۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

بسته بندی لباس با کاغذ کرافت | ویژگی‌های یک انتخاب خوب

توسط میترا دزنابی | ۱۹ مهر ۱۴۰۲

 بسته بندی لباس با کاغذ کرافت جذابیت‌های خود را دارد. پاکت کرافت یکی از قدیمی‌ترین انواع برای بسته‌بندی است. پس از دورانی که از نمد یا چرم برای بسته‌بندی انواع کالاها استفاده می‌شد، کاغذ روی کارآمد البته چون دوام کافی نداشت و به‌راحتی پاره می‌شد در نتیجه فقط به‌عنوان پاکت و امثال آن استفاده می‌شد. کاغذ کرافت یا مقوا از استحکام بالاتری نسبت به سایر نمونه‌های کاغذی برخوردار بوده و هزینه تولید نیز کمتر است. در نتیجه می‌تواند کاربردهای مختلفی مثل بسته بندی لباس با کاغذ کرافت پیدا کند.

اگرچه استفاده از این نوع بسته‌بندی برای چندین سال با معرفی بسته‌بندی‌ها و کیسه‌های پلاستیکی محدود شد، اما در سال‌های اخیر به دلیل اثرات مضر پلاستیک بر محیط‌زیست و احتمال آلوده‌شدن مواد غذایی، کاغذ کرافت و بسته‌بندی‌ها دوباره جای خود را به دست آورده‌اند.

 استفاده از کاغذهای طرح‌دار سفارشی یا بسته بندی لباس با کاغذ کرافت می‌تواند ایده دیگری برای بسته باشد. می‌توانید با استفاده از کاغذ توجه مخاطبان خود را به بسته‌بندی لباس خود جلب کنید و تجربه آنها را هنگام خرید از برند خود بهبود بخشید. علاوه بر طراحی بر روی کاغذ که تأثیر زیادی بر بازاریابی برند شما دارد، استفاده از کاغذ ضد آب می‌تواند در محافظت از محصول پستی شما بسیار مؤثر باشد.

 بهترین کاغذ کرافت چیست؟

 انتخاب بهترین کاغذ کرافت کاملاً به این بستگی دارد که برای چه کاری از آن استفاده خواهید کرد. برای انتخاب مناسب‌ترین کاغذ باید به زبری و وزن آن توجه کرد. معمولاً در بسته بندی لباس با کاغذ کرافت از وزن 40 تا 70 گرم برای چاپ استفاده می‌شود. اگر قصد بسته‌بندی و تولید کارتن را دارید باید از کاغذهایی با وزن 70 تا 140 استفاده کنید.

بسته بندی لباس با کاغذ کرافت
بسته بندی لباس با کاغذ کرافت

 چرا کاغذ کرافت در بسته‌بندی لباس این‌قدر محبوب است؟

 کاغذ کرافت علاوه بر مقاومت بالا، ظاهری زیبا دارد و کاملاً قابل‌بازیافت است. بسیاری از مشتریانی که به‌سلامت محیط‌زیست اهمیت می‌دهند در خرید لباس از محصولات با بسته‌بندی کرافت استفاده می‌کنند. علاوه بر این، ظاهر این کاغذ نوستالژیک بوده و می‌تواند نظر مشتریان را به خود جلب کند.

 ارزش کاغذ کرافت چیست؟

 امروزه که محیط‌زیست در معرض نابودی است، بسیاری از دانشمندان دستور استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر یا ابزار را می‌دهند؛ بنابراین استفاده و تهیه کاغذ مستحکم و استاندارد در تمامی امور توصیه می‌شود. این قانون در بازار خریدوفروش از ارزش بالایی برخوردار است.

 یکی از اقدامات اصلی در این زمینه استفاده از کاغذ کرافت است که طرف‌داران زیادی دارد. اما دلیل استفاده از کاغذ کرافت چیست؟ این کاغذ به‌عنوان یک ماده اولیه استاندارد و سازگار با محیط‌زیست استفاده می‌شود و ارزش زیادی دارد. کاغذ کرافت نسبت به بسیاری از کاغذهای دیگر ضرر کمتری به محیط‌زیست وارد می‌کند.

 منظور از سازگاری کاغذ کرافت چیست؟

 وقتی از سازگاری کاغذ و مقوای کرافت با محیط‌زیست صحبت می‌کنیم به این معنی است که در تولید آن از پلاستیک و مواد مضر استفاده نمی‌شود؛ بنابراین می‌توانید حساب ویژه‌ای برای بسته بندی لباس با کاغذ کرافت باز کنید و از نتیجه آن کاملاً راضی باشید.

مطالب پیشنهادی:

اصول بسته بندی لباس با کاغذ کرافت
اصول بسته بندی لباس با کاغذ کرافت

 اصول و روش‌های ساخت کاغذ کرافت برای بسته‌بندی لباس چیست؟

 در تهیه این کاغذ مراحل خاصی باید طی شود تا در هنگام استفاده با بسته‌بندی حرفه‌ای و استاندارد مواجه شوید. در ابتدا برای ساخت این کاغذ به خمیر چوب نیاز است که اجزای آن از سلولز و لیگنین تشکیل شده و معمولاً این دو عنصر یعنی سلولز و لیگنین باید از هم جدا شوند.

بنابراین، برای انجام این جداسازی باید خرده چوب با الکل سفید که از سولفید سدیم و هیدروکسید سدیم ساخته شده است جوشانده شود. در نتیجه این کار، بقایای چوب جامد و روح سیاه باقی می‌ماند و خرده‌های چوب به خمیر تبدیل شده و این ضایعات و خمیر باقی‌مانده به کاغذی به نام کاغذ کرافت تبدیل می‌شود.

 ماهیت بافت کاغذ کرافت چیست؟

 کاغذ کرافت به‌عنوان یک کاغذ محبوب شناخته می‌شود که محبوبیت خود را مدیون بافت و جنس منحصربه‌فرد آن است. در برخی موارد کاغذ کرافت از کاغذباطله تولید می‌شود که علاوه بر اینکه یک اقدام مثبت زیست‌محیطی است، کاغذی مقرون‌به‌صرفه به‌حساب می‌آید.

 پایداری این محصول یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت آن است. بسیاری از تولیدکنندگان دوستدار محیط‌زیست بسته بندی لباس با کاغذ کرافت را برای محصولات خود ترجیح می‌دهند. کاغذ کرافت به‌عنوان محصولی با چرخه پایدار شناخته می‌شود.

این کاغذ علاوه بر بسته‌بندی محصول، برای شما یک برد – برد خواهد بود. این نوع کاغذ معمولاً در رنگ‌های قهوه‌ای روشن و تیره تولید شده و حس نوستالژی را برای بعضی از کاربران نیز ایجاد می‌کند. این محصول با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، می‌تواند در مصارف مختلف مورداستفاده قرار بگیرد.

علت بسته بندی لباس با کاغذ کرافت
علت بسته بندی لباس با کاغذ کرافت

چرا کاغذ کرافت بهتر از کاغذ معمولی در بسته‌بندی لباس است؟

 همان‌طور که تاکنون ذکر شد، کاغذ کرافت اولین انتخابی است که اکثر تولیدکنندگان و فروشندگان از آن استفاده می‌کنند. این کاغذ دارای لیگنین کم و گوگرد زیاد است که باعث می‌شود نسبت به سایر کاغذها مقاوم‌تر و پایدارتر باشد.

 برخلاف بسیاری از کاغذها، کاغذ کرافت نیازی به سفیدشدن ندارد، بلیچینگ استحکام کاغذ را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. کاغذ کرافت انسجام و انعطاف بالایی دارد و در بسته‌بندی محصول کمک شایانی خواهد کرد.

 ویژگی‌های کاغذ کرافت چیست؟

 به دلیل ویژگی‌های خاص در بسته بندی لباس با کاغذ کرافت بسیار مورداستفاده است و به همین دلیل است که اکثر فروشندگان یا تولیدکنندگان آن را ترجیح می‌دهند. ویژگی‌های این کاغذ را می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد:

 توانایی جذب مخاطب

 وقتی از قابلیت جذب این کاغذ صحبت می‌شود، به‌ظاهر منحصربه‌فرد آن فکر می‌کنیم. به دلیل ظاهر خاص و کلاسیک این کاغذ، بسیاری از تولیدکنندگان آن را برای بسته‌بندی محصولات خود ترجیح می‌دهند. جذابیت این نوع کاغذ با هیچ کاغذ دیگری قابل‌مقایسه نیست.

 انعطاف‌پذیری بالا

 انعطاف‌پذیری بالا یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن است. باتوجه‌به این ویژگی کاغذ کرافت می‌توان برای پیچیدن انواع وسایل و ابزار استفاده کرد؛ مثلاً انواع کتاب، لباس، انواع جعبه سایر موارد.

 اقتصادی‌بودن

 یکی از مزایا و ویژگی‌های کاغذ کرافت قیمت پایین آن است. اما فایده هزینه کاغذ کرافت چیست؟ قیمت پایین این کاغذ به شما کمک می‌کند تا با هزینه کمتری در بسته بندی لباس با کاغذ کرافت داشته باشید.

 طبیعی بودن

 این کاغذ بسیار سازگار با محیط‌زیست است به همین دلیل از آن به‌عنوان یک کاغذ استاندارد و مناسب استفاده می‌شود. به دلیل عدم استفاده از هرگونه پلاستیک یا مواد مضر در ساخت و بافت این نوع کاغذ به‌عنوان محصولی دوستدار محیط‌زیست شناخته می‌شود.

 خاصیت ارتجاعی عالی

 مزیت کشسانی بالای کاغذ کرافت چیست؟ باتوجه‌به خاصیت ارتجاعی بالای این محصول می‌توان از آن برای بسته‌بندی و هدیه‌دادن هر محصولی استفاده کرد. در واقع خاصیت ارتجاعی خوب این کاغذ کمک می‌کند تا آن را به طرح‌ها و اشکال مختلف تبدیل کرده و بسته‌بندی‌های جذابی از آن بسازید.

 مقاومت بالا

 این کاغذ بافت قوی و دائمی دارد. در واقع به دلیل این ویژگی از بسته بندی لباس با کاغذ کرافت در فروشگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند. به دلیل مقاومت بالای کاغذ کرافت در برابر پارگی، در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. بسته‌بندی کرافت از صنعت پوشاک گرفته تا فروش ابزارآلات خودرو یا تجهیزات فنی قابل‌استفاده است.

 کمبود لینگین

 این عنصر مقاومت و پایداری کاغذ را کاهش می‌دهد. از لینگین در تولید کاغذ کرافت استفاده نمی‌شود به همین دلیل یکی از کاغذهای استاندارد و پایدار بازار به‌حساب می‌آید. پایداری خوب کرافت باید به دلیل عدم استفاده از لینگین یا درصد کم آن در تولید کاغذ کرافت است.

 استفاده از کاغذ کرافت در چه موارد دیگری است؟

 باتوجه‌به مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که این نمونه نسبت به سایر کاغذها دارد، علاوه بر بسته بندی لباس با کاغذ کرافت برای مصارف مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین این مدل بسیار مقرون‌به‌صرفه است. از مهم‌ترین کاربردهای کرافت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 بهترین مارک‌های کاغذ کرافت

 باتوجه‌به اینکه کاغذ کرافت کاربردهای زیادی دارد، در تمام دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد و برندهای معروفی این محصولات را تولید می‌کنند. از معروف‌ترین برندهای جهانی و بین‌المللی در زمینه تولید صنایع‌دستی می‌توان به برندهایی مانند Mariinsky، Daihan، Asia Paper، Hansol، Schullers، Yash، Lee & May و Phoenix اشاره کرد.

البته در کشور عزیزمان ایران، برندهای معروف زیادی وجود دارند که انواع مختلفی را باکیفیت عالی و مشابه نمونه‌های خارجی تولید می‌کنند. اگر از محصولات برندهای داخلی استفاده کنید، علاوه بر این که قیمت بسیار کمتری برای شما به ارمغان می‌آورد، از کیفیتی مشابه محصولات خارجی برخوردار خواهید شد و درعین‌حال از برندهای ایرانی نیز حمایت خواهید کرد.

برندهای تبریز، مازندران، پارس و پیشگاه از معروف‌ترین برندهای ایرانی تولیدکننده این کاغذها هستند و بسیاری از فروشگاه‌ها در بسته بندی لباس با کاغذ کرافت از برند ایرانی استفاده می‌کنند.

 سخن پایانی

 به‌راستی دلیل اهمیت و کاربردهای کاغذ کرافت که باعث محبوبیت آن شده است چیست؟ همان‌طور که در این مقاله گفته شد، دارای ویژگی‌های بسیاری است که از جمله آنها می‌توان به دوام، سازگاری با محیط‌زیست، پایداری و… اشاره کرد که از جمل ویژگی‌های خاص آن است. به همین دلیل به کاغذی پرکاربرد و محبوب در بسته بندی لباس با کاغذ کرافت تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: