۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

بسته بندی رژ لب، بررسی تمام مواردی که باید به آن توجه کنید!

توسط سحر محمدحسینی | ۱۵ آذر ۱۴۰۲

رژ لب مطمئناً یکی از اقلام آرایشی و مهم‌ترین ماده برای خانم‌هاست که هم برای استفاده روزمره و هم برای محل کار و مهمانی‌، به کار می‌آید. رژ لب این قابلیت را دارد که فوراً چهره را از حالت خسته، به بشاش و سرحال تغییر دهد و همچنین دارای مزیت‌های سلامتی خوبی برای پوست لب شما باشد. این لوازم‌آرایش ازآنجاکه برای خانم‌ها دارای اهمیت خاصی است پس بهتر است بسته بندی ویژه و خاصی نیز داشته باشد تا هم از رژلب محافظت کرده و هم جلوه و زیبایی خاصی به آن بدهد.

بسته بندی مناسب از ملزومات است
بسته بندی مناسب از ملزومات است

اهمیت بسته بندی رژ لب

درزمینهٔ رژلب و در کل لوازم‌آرایشی بهداشتی، علاوه بر اینکه کیفیت محصول برای مشتریان حائز اهمیت است، بسته بندی آرایشی و بهداشتی نیز از فاکتورهای بسیار مهم در خرید محصولات آرایشی است. بسته بندی محصول معرف برند آرایشی است و با این بسته بندی در بین مردم شناخته خواهید شد. در این میان اگر در طراحی بسته بندی خلاقیت نیز به خرج دهید نسبت به رقبا متمایز شده و جایگاهتان در بین مشتریان حفظ خواهد شد. برای داشتن یک بسته بندی رژلب که مورد تائید مشتریان قرار گیرد باید نکاتی را مدنظر داشت که عبارت‌اند از:

مدلهای مختلفی که جذاب هستند
مدلهای مختلفی که جذاب هستند

بسته بندی

همیشه بسته بندی اولین چیزی است که زیبایی‌ها را برای محصول به همراه دارد. اگر بسته بندی شما توجه آن‌ها را جلب کند و همچنین دنبال محصول موردنظر هم باشند، به‌احتمال‌زیاد محصول شمارا به خانه برده و آن را امتحان می‌کنند و اگرنه به‌احتمال‌زیاد گردوغبار روی محصول شما نشسته و بلااستفاده می‌ماند.

اما اینکه دقیقاً چگونه جعبه را طراحی کنید که مشتری ایدئال شما به دنبال محصولتان باشد باید یک سری اصول و نکات را مدنظر داشت تا به بسته بندی جذاب و خلاقانه برسید. این نکات عبارت‌اند از:

 انتخاب یک برند خوب

 بهتر است ابتدا به دنبال برندی باشید که معتبر باشد و این اعتبار از کیفیت، نوآوری، پایداری، اخلاق کاری و مسئولیت اجتماعی برند موردنظر نشأت می‌گیرد. ارائه محصول باکیفیت، فعالیت وب‌سایت، خدمات پس از فروش، خدمات مشتری و ارتباط با مشتری از عواملی است که می‌تواند اعتبار یک برند را بالابرده و مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کند. پس برای اینکه طراحی و بسته بندی شما بیشتر به چشم بیاید بهتر است به دنبال برندهای معتبر باشید.

ایده گرفتن از طرح‌های قبلی

اگر برای طراحی بسته بندی به کمی الهام بخشی نیاز دارید، بهترین راه، بررسی بسته‌بندی‌های اخیر  محصولات آرایشی علی‌الخصوص رژ لب است. در نظر داشته باشید که باید به دنبال طراحی یک بسته بندی مدرن و به‌روز باشید، اما بااین‌حال باید طراحی بسته بندی به‌گونه‌ای جذاب و به‌روز باشد که برای مدت طولانی در سراسر جهان مورداستفاده قرار گیرد.

تنوع در رنگ و شکل بسته بندی
تنوع در رنگ و شکل بسته بندی

رعایت استانداردهای جهانی و ملی

وسایل آرایشی جزو وسایل مربوط به‌سلامتی قرار دارند، برای همین نگهداری و بسته‌بندی آن‌ها، اهمیت مضاعف دارد و باید به این مسئله دقت داشته باشید. هرچه بسته‌ بندی ایمن‌تر، پایدارتر و محکم‌تر باشد، رضایت و اعتماد مشتریان به برند نیز بیشتر خواهد بود.

انتخاب سبک خاص

برای طراحی بسته بندی رژ لب می‌توانید از انواع استایل‌ها و سبک‌ها ازجمله مینیمال، مدرن، سنتی، کلاسیک، فانتزی، رئال و … می‌توانید در طراحی بسته‌ بندی استفاده کنید. قطعاً یک تیم طراحی حرفه‌ای به شما در انتخاب بهترین استایل کمک خواهد کرد.

استفاده از رنگ‌های متنوع

 حتماً رنگ‌هایی را انتخاب کنید که در رنگ‌سازمانی برند و در طرح لوگو و دیگر بخش‌های برند خود قبلاً از آن استفاده کرده‌اید؛ یعنی حتماً باید رد رنگ برند موردنظر در طراحی بسته‌ بندی رژلب نیز دیده شود.

فونت و نوشتار

سعی کنید از یک نهایتاً دو فونت خوانا و کاملاً واضح برای نوشتارها در طراحی بسته‌ بندی استفاده کنید. چراکه اهمیت مسئله نوشتار و انتخاب فونت برای طراحی بسته‌ بندی، در طراحی جعبه‌های کوچک و یا جعبه‌های شفاف مشخص می‌شود. این را به خاطر داشته باشید که شما در نوشتار محدودیت دارید و باید بهترین، مفیدترین و جذاب‌ترین اطلاعات برند را برای نوشتن انتخاب کنید.

کیفیت بالای بسته بندی از عوامل جذب مشتری است
کیفیت بالای بسته بندی از عوامل جذب مشتری است

توجه به نوع محصول

یکی دیگر از مواردی که باید دربسته بندی رژلب موردتوجه قرارداد نوع بسته بندی است. با توجه به نوع محصول و نوع رژلب باید بسته بندی را انتخاب کرد. ازآنجاکه رژلب‌های مایع احتیاج به‌دقت بیشتری برای حمل‌ونقل دارند پس بهتر است بسته بندی را در نظر بگیرید که از شیشه رژ در مقابل ضربه‌ها محافظت کند

 لایه‌های بسته‌ بندی

دربسته لوازم‌آرایش و به‌خصوص رژلب آنچه مشتریان در ظاهر می‌بینند طرح نهایی و لایه سوم بسته‌ بندی است. مثلاً شرکت تولیدکننده موارد آرایشی و بهداشتی ممکن است از یک ساک دستی و یا پلاستیک برای ارسال محصولات استفاده کند. بسته‌بندی‌های لوازم‌آرایش دارای 3 نوع، بسته‌ بندی بیرونی، بسته‌ بندی داخلی و بسته‌ بندی خود محصول است که این سه لایه‌ مختلف را در پروسه طراحی باید در نظر گرفت. برندهای مشهور برای جلوه بهتر و همچنین بالا بردن کیفیت محصول خود هر سه‌ی این بسته‌بندی‌ها را باهم به طراح می‌سپارند تا انسجام میان این لایه‌ها، بر روی نگرش و جذب مشتریان بالقوه تأثیرگذار باشد.

مطالب پیشنهادی:

تنوع رنگ و مدل
تنوع رنگ و مدل

بسته بندی داخلی همان محفظه‌ای است که محصول آرایشی مثل رژ داخل آن قرار می‌گیرد و اطلاعات کالا که شامل مشخصات محصول، مواد تشکیل‌دهنده و تاریخ تولید و انقضای آن است روی بسته داخلی درج می‌شود. برای طراحی بسته بندی کالاهای آرایشی و بهداشتی حتماً باید به حساسیت ماده داخل بسته بندی توجه شده و در صورت نیاز با چندلایه مجزا از آن محافظت شود؛ اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که این لایه‌ها نباید بیشتر از ضرورت باشد وگرنه امکان دارد گشودن آن سخت بوده و برای برخی افراد آزاردهنده باشد.

انواع بسته بندی رژلب

همان‌طور که گفته شد بسته بندی رژلب با توجه به نوع آن و همچنین درخواست تولیدکننده فرق می‌کند و در مدل‌های متنوع و با متریال های مختلف انجام می‌گیرد. این بسته‌بندی‌ها عبارت‌اند از:

بسته بندی با پاکت و جعبه کرافت

یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین نوع بسته بندی رژلب بسته بندی با پاکت کرافت و جعبه کیبوردی است که با توجه به سلیقه مشتری طراحی و تزئین می‌شود. برای مثال استفاده از برچسب کاغذی فانتزی، نخ کنفی و غیره می‌تواند در شیک و خاص کردن بسته بندی به شما کمک کند

کیبوردی با طرحی جذاب
کیبوردی با طرحی جذاب

بسته بندی رژ لب با کاغذ

یکی دیگر از انواع بسته‌بندی‌های رژلب استفاده از کاغذ بسته بندی است. این کاغذها شامل  کاغذ سولفات، کاغذ پوستی و یا کاغذ کرافت است که هم شیک بوده و هم به‌صرفه. البته بسته بندی با کاغذ علاوه بر شیک و جذاب شدن بسته بندی عیب بزرگی دارد و آن ایمن نبودن بسته بندی در زمان حمل‌ونقل است که می‌توان این مشکل را با استفاده از پلاستیک حباب‌دار رفع کرد تا به رژلب آسیبی نرسد.

بسته بندی با کیسه پارچه‌ای

یکی دیگر از بسته‌بندی‌های محبوب و فانتزی برای لوازم‌آرایشی به‌خصوص رژلب، کیسه‌های کوچک پارچه‌ای هستند. این کیسه‌ها که در سایزهای متنوعی تولید می‌شوند یکی از بسته‌بندی‌های مینیمال و به‌صرفه هستند که طرفداران زیادی در بین برندهای مختلف دارد.

بسته بندی با جعبه اختصاصی

اگر قصد دارید که بسته بندی اختصاصی و منحصربه‌فردی داشته باشید، جعبه‌های اختصاصی بهترین گزینه‌ هستند که می‌توانید با طراحی خلاقانه و چاپ لگو برند معتبرتان در بین رقبا متمایز شوید.

آیا طراحی بسته بندی داخلی رژلب هم در جذب مشتری موثر است؟

بله، اکثر برندهای معتبر برای هر سه لایه بسته بندی محصول خود طراحی بسته بندی انجام می دهند.

در بسته بندی شفاف رژلب مشخصات و اطلاعات محصول را چگونه درج می کند؟

با استفاده از فونت های درشت و خوانا میتوان اطلاعات لازم را روی بسته بندی درج کرد

نتیجه‌گیری

به‌طورکلی بسته بندی لباس کالاست که می‌تواند فاخر و زیبا باشد و یا زشت و ناکارآمد. طراحی یک بسته بندی مطلوب یکی از مؤثرترین واصلی‌ترین ابزارها برای افزایش فروش محصولات در بازار رقابتی است. در طراحی و تولید یک بسته بندی رژلب مناسب و چشمگیر، باید از دو دیدگاه به آن توجه کرد، یکی جنبه‌های هنری و خلاقانه بسته بندی و دیگری در نظر داشتن نکات فنی و نیازهای بازار که توجه به هرکدام از این‌ها در تولید بسته بندی حائز اهمیت است. شرکت پویا فراز خلاق نیز با توجه به این دو دیدگاه سعی بر آن دارد که بسته‌بندی‌های محصولات خود را به بهترین شکل ممکن و با توجه به سلیقه مشتری طراحی کرده تا رضایت آن‌ها را جلب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: