۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

پاکت ساندویچ چند نوع و ویژگی‌هایی دارد؟

توسط میترا دزنابی | ۱۸ دی ۱۴۰۲

امروزه برای غذاهای مختلف، بسته بندی‌های متفاوتی در نظر گرفته می‌شود. بسته‌بندی مناسب کمک می‌کند تا سلامت غذا و کیفیت آن تضمین شود. علاوه بر این، سرویس‌دهی و خدمات تحویل غذا هم بهتر انجام خواهد شد. بدین ترتیب مشتری رضایت بیشتری از سفارش خود خواهد داشت. در این مطلب قصد داریم راجع به انواع پاکت ساندویچی صحبت کنیم. با خواندن این مطلب می‌توانید ویژگی‌ها و تفاوت هر پاکت ساندویچ را بهتر درک کنید. اگر دوست دارید برای کسب و کار خود پاکت ساندویچی انتخاب کنید؛ اما نمی‌دانید کدام گزینه مناسب‌تر است با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

ترکیب جنس کاهی و طلقی
ترکیب جنس کاهی و طلقی

پاکت کاهی

کاغذ کاهی یکی از قدیمی‌‌ترین مدل‌های پاک ساندویچی به شمار می‌آید. کاغذ کاهی برای بسته بندی ماهی، گوشت و همچنین به عنوان کاور ساندویچ مفید است. علاوه بر این در جعبه پیتزا، روی سینی، میز و… هم به عنوان کاغذ کاور از آن استفاده می‌شود. کاغذ کاهی هم زیبا بوده و هم قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. علاوه بر این، امکان نوشتن روی کاغذ کاهی وجود داشته و استفاده از آن را آسان کرده است.

بدین ترتیب اگر دوست ندارید کاغذ کاهی طرح‌دار سفارش دهید، می‌توانید خودتان با اضافه کردن یک نوشته روی کاغذ جداگانه یا روی کاغذ کاهی آن را تزئین کنید. پاکت ساندویچی کاهی به دو شکل کدر و سفید رنگ در بازار وجود دارند. این دو مدل از نظر کیفیت و کارایی تفاوتی با یکدیگر ندارند.

پاکت مومی

کاغذ مومی نوع کاغذ ضد آب است. این کاغذ در برابر روغن هم مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. به طور کلی می‌توان گفت پاکت ساندویچی مومی بسیار با دوام است. به همین دلیل از پاکت ساندویچی مومی استفاده زیادی می‌شود. در طراحی این مدل پاکت از پارافین و وکس استفاده شده است. به همین دلیل امکان نفوذ آلودگی و میکروب در آن وجود ندارد. از سویی دیگر این پاکت می‌تواند دما و رطوبت ساندویچ‌های گرم را حفظ کند.

به همین دلیل ساندویچ در پاکت مومی تازه و گرم می‌ماند؛ البته کاغذ مومی کمک می‌کند تا ساندویچ‌های سرد هم تازه بمانند زیرا مانع جذب رطوبت در آن‌ها می‌شود. شما می‌توانید انواع لوگو، استیکر و طراحی‌های خاص مدنظرتان را با چسب روی کاغذ مومی بچسبانید. بدین ترتیب می‌توانید هویت بصری خود را هم روی پاکت ساندویچی نشان دهید.

پاکت ساندویچی متالایز

پاکت متالایز هم برای ساندویچ و هم برای همبرگر ساخته می‌شود. این مدل اکت یا با فیلم آلومینیومی و یا با فیلم متالایز ساخته می‌شود. این مدل پاکت‌ها بسیار منعطف بوده و به راحتی پاره نمی‌شوند. از طرفی نازک و بسیار کم وزن هستند. به همین دلیل برای بسته بندی انواع ساندویچ استفاده می‌شوند. پاکت ساندویچی متالایز برای بسته‌بندی و ارسال انواع فست فود و ساندویچ برای مسیرهای طولانی بسیار مناسب است. زیرا این مدل پاکت در میان سایرین، توانایی بیشتری برای نگهداری دما دارد. بدین ترتیب پنیر پیتزا و سایر مواد به کار رفته سرد نمی‌شوند. یکی از معایب این مدل این است که امکان چاپ روی پاکت‌های متالایز وجود ندارد. از سویی دیگر این مدل پاکت فقط به رنگ متالیک و نقره‌ای قابل عرضه است. 

قابلیت انتخاب با توجه به نوع محصول
قابلیت انتخاب با توجه به نوع محصول

پاکت ساندویچی کرافت

این مدل پاکت خاصیت ضد رطوبت و ضد روغن ندارد. به همین دلیل از آن  اغلب برای بسته‎‌بندی ساندویچ‌های سرد استفاده می‌شود. با این وجود ضخامت کاغذ کرافت زیاد بوده و نسبت به سایر پاکت‌ها دیرتر خیس شده و رطوبت را دیر‌‌تر جذب می‌کند. این مدل بیشتر برای استفاده مشتری در لحظه کاربرد دارد و نمی‌توان آن را برای بسته‌بندی طولانی مدت و بیرون بر استفاده کرد. امروزه از ترکیب پاکت کرافت و متالایز یک مدل خاص تولید شده است. در داخل این مدل پاکت ساندویچی یک لایه متالایز بی‌رنگ به شکل روکش وجود دارد. این مدل پاکت‌ها برای هر نوع ساندویچ گرم و سرد، همبرگر و انواع فست فود‌ها مناسب هستند. بدین ترتیب می‌توان گفت ترکیب متالایز و کرافت یک پاکت ساندویچی ایده‌آل برای انواع غذاها است.

پاکت ساندویچی پنجره‌دار

پاکت‌های ساندویچی می‌توانند به شکل‌های گوناگونی طراحی و تولید شوند. برای مثال مدل پنجره‌دار یکی از انواع پاکت‌های موجود در بازار است. ساندویچ داخل این مدل پاکت، قابل مشاهده است. در واقع  شما می‌توانید با یک نگاه کلی ساندویچ را حتی از پشت ویترین هم مشاهده کنید. بدین ترتیب ساندویچ بیشتر در معرض دید است. به همین دلیل میزان فروش آن بالاتر می‌رود. زیرا شما به مشتری حق انتخاب بیشتری داده‌اید.  پاکت پنجره‌دار بیشتر برای فروشگاه‌ها و پشت ویترین استفاده می‌شود. اطلاعات و شکل برند و نام آن را هم می‌توان روی پاکت پنجره‌دار درج کرد.

پاکت پنجره‌دار را می‌توان در سایزهای مختلفی سفارش داد. برای تولید این مدل پاکت از دو لایه بهداشتی استفاده می‌شود. این مدل پاکت را می‌توان برای انواع ساندویچ‌ها و فست فود‌ها استفاده کرد. معمولا برای پاکت‌های پنجره‌دار از زیپ استفاده نمی‌شود. برای بستن درب پاکت معمولا از لیبل یا برچسب مخصوص استفاده می‌شود. شما می‌توانید لیبل مورد نظر را به شکل اختصاصی برای برند خود طراحی کنید و روی پاکت‌ها بزنید. علاوه بر این برای بستن درب این پاکت گاهی از نخ کنفی و پانچ هم استفاده می‌شود. در هر صورت پاکت پنجره‌دار می‌تواند محصول شما را زیباتر از سایرین نشان دهد. گاهی پاکت پنجره‌دار با نام پاکت دو لایه هم شناخته می‌شود.

پاکت ساندویچ چه ویژگی‌هایی دارد؟
پاکت ساندویچ چه ویژگی‌هایی دارد؟

کاغذ رپینگ ساندویچ باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

کاغذی که برای ساخت پاکت استفاده می‌شود، نقش مهمی در تعیین کیفیت آن دارد. بنابراین باید ویژگی‌های خاصی را داشته باشد. با توجه به این توضیحات می‌توان فهمید که برای انتخاب کاغذ بسته‌بندی یا همان رپینگ باید 5 نکته مهم را در نظر بگیرید. در ادامه به این پنج نکته اشاره خواهیم کرد.

مقاوم در برابر چربی

کاغذی که برای این محصول استفاده می‌شود باید در برابر چربی مقاوم باشد. کاغذ مورد استفاده باید ضخامت قابل قبولی داشته باشد تا مانع نفوذ چربی شده و رطوبت غذا را هم حفظ کند. در غیر این صورت کاغذ به راحتی خیس یا چرب شده و بسته‌بندی را خراب می‌کند. ضعف در بسته‌بندی باعث می‌شود طعم غذا هم تحت تاثیر قرار بگیرد. بدین ترتیب به برند شما ضربه بزرگی وارد خواهد شد. هیچ چیز بدتر از آن نیست که هنگام تحویل غذا به مشتری، روغن از بسته‌بندی غذای مورد نظر چکه کند!

مقاوم در برابر حرارت

نکته مهم دیگر مقاومت کاغذ در برابر گرما است. اکثر مواد غذایی امروزه به شکل گرم عرضه می‌شوند. بنابراین کاغذ بسته‌بندی برای پاکت ساندویچی باید تا حد زیادی نسبت به گرما مقاوم باشد. در غیر این صورت کاغذ در همان لحظات اولیه آب می‌شود. بدین ترتیب نه تنها خطر سوختن دست وجود دارد بلکه احتمال آلوده شدن مواد غذایی نیز افزایش می‌یابد.

امکان سفارشی‌سازی

یکی دیگر از ویژگی‌های کاغذ بسته بندی قابلیت شخصی سازی روی آن است. کاغذ مورد نظر باید امکان اجرای انواع طرح با رنگ‌های مختلف را داشته باشد. علاوه بر این شما باید بتوانید لوگوی مورد نظر خود را روی کاغذ اجرا کنید. بدین ترتیب بسته‌بندی محصول کمک بزرگی به ثبت هویت بصری شما در ذهن مخاطب خواهد کرد.

زیست تخریب‌پذیری

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که باید در کاغذ این محصول وجود داشته باشد، قابلیت بازیافت است. اگر کاغذ مورد نظر زیست تخریب‌پذیر باشد، بعد از رها شدن در محیط به راحتی تخریب شده و به حالت کمپوست در می‌آید. برای مثال کاغذهای کرافت زیست تخریب‌پذیر هستند. به همین دلیل استفاده از آن به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند. در برخی موارد هم کاغذهای مورد استفاده قابلیت بازیافت و استفاده مجدد دارند. در هر صورت باید متریال را به گونه‌ای انتخاب کرد که آسیب خاصی به محیط زیست وارد نکند.

بهداشتی بودن

شاید بتوان گفت مهم‌‌ترین ویژگی کاغذهایی که برای پاکت ساندویچی استفاده می‌شود، بهداشتی بودن آن است. بدون شک پاکت ساندویچی نباید باعث آلوده شدن غذا شود. بنابراین باید از همان ابتدا کاغذ بهداشتی برای تهیه پاکت انتخاب کنید. کاغذهای بهداشتی فاقد مواد مضر شیمیایی هستند. نشان سیب سلامت یکی از مهم‌‌ترین ویژگی‌هایی است که کاغذهای بسته‌بندی بهداشتی آن را دریافت می‌کنند. بنابراین اگر نشان سیب سلامت را روی محصولی مشاهده کردید، می‌توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید.

سایز پاکت ساندویچ
سایز پاکت ساندویچ

ابعاد استاندارد چقدر است؟

مهم‌‌ترین نکته‌ای که باید هنگام سفارش این محصول در نظر بگیرید، ابعاد آن است. در صورتی که ابعاد پاکت را کوچک‌‌تر از حد مورد نیاز خود انتخاب کنید، مواد ساندویچ از آن بیرون می‌ریزد. از سویی دیگر اگر جعبه‌ای خیلی بزرگ را برای ساندویچ سفارش دهید، ساندویچ داخل پاکت به راحتی حرکت می‌کند. بدین ترتیب محتویات آن در داخل جعبه بیرون می‌ریزد. بهتر است برای سفارش این محصول در ابعاد استاندارد، به اندازه نانی که استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید.

استفاده از پاکت ساندویچی چه مزایایی دارد؟

استفاده از این محصول با مزایای زیادی همراه است. در ادامه راجع به مزایای استفاده از آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

قابلیت بازیافت شدن
قابلیت بازیافت شدن

کلام آخر

امروزه در بازار پاکت‌های ساندویچی مختلفی وجود دارند؛ اما تفاوت بین پاکت‌های مختلف در چیست؟ در این مطلب راجع به انواع پاکت ساندویچی توضیح دادیم. علاوه براین، ویژگی‌های هر یک از مدل‌ها را هم بر شمرده و برای آن توضیح مفصلی ارائه کردیم. با خواندن این مطلب می‌توانید انتخاب بهتری برای کسب و کار خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید: