۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

بسته بندی کرم پودر، راهکارهایی برای بسته بندی بهتر

توسط سحر محمدحسینی | ۲۰ آذر ۱۴۰۲

منظور از بسته‌ بندی آرایشی و بهداشتی، بسته‌ بندی محصولاتی است که برای پاک‌سازی، زیبایی، تقویت ساختار، ظاهر و عملکرد صورت و بدن به کار می‌روند. کرم پودر هم یکی از محصولات آرایشی است که امروزه در بین بانوان چه پیر و چه جوان طرفدار زیادی داشته و به همین خاطر همیشه به دنبال محصول باکیفیت با بسته بندی کاربردی و جذاب هستند. این نوع محصولات، دو دسته‌بندی اولیه و دسته‌بندی ثانویه دارند که هردوی این بسته بندی‌ها باید در کنار هم و کاملاً در ارتباط باهم طراحی شوند. نکته مهمی که در مورد طراحی بسته‌ بندی کرم پودر باید به آن توجه داشت این است که باید طیف بسیار گسترده‌ای از مشتریان همیشگی را مدنظر قرارداد. چراکه تمام خانم‌ها در هر رده سنی‌ به دنبال انتخاب و خریداری محصول مناسب هستند. پس باید بسته بندی را طراحی کرد که مورد رضایت همگی باشد.

نحوه طراحی یک بسته بندی عالی

در بسته بندی کرم پودر باید این نکته را در نظر داشت که علاوه بر امنیت بسته‌ بندی باید با یک طراحی زیبا به محصول خود جان بخشیده تا آن را در نظر مخاطب حتی بیشتر از آن چیزی که ارزشمند است، برجسته کنید. برای این کار باید مواردی را رعایت کرد که این موارد را باهم بررسی می‌کنیم.

شناخت مشتری

برای اینکه فرآیند بسته بندی لوازم‌آرایشی و بهداشتی  به‌خوبی پیش برود، کافی است که ابتدا مخاطبان کالای خود را مشخص کنید. برای مثال بسته بندی کرم پودری که برای رده‌های سنی 25 تا 40 ساله طراحی می‌کنید باید با بسته بندی این محصول برای افراد مسن‌تر فرق داشته باشد و متناسب باسلیقه و علایق هر رده باید طراحی کرد.

تجزیه‌وتحلیل نیاز مشتری

برای داشتن یک بینش قوی نسبت به طراحی محصول باید درباره برند مشتری موردنظر خود اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید بسته بندی کرم پودر را به نحو احسن انجام دهید.

بسته بندی های تاشو یکی از راحت ترین و به صرفه ترین نوع بسته بندی
بسته بندی های تاشو یکی از راحت ترین و به صرفه ترین نوع پکیجینگ این محصول

شناخت نیاز محصول

برای طراحی یک محصول به‌خصوص کرم پودر ابتدا باید نیازهای برند را در نظر گرفت. طراحی بسته بندی کرم پودر بدون شناخت نوع محصول امکان‌پذیر نیست و باید در نظر گرفت که مشتری برای طراحی بسته بندی خود از شما چه چیزی می‌خواهد تا بتوانید بسته بندی را طراحی کنید اصولی باشد.

بررسی روند بازار

برای اینکه ببینید چه نوع طراحی به معرفی برند کمک می‌کند بهتر است بازار را بررسی کنید و ترجیحات بسته بندی لوازم‌آرایش و به‌خصوص بسته بندی کرم پودر را بشناسید. برای این کار رقبا را بررسی کنید و فقط به رقبای داخلی اکتفا نکنید و به دنبال برندهای خارجی نیز رفته تا بتوانید بهترین ایده‌ها را برای طراحی بگیرید.

در نظر گرفتن ملاحظات لازم

 برای داشتن یک طراحی عالی باید کمی فنی شوید. برای این کار باید به برخی از مسائل توجه خاصی داشت که عبارت‌اند از:

طراحی بسته ‌بندی

آخرین کاری که باید انجام دهید طراحی بسته بندی است. خلاقیت در طراحی این محصول می‌تواند تأثیر مستقیمی در جذب مشتری داشته و بدون توجه به کیفیت محصول جذب طراحی بسته بندی شود. رنگ‌ها، فونت‌ها، اقلام موجود در جعبه همگی می‌توانند ارتباط خاصی با مخاطب برقرار می‌کند پس‌روی آن‌ها بیشتر فکر کنید.

فونت های جالب و خلاقانه ای که به بسته بندی جلوه خاص می دهد
فونت های جالب و خلاقانه ای که به بسته بندی کرم پودر جلوه خاص می دهد

نکات مهم هنگام بسته‌‌ بندی کرم پودر

بهتر است شما نیز با نوع بسته بندی و موادی که برای بسته بندی انتخاب می‌کنید خود را به لیست سبز اضافه کنید که کمتر به محیط‌زیست آسیب برسانید و برای این منظور می‌توانید اقلام آرایشی خود را در بسته بندی‌هایی قرار دهید که کمترین آسیب را به زمین وارد می‌کنند.

مواد بسته بندی قابل بازیافت نه‌تنها بهترین انتخاب برای شما خواهند بود، بلکه به مشتری شما نشان می‌دهند که تا چه اندازه روی شیوه کار خود حساس هستید. همچنین هنگام بسته‌ بندی لوازم‌آرایشی به موارد متعددی ازجمله وزن محصول، اندازه و شکل آن، ارزش تقریبی و شکننده‌ بودن یا نبودن آن توجه کنید. چراکه این کار باعث می‌شود بدانید که هنگام بسته بندی محصول کدام موارد بهترین انتخاب برای بسته بندی خواهند بود.

ویژگی‌های کلیدی

برای پکیجینگ این محصول بهتر است چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید که عبارت‌اند از:

مطالب پیشنهادی:

چگونگی بسته بندی کرم پودر

کرم پودر در دو نوع ظرف شیشه‌ای و پلاستیکی عرضه می‌شود که برای هر دو مورد باید تدابیری اندیشید تا هم بسته بندی اصولی و کاملی باشد که محصول را به‌طور کامل معرفی کند و مشتری را راضی نگه دارد و هم نوع بسته بندی به شکلی باشد که از کرم پودر محافظت کرده و سالم به دست مشتری برسد. اگرچه شیشه‌ها در اصل امنیت کافی را برای کرم‌ها فراهم می‌کنند، اما هرازگاهی نیاز به محافظت دارند. مخصوصاً در طول حمل‌ونقل و انبار کردن، ضربه و فشار می‌تواند باعث آسیب به محصول شود. خط و خش یا علائم خارجی مشابه، محصول را از بی‌عیب و نقصی درآورده و در بدترین حالت می‌تواند کرم پودر را غیرقابل استفاده کند.

پکیجینگ این محصول هم مانند سایر اقلام آرایشی دارای 3 لایه بسته بندی است که برندهای معروف و معتبر تأکید بیشتری بر 3 لایه بودن بسته بندی و همچنین طراحی هر 3 لایه دارند. هرچقدر این لایه‌ها مقاوم‌تر باشند و از متریال بهتری در ساخت آن‌ها استفاده‌شده باشد محافظت از شیشه‌های کرم پودر بیشتر خواهد شد.

بهترین و کارآمدترین نوع بسته بندی کرم پودر جعبه‌های تاشو و کارتن‌های حمل‌ونقل مخصوصی است که دارای استحکام لازم برای محافظت بهتر از شیشه‌ها و لوله‌های حساس هستند. این جعبه‌ها این اطمینان را به شما می‌دهند که باوجود انبار کردن طولانی‌مدت محصول، بازهم محصول سالم به دست مشتری خواهد رسید.

در طراحی پکیجینگ این محصول باید به این نکته توجه داشت که علاوه بر طراحی خلاقانه و جذاب، بسته بندی باید طوری باشد که به‌راحتی بازشده تا مصرف‌کننده در حین استفاده از آن معطل نشود. همچنین بهتر است برای بسته بندی از موادی استفاده شود که علیرغم محکم بودن، سبک هم باشد تا در زمان حمل‌ونقل در کیف خانم‌ها سنگین نشود.

همان‌طور که گفتیم نوع مواد به‌کاررفته دربسته بندی کرم پودر بهتر است از مواد قابل بازیافت باشد تا کمتر به محیط‌زیست آسیب زند. از دیگر مواردی که دربسته بندی کرم پودر باید مدنظر داشت، ایجاد فضای لازم برای درج اطلاعات موردنیاز محصول است که هم محصول را معرفی کند و هم مشتری با خواندن این اطلاعات از خرید خود مطمئن شود. همچنین درج لیبل و لوگوی برند کرم پودر بر روی بسته بندی یکی از اصولی است که اعتبار کالا را بالابرده و به مشتری را جذب خواهد کرد.

بهتر است در بسته بندی کرم پودر از چندلایه استفاده کرد؟

برای بسته بندی کرم پودر و در کل لوازم آرایش بهتر است از 3لایه استفاده کرد که هم محافظت بیشتری از کرم پودر داشته باشد و هم جلوه بیشتری برای مشتری داشته باشد.

شرکت پویافرازخلاق طراحی بسته بندی لوازم آرایش را نیز انجام می دهد؟

بلی این شرکت با استفاده از متخصصین طراح سعی در طراحی به نحو احسن محصولات آرایشی بهداشتی دارد که مورد توجه مشتریان قرار گیرد.

 نتیجه‌گیری

بسته بندی انواع مختلف لوازم‌ آرایشی و بهداشتی و به‌خصوص بسته بندی کرم پودر یکی دیگر تخصص‌های طراحان حرفه‌ای پویا فراز خلاق است که با توجه به علم روز و نیاز بازار و با استفاده از دانش تخصصی که دارند سعی می‌کنند بهترین بسته بندی را برای کرم پودر ارائه دهند که در عین زیبایی و جذابیت، محکم و مقاوم بوده، معرف برند موردنظر باشد و خواسته مشتری را برای طراحی برآورده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: