترین آن‌ها شاپینگ بگ کرافت است. این شاپینگ بگ ها ویژگی‌های خاصی دارند که این‌همه مورد استقبال قرارگرفته که این ویژگی‌های عبارت‌اند از:

کاغذ کرافت یک متریال مستحکم و بادوام  است که در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کاغذ کرافت صد در صد سازگار با محیط‌زیست بوده و در عرض چند هفته به‌طور طبیعی مانند برگ‌هایی که از درخت می‌افتند تجزیه می‌شود و قابل کمپوست بوده که هیچ تأثیر مخربی بر محیط‌زیست نمی‌گذارد.

گرماژ و وزن این نوع متریال بسیار متنوع است به‌صورتی که از ترکیب آن‌ها در تولید ورق و کارتن امکان تولید بیش از صد نوع ترکیب در ورق‌های 3 لایه و 5 لایه است.

امکان چاپ و طراحی روی کاغذ کرافت بسیار بالا بوده و دست طراحان را برای طراحی‌های متنوع روی این شاپینگ بگ ها باز می‌گذارد.

از کاغذهای کرافت برای ساخت کیسه‌های چندلایه که می‌تواند لایه‌های آلومینیومی و پلاستیکی هم باشند استفاده می‌گردد که بستگی به کاربرد کیسه‌ها در نگهداری مواد غذایی برای حیوانات، ذغال، سیمان و کود شیمیایی دارد؛ این کیسه‌ها بسته به موارد برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و تبادل گازها کاربرد دارند.

از کاغذ کرافت برای تولید ورق کارتن، پاکت سیمان و همچنین تولید ساک کاغذی استفاده می‌شود.

کیسه‌های کاغذی پلاستیکی بی‌خطر جهت بسته‌بندی مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی به‌صورت پودر یا گرانول و بسته‌بندی انواع کود شیمیایی و بذر گیاهی، کیسه‌های آردی، کیسه‌های کاغذی خواروبارفروشی، پاکت‌ها و بسته‌بندی انواع خوراک صنعتی دام و طیور؛ مواد اولیه ارزان‌قیمت در تولید نئوپان، کاغذ پایه در تولید سنباده و کاغذ تزئین گل و گلدان است. پیشنهاد می‌کنیم که نگاهی هم به «شاپینگ بگ تبلیغاتی» بیندازید.

اصول طراحی شاپینگ بگ کرافت

برای اینکه برند محصولات چاپ‌شده روی شاپینگ بگ بیشتر نظر مشتری را جلب کند بهتر است روی طرح موردنظر فکر بیشتری شده و طراحی جالب و خلاقانه‌ای روی آن انجام دهید و ازآنجاکه کاغذ کرافت قابلیت طراحی و چاپ بالایی دارد پس می‌توان طرح‌ها و لوگوهای خاصی را روی آن چاپ کرد. برای یک طراحی اصولی باید مواردی را رعایت کرد که عبارت‌اند از:

انتخاب رنگ و طراحی

انتخاب رنگ و طراحی برای چاپ روی ساک دستی بسیار مؤثر و مهم است اینکه چه طرح و نقشی بر روی شاپینگ بگ چاپ و طراحی شود انتخابش با خود شماست؛ اما داشتن یک لگو خاص برند و نقش و نگار ویژه مشتری کمک میکند تا بیشتر دیده‌شده و کار نیز یونیک و خاص باشد.

خوانایی و وضوح چاپ

یکی دیگر از موارد مهم انتخاب فونت و رنگ مناسب است که در اولویت بوده و همواره در جلب مشتری تأثیر شگرفی دارد. طراحی فونت از موارد زیادی مانند گرافیک و طراحی شاپینگ بگ، لوگو، رنگ اصلی شرکت و غیره، تأثیر می‌گذارد؛ اما طراحی فونت نوین و خلاقیت بالا در طراحی نیز، می‌تواند موفق عمل کند.

اندازه کلی

همیشه باید ابعاد و سایز شاپینگ بگ بر محور محتوای آن و مصارفش  تولید شود و همچنین بر اساس محصول و ابعاد و  وزن محصول طراحی‌شده و ارتفاع و عرض مناسب و مصرفی داشته باشد.

ابعاد شاپینگ بگ کرافت

یکی از مواردی که در اصول طراحی مهم بوده ابعاد شاپینگ بگ است. چراکه باید اول‌ازهمه ابعاد شاپینگ بگ را در نظر داشت تا بتوان ابعاد طراحی و درج لوگو را بر روی ساک طراحی کرد که اندازه طراحی متناسب با خود ساک باشد. سایز شاپینگ بگ می‌تواند به انتخاب مشتری باشد و هیچ محدودیتی برای انتخاب ابعاد و سایز وجود دارد. اگر به دنبال شاپینگ بگ تبلیغاتی برای محصولات سنگین هستید حتماً باید از ساک‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر استفاده کنید و هرچقدر محصول سبک‌تر و کوچک‌تر باشد باید شاپینگ بگی با سایز کوچک انتخاب نمایید.

بزرگ یا کوچک بودن ساک ها که به سلیقه مشتری بستگی دارد
بزرگ یا کوچک بودن ساک ها که به سلیقه مشتری بستگی دارد

دسته و بند شاپینگ بگ کرافت

ازآنجاکه شاپینگ بگ کرافت به‌خودی‌خود سبک اما مقاوم است پس باید از دسته و بندی استفاده کرد که تحمل وزن وسایل داخل ساک را داشته باشد. برای انتخاب بند شاپینگ بگ کرافت محدودیتی نداشته و می‌توانید از انواع بند و دسته‌هایی که طراحان پویا فراز خلاق پیشنهاد می‌دهند یکی از بهترین و شیک‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. انتخاب کنید. حتی شما می‌توانید دسته برش خاص را انتخاب کنید و هر طرحی که در نظر دارید را می‌توان به‌راحتی برش داد و طرح خاص برند شمارا بر روی دسته نیز شکل داد. انواع مختلف بندهای شاپینگ بگ کرافت عبارت‌اند از:

همگی این بندها برای شاپینگ بگ کرافت مناسب بوده و با توجه به سلیقه و خواست مشتری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

تفاوت ساک دستی مقوایی و کرافت

همان‌طور که گفتیم کاغذ کرافت یکی از متریال هایی است که برای ساخت شاپینگ بگ کرافت استفاده می‌شود. برای ساخت این ساک‌ها از متریال های دیگری نیز همچون مقوا، پارچه و برزنت نیز استفاده می‌شود. در این میان شاپینگ بگ مقوایی با کرافت ازنظر ظاهری به هم نزدیک بوده و گاهی مشتری تفاوتی بین این دو قائل نمی‌شود؛ اما باید گفت این دو تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که عبارت‌اند از:

شاپینگ بگ کرافت ارزان‌تر از شاپینگ بگ مقوایی و کاغذی است.

در مقایسه با ساک‌های مقوایی تولید ساک‌ها با این متریال هزینه‌های کمتری را به همراه دارد. تفاوت مهمی که میان ساک دستی کرافت و مقوایی باید به آن اشاره کرد گرماژ کاغذی است که برای تولید آن‌ها توسط تولیدکنندگان استفاده می‌شود

موارد مصرف شاپینگ بگ کرافت

به‌طورکلی موارد استفاده از شاپینگ بگ کرافت مربوط به برندها و مغازه‌هایی است که قصد دارند جنس خریداری‌شده توسط مشتری را داخل ساک دستی قرار داده و برای محصول خود تبلیغات مؤثری داشته باشند؛ اما برخی از شاپینگ بگ هایی که به‌صورت آماده در بازار وجود دارد و طراحی خاصی نیز ندارد بیشتر برای مواقعی است که برند تولیدکننده زمان لازم برای طراحی و تولید به‌صورت اختصاصی ندارد و در مراسم‌ها و جشن‌ها و یا سمینارهایی که مهمان‌های زیادی دعوت نشده‌اند به‌طور ویژه و اختصاصی قصد تشکر از همراهی آن‌ها را داشته و این شاپینگ بگ های آماده بهترین راه چاره خواهند بود.

شاپینگ بگ ها اغلب در مزون‌ها، گالری ساعت و جواهرات، فروشگاه‌های مواد غذایی، کتاب‌فروشی‌ها، فست‌فودها و رستوران‌ها و … بیشتر به چشم می‌خورد که اکثر آن‌ها طراحی‌شده و لوگوی موردنظر بر روی آن‌ها نیز درج می‌شود که با به‌کارگیری رنگ‌های متنوع و همخوان با طرح لوگو شاپینگ بگ را زیبا و جذاب‌تر می‌کند.

آیا می توان شاپینگ بگ کرافت را به رنگهای دیگر هم سفارش داد؟

بله کاغذ کرافت هم مانند سایر کاغذها در رنگهای متنوع تولید می شود؟

ابعاد شاپینگ بگ کرافت در چه اندازه ای تولید می شود؟

ابعاد این ساک ها به سلیقه مشتری بستگی دارد

نتیجه‌گیری

امروزه شاپینگ بگ یکی از ابزارهای تبلیغاتی است که تولیدکنندگان و صاحبان کسب‌وکار برای بیشتر نشان دادن محصول خود در بین مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند. هان طور که گفتیم این شاپینگ بگ ها انواع مختلفی داشته که شاپینگ بگ کرافت به دلیل خواصی که دارد خواهان بیشتری نیز دارد. پویا فراز خلاق در کنار همه طراحی و تولید بسته‌بندی‌های مختلف، شاپینگ بگ های را توسط طراحان متخصص خود طبق سلیقه خاص مشتری طراحی کرده و با استفاده از بهترین نوع کاغذکرافت دست به تولید این شاپینگ بگ ها نیز زده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: