۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

بسته بندی غذا

جستجوی پیشرفته




پاک کردن فیلتر ها

طراحی و تولید انواع جعبه غذا و بسته بندی رستوران، بسته بندی فست فود، بسته بندی کافی شاپ، بسته بندی شیرینی و شکلات و بسته بندی مواد غذایی در شرکت بسته بندی پویا فراز خلاق انجام می‌شود.

ما در طراحی و تولید جعبه غذا سه نکته را در نظر می‌گیریم:

مواد اولیه بسته بندی غذا:

اولین قدم در طراحی و تولید بسته بندی، بررسی محصول و انتخاب مناسب ترین متریال برای بسته بندی است. زیرا طراحی استراکچر، طراحی گرافیک و فرآیند تولید بسته بندی، ارتباط مستقیم با نوع متریال دارد. استفاده از مقوا مرغوب و بهداشتی بویژه برای بسته بندی غذاهای گرم یا غذاهایی که در تماس با بسته بندی قرار می‌گیرند بسیار مهم است.

بهترین مقواهای بهداشتی برای بسته بندی غذا عبارتند از:

مقوا نچرال کرافت:

این مقوا گونه‌ای بهینه شده و بهداشتی از مقوا کرافت است. در تولید آن از کاغذ بازیافتی (آخال) استفاده نمی‌شود. همچنین الیاف بکار برده شده در نچرال کرافت بلندتر از مقواهای دیگر هستند. به همین علت مقاوم‌‎تر از سایر مقواها است. این مقوا مجوز بهداشت سازمان عذا و دارو آمریکا را دارا است.

مقوا ایندربرد:

این مقوا محکم و خشک است. یک روی آن صاف و صیقلی بوده و لایه درونی آن از مواد بازیافتی درست شده است. ایندربرد برای انواع عملیات چاپ، تا و برش مناسب بوده و معمولا در ساخت جعبه‌هایی با کیفیت بالا استفاده می‌شود. چاپ‌پذیری این مقوا بسیار مطلوب است و درخشندگی مناسبی دارد. به همین دلیل از مقوای ایندربرد برای ساخت انواع جعبه‌های کوچک و بزرگ مقوایی، در صنعت بسته‌بندی استفاده می‌شود.

طراحی استراکچر بسته بندی غذا:

در صورتی که نیاز به طراحی استراکچر برای بسته بندی غذا باشد. نمونه محصول از مشتری دریافت و بر اساس وزن، حجم و ویژگی‌های محصول، و بر اساس شرایط حمل، انبارداری و فروش محصول، استراکچر مناسب برای بسته بندی آن طراحی می‌گردد. سپس یک نمونه در اندازه واقعی با استفاده از متریال انتخاب شده ساخته می‌شود.

طراحی گرافیک بسته بندی غذا:

طراحی گرافیک بر اساس هویت بصری برند، ویژگی‌های مخاطب هدف محصول و شکل استراکچر بسته بندی انجام می‌شود. پیش از شروع طراحی، نمونه‌های مشابه محصول در محل فروش بررسی می‎شود تا طراحی با آگاهی از آنچه در بازار وجود دارد انجام شده و تمایز لازم از محصولات رقبا در نظر گرفته شود.

تولید بسته بندی غذا:

برآورد بودجه و زمان مورد نیاز برای تولید بسته بندی بر اساس متریال، استراکچر و طراحی گرافیک بسته بندی صورت می‌گیرد.

در تولید جعبه غذا از جنس مقوا به طور عمده از دو تکنیک چاپ استفاده می‌شود:

چاپ افست

در این چاپ کلیه رنگ‌ها از ترکیب چهار رنگ سایان (Cyan)، مجنتا (Magenta) ، یلو (Yellow) و سیاه یا کلید (Black Or Key) که به اختصار به آنها CMYK گفته می شود بوجود می‌آیند. این حروف اختصار نام چهار رنگ اصلی به زبان آلمانی هستند. وقتی در مورد چاپ چهار رنگ صحبت می‌کنیم منظور این نیست که فقط می‌توان چهار رنگ را چاپ کرد بلکه تمامی رنگها را می‌توان با ترکیبی از این چهار رنگ اصلی ایجاد نمود. حداکثر گرماژ مقوای قابل استفاده در چاپ افست بین 350 گرم تا 400 است.

چاپ فلکسو

چاپ فلکسو کیفیت نسبتن کمتری در مقابل افست دارد اما تنوع متریال‌هایی که می‌توان به روش فکسو چاپ کرد بسیار بیشتر از افست است. همچنین سرعت چاپ بالاتر و امکان چاپ روی مقواهای بالای 350 گرم، دو مزیت چاپ فلکسو هستند.

بسته بندی کاغذی

این نوع بسته بندی بیشتر برای میوه‌ها و سبزیجات به کار می‌رود و از آن جایی که از مواد قابل بازیافت با هزینه کم تولید شده، در میان مصرف‌کنندگان از محبوبیت زیادی برخوردار است.

بسته بندی شیشه‌ای

اگر به ترشی‌ها، رب و مواد غذایی دیگر نگاهی انداخته باشید، می‌بینید که بیشتر آن‌ها در بسته بندی‌های شیشه‌ای نگهداری می‌شوند. شیشه یکی از بهترین ماده‌ها برای نگهداری مواد خوراکی است؛ چون هیچ تغییری در ماده غذایی ایجاد نکرده و کاملا بهداشتی است. هنگامی که به خرید می‌پردازید، می‌توانید با استفاده از بسته بندی‌های شیشه‌ای مواد غذایی را به طور کامل مشاهده کنید که این ویژگی از مزایای این بسته بندی غذا به‌حساب می‌آید.

بسته بندی قوطی

امروزه، بیشتر مواد غذایی مانند نوشابه‌ها، کمپوت‌ها و غذاها در قوطی‌ها نگهداری می‌شوند. بسته بندی‌هایی که به شکل قوطی هستند معمولا از فلزهای سبک و نازک ساخته می‌شوند تا بتوانند یک لایه محافظ برای مواد غذایی تشکیل دهند. کنسروها، بیشترین مواد غذایی هستند که توسط قوطی‌ها نگهداری می‌شوند. ماهی‌تن، ذرت، خوراک لوبیا و سبزیجات مختلف می‌توانند به‌صورت کنسرو در قوطی‌ها نگهداری شوند و به فروش برسند.

بسته بندی‌های کیسه‌ای

این نوع بسته بندی بیشتر برای مواد خوراکی مناسب است که محیط نگهداری آن‌ها باید بهداشتی باشد و با هوا تماس نداشته باشند. چیپس و پفک دو نوع خوراکی هستند که در کیسه‌ها بسته بندی می‌شوند.

خرید بسته بندی غذا

در نهایت باید به دنبال تولیدکننده‌ای باشید که انواع بسته بندی غذا را عرضه می‌کند. شما می‌توانید به راحتی از طریق خرید اینترنتی هر بسته بندی که مایل باشید را به تعداد دلخواه حتی با طرح‌های موردنظر سفارش دهید. سایت پویا فراز، یکی از بهترین سایت‌ها در زمینه فروش بسته بندی‌های غذا خواهد بود که سفارش از آن با قیمت مناسب میسر است.

پیشنهاد می‌شود مطالب «بهترین بسته بندی غذای بیرون بر»،«روشهای بسته بندی مواد غذایی»،«انواع ظروف بسته بندی غذا»،«بسته بندی غذای بیرون بر» را مطالعه کنید.