۹۱۰۰۵۶۳۶ EN

برچسب ها

جدیدترین مطالب

مطالب پر بازدید

بسته‌ بندی میوه و محصولات کشاورزی صادراتی، دارای استاندارد اجباری شدند!

توسط میثم شفیعی | ۳۰ دی ۱۳۹۶

بسته بندی میوه و محصولات کشاورزی صادراتی نامناسب است. و این محصولات در مرحله صادرات با مشکل مواجه می‌شوند. از همین رو استانداردهای بسته بندی با همکاری سازمان توسعه تجارت بررسی و تدوین شد. و از نیمه آبان ماه 1396 امسال اجباری می‌شود. اینها گفته سید رضا نورانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی هستند. (خبرگزاری ایسنا)

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران. سید رضا نورانی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی برای صادرات محصولات کشاورزی، بسته بندی نامناسب و نه چندان استاندارد آنه است. که بعضا مشکلاتی را در این زمینه ایجاد می‌کند. و در این راستا به دنبال تدوین استانداردهایی برای بهبود وضعیت بسته‌بندی محصولات صادراتی، کشاورزی به ویژه انواع میوه بودیم.

وی افزود: در این راستا با سازمان توسعه تجارت جلسات متعددی برگزار کردیم. و موفق شدیم تا استانداردهای بسته‌بندی محصولات کشاورزی و انواع میوه‌ها را تدوین کنیم. و رعایت این استانداردها از پانزدهم آبان‌ ماه 1396 اجباری می‌شود.

نبود طراحی بسته‌ بندی مناسب در صادرات انواع محصولات کشاورزی بعضا سبب می‌شود تا محصولات صادراتی و ارز آور ایرانی از جمله زعفران و حتی پسته به صورت فله‌ای صادر شود. و در دیگر کشورهای واسطه مجددا بسته بندی با برند آنها به کشورهای هدف صادر شود. البته این ضعف نه تنها باعث از بین رفتن برندی به نام ایران خواهد شد. بلکه ارزش افزوده و ارزآوری بیشتر را از آن کشورهایی خواهد کرد. که هیچ نقشی در تولید این محصولات ندارند. و تنها واسطه صادرات محصولات کشاورزی ایرانی گمنام به دیگر کشورها هستند.

نمونه بسته‌ بندی محصولات صادراتی شرکت بسته بندی پویا فراز خلاق

شرکت بسته بندی پویا فراز خلاق تا کنون مفتخر به همکاری در زمینه طراحی و تولید انواع بسته بندی میوه و خشکبار با صادر کنندگان کشورمان بوده است. متخصصان و طراحان پویا فراز خلاق با آگاهی از موارد لازم برای بسته بندی انواع محصولات، طراحی بسته بندی را متناسب با نوع محصول و مخاطب هدف در کشور مقصد انجام می‌دهند. و تولید بسته بندی با متریال و استراکچر مناسب انجام می‌گردد.

بیشتر بخوانید: