۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

انواع بسته بندی پوشاک با متریال مقوا

توسط پیمان پاکزاد | ۲۵ آذر ۱۴۰۱

پیش از بررسی بسته بندی پوشاک بهتر است درباره بسته بندی کالا بیشتر بدانیم. بسته بندی کالا را می‌توان به دو دسته کلی تقسم نمود.

بسته بندی این نوع کالاها بیش از آنکه بر فروش آنها مؤثر باشد بر میزان وفاداری مشتری مؤثر هستند. کفش‌ها و پیراهن‌ها پس از فروش در بسته بندی قرار می‌گیرند. اگر بسته بندی آنها بر خریدار اثر مثبت داشته باشد ممکن است موجب تکرار خرید شود. دو نوع بسته بندی پوشاک که کاربرد بیشتری دارند جعبه و شاپینگ بگ هستند.

انواع جعبه برای بسته بندی پوشاک

جعبه کفش

جعبه کفش اغلب به شکل مکعب مستطیل و در دو نوع یک تکه و درب و زیره جدا تولید می‌شود. برای تولید جعبه کفش از متریال هایی نظیر مقوا ایندربرد، مقوا کرافت، مقوا دوپلکس و ورق فلوت دار استفاده می‌شود. البته برخی برندها دست به طراحی جعبه های خاص برای محصولات خود می‌زنند و کفش را با بسته بندی خلاقانه و خاص ارائه می‌دهند.

بسته بندی پوشاک
بسته بندی پوشاک

جعبه لباس عروس

جعبه هایی که برای لباس عروس یا لباس های مجلسی تولید می‌شوند بسته به اینکه وزن و ارزش لباس چقدر باشد معمولن با مقوای ایندربرد و مقوای دوپلکس تولید می‌شوند. در مواردی نیز از جعبه هارد باکس برای بسته بندی لباس استفاده می‌شود.

هاردباکس مگنتی حوله
هاردباکس مگنتی
هارد باکس چمدانی قرمز در بسته ورونیکا
هارد باکس چمدانی
جعبه تلسکوپی لمینتی و تلق در باز
جعبه تلسکوپی

جعبه پیراهن

جعبه پیراهن

پیراهن وزن کمی دارد از همین رو برای تولید جعبه پیراهن بیشتر از مقوای ایندربرد و مقوای گلاسه استفاده می‌شود. جعبه های پیراهن بیشتر با دو استراکچر کشویی و یا درب و زیره جدا طراحی می‌شوند. گاهی نیز از جعبه پنجره دار برای بسته بندی پیراهن استفاده می‌شود.

جعبه لباس زیر

لباس زیر حجم و وزن کمی دارد و گاهی چند لباس زیر با هم در یک جعبه قرار می‌گیرند. برای بسته بندی لباس زیر از جعبه مقوایی با متریال ایندربرد و کرافت استفاده می‌شود. همچنین جعبه های طلقی نیز برای بسته بندی لباس زیر کاربرد زیادی دارند.

بسته بندی پوشاک
جعبه لباس زیر

شاپینگ بگ

با وجود مواردی که درباره بسته بندی مقوایی برای پوشاک عنوان شد. باید گفت تعداد لباس هایی که بسته بندی دارند بسیار کمتر از لباس هایی است که بدون بسته بندی عرضه می‌شوند. فروشندگان برای ارائه لباس های بدون بسته بندی به خریدار از شاپینگ بگ استفاده می‌کنند. شاپینگ بگ یا ساک خرید با متریال‌های مختلفی از جمله مقوا، پلاستیک و پارچه تولید می‌شود. قیمت تمام شده این بسته بندی بستگی به تیراژ تولید آن دارد اما اگر بخواهیم تولید شاپینگ در تیراژ مقرون بصرفه را مبنا قرار دهیم، تولید شاپینگ بگ پارچه ای گران‌تر و تولید شاپینگ بگ پلاستیکی ارزان تر است.

شاپینگ بگ مقوایی
شاپینگ بگ مقوایی دسته دار با مارک نایکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: